خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد؛

اعزام بیش از ۴۵ هزار زائر به عراق/ عدم اعلام رسمی بازگشایی مرز‌های زمینی از سوی دولت عراق

asdasd
کد خبر : ۱۱۳۵۶۰۰

سخنگوی ستاد مرکزی اربعین با تاکید براینکه مرزهای زمینی کاملا بسته است، گفت: تا این لحظه دولت عراق هیچ اعلام رسمی مبنی بر بازگشایی مرز زمینی نداشته است.

"احمد محمدی‌فر" سخنگوی ستاد مرکزی اربعین در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره اعزام زائران به عتبات گفت: تا ظهر روز گذشته حدود ۴۵ هزار نفر بلیت هواپیما تهیه کرده‌اند.احتمالا تا امروز به عدد ۶۰ هزار نفر برسیم و همه زائران اعزام شوند. البته ممکن است افرادی پرواز خالی پیدا نکنند و فردا عازم شوند.

سخنگوی ستاد مرکزی اربعین تصریح کرد: طی دو روز گذشته بیشترین تراکم پروازی را داشتیم و بسیاری از زائران اعزام شده‌اند. امروز نیز تراکم زائران زیاد است.

محمدی‌فر خاطرنشان کرد: مرز مهران از سوی طرف عراقی بسته است و اجازه ورود زائران به صورت زمینی را نمی‌دهند. این سیاست و شروطی بوده است که از سوی دولت عراق اعلام شده است و تا این لحظه دولت عراق هیچ اعلام رسمی مبنی بر بازگشایی مرز زمینی نداشته است.

وی درباره تمهیدات لازم برای بازگشت زائران از مرز مهران گفت: بازگشت زائران از روز اربعین آغاز می‌شود. البته در حال حاضر تمهیدات لازم برای اخذ تست کرونا، قرنطینه، پذیرایی، تامین اتوبوس و ... در مرز ایجاد شده است و امیدواریم در این زمینه مشکلی ایجاد نشود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز