خبرگزاری کار ایران

سخنگوی سازمان سنجش به ایلنا خبر داد:

اعلام نتایج نهایی کنکور سراسری ۱۴۰۰/ توضیح درباره نحوه اعتراض داوطلبان

asdasd
کد خبر : ۱۱۳۶۰۴۷

سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور گفت: نتایج نهایی کنکور سراسری ۱۴۰۰ در سایت سازمان سنجش به آدرس sanjesh. org اعلام شد.

به گزارش ایلنا، "فاطمه زرین آمیزی" سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در خصوص اعلام نتایج کنکور سراسری گفت: در کنکور سراسری ۱۴۰۰، یک میلیون و ۱۱۲ هزار و ۷۰۸ نفر شرکت کردند که با در نظر گرفتن داوطلبان چند گروه، تعداد افراد شرکت کننده در آزمون‌ها یک میلیون و ۳۶۹ هزار و ۴۱۶ نفر بودند.

وی اظهار داشت: در سر جلسه آزمون هم یک میلیون و ۱۸۴ هزار و ۱۳۰ نفر شرکت کردند؛ تعداد داوطلب انتخاب رشته کننده در رشته‌های با آزمون ۵۲۳ هزار و ۸۸۸ نفر و تعداد ثبت نام و انتخاب رشته کننده در پذیرش صرفا با سوابق تحصیلی ۱۱۱ هزار و ۹۴۴ نفر بود.

زرین آمیزی گفت: باتوجه به اعلام نتیجه نهایی آزمون سراسری سال ۱۴۰۰ معمولا برخی از پذیرفته شدگان با ارسال درخواست به سازمان سنجش مدعی اشتباه در انتخاب رشته خود شده و متقاضی معرفی به اولویت بعدی می‌شوند که در آن دارای نمره هستند. لذا تنها درخواست‌هایی قابل پذیرش و بررسی هستند که شامل مصادیق اشتباه در انتخاب رشته باشد که در اطلاعیه مورخ ۴/۷/۱۴۰۰ سازمان نیز آمده است..

سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور گفت: این داوطلبان می بایست اطلاعیه درخصوص اشتباه درانتخاب رشته رامطالعه و سپس تنها در سامانه پاسخگویی اینترنتی مندرج در درگاه اطلاع رسانی سازمان به نشانی https://request.sanjesh.org نسبت به رسیدگی آن اقدام کنند. پس از انتشار کارنامه نتایج نهایی در روز پنج شنبه ۸ مهرماه و درصورتی که در کدرشته محل مورد درخواست دارای نمره باشد، قابل بررسی است. نتیجه بررسی تا ۱۴ مهر ماه در سامانه مذکور قابل ثبت است و بعد از آن قابل دریافت نیست و نتیجه بررسی تا ۱۰ آبان بصورت پیامک به متقاضیان اعلام خواهد شد.

وی افزود: این درخواست‌ها فقط از روش ذکر شده قابل ثبت است و سازمان سنجش از هیچ طریق دیگری درخواست اشتباه در انتخاب رشته را بررسی نخواهد کرد.لازم به توضیح است پذیرفته شدگان در این مرحله می‌بایست مطابق برنامه زمانی اعلام شده نسبت به ثبت نام در دانشگاه قبولی فعلی اقدام کنند.

سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور بیان کرد: پذیرفته شدگانی که وضعیت آن‌ها در قالب شرایط موارد اشتباه در انتخاب رشته براساس اطلاعیه نیست، باید تقاضای خود را از طریق دانشگاه محل قبولی برای تغییر رشته یا انتقال و از طریق آیین نامه‌های مربوطه پیگیری کنند. این موارد قابل بررسی در سازمان سنجش نیست.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز