خبرگزاری کار ایران

انجام ۱۲۲۷ تست کووید ۱۹ در مرز مهران/ اقدامات اورژانس برای خدمت رسانی به زائران اربعین

asdasd
کد خبر : ۱۱۳۵۱۰۳

عرفانی معاون فنی و عملیات اورژانس کشور اقدامات اورژانس کشور طی شبانه روز گذشته جهت خدمت رسانی به زائران اربعین حسینی را تشریح کرد و گفت: در این مدت ۱۲۲۷ تست کووید ۱۹ در مرز مهران انجام شده است.

به گزارش ایلنا، عرفانی، معاون فنی و عملیات اورژانس کشور درباره موضوع تمهیدات اورژانس در آستانه مراسم اربعین حسینی اظهار داشت: در حال حاضر ۵۰ پایگاه اورژانس ارائه دهنده خدمات اربعین در خاک کشور فعال و ۱۰ درمانگاه و بیمارستان صحرایی برپا شده است.

وی با اشاره به اینکه از همکاری ۱۵۳ نفر نیروی متخصص پزشک و کادر درمان در خاک کشور جهت خدمت رسانی به زائران بهره‌مند شده‌ایم، گفت: ۵۰ آمبولانس اورژانس ارائه دهنده خدمات اربعین در خاک کشور، ۵ تعداد اتوبوس آمبولانس اورژانس و ۹ فروند بالگرد و هواپیماهای اورژانس جهت ارائه خدمات اربعین فعال شده و به حالت آماده باش قرار دارد.

معاون فنی و عملیات اورژانس کشور درباره آمار مصدومین و حادثه دیدگان گفت: در شبانه روز گذشته ۱۱ مصدوم و حادثه دیده گزارش شده که تعداد مصدومین و حادثه دیدگان درمان سرپایی سه نفر بوده، همچنین در این مدت ۸ مراجعه و اعزام به مراکز درمانی داشته‌ایم.

 وی با بیان اینکه خوشبختانه طی شبانه روز گذشته هیچ مورد مصدوم و حادثه دیده منجر به فوت نداشته‌ایم، گفت: همچنین در این مدت ۳۶۸۱ ماسک یکبار مصرف میان زائران اربعین حسینی توزیع شده و ۱۲۲۷ آموزش چهره به چهره پزشکی توسط نیروهای اورژانس انجام گرفته است.

 عرفانی خاطرنشان کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۲۲۷ نفر تست کووید ۱۹ از آن‌ها در مرز مهران انجام گرفته که از این تعداد  ۴۸۹ نفر غیر ایرانی و ۷۳۸ نفر ایرانی بودند.

معاون فنی و عملیات اورژانس کشور گفت: همچنین خوشبختانه بر اساس بررسی‌های به عمل آمده تاکنون تست‌های مربوط به بیماری‌های سل، مالاریا و التور منفی گزارش شده است.

وی از استقرار نیروی ارشد ستاد اورژانس کشور جهت راهبری عملیات در محورهای مواصلاتی و بررسی امکانات بهداشتی درمانی مرز مهران خبر داد و گفت: آمادگی بیمارستان مهران و افزایش ظرفیت مرز مهران، تجهیز درمانگاه مرزی و استقرار نیروهای بهداری سپاه در مرز مهران و هماهنگی با معاونت غذا و دارو و تأمین داروهای مورد نیاز در استان ایلام از برنامه‌های انجام گرفته است.

عرفانی گفت: همچنین قرارداد با بیمه ایران به منظور ارائه خدمات بیمه‌ای به مصدومین و فوتی‌های احتمالی در استان ایلام انجام گرفته و بازدیدهای بهداشتی از اماکن تهیه و توزیع مواد غذایی، آشامیدنی و اماکن اسکان در مرزهای چذابه، شلمچه و مهران نیز افزایش یافته است.

وی گفت: افزایش استقرار نیرو و آمبولانس در فرودگاه‌های مبدا و افزایش بررسی علائم بیماری کووید ۱۹ زائرین همچنین رزرو ذخیره فرآورده‌های خونی از دیگر اقدامات انجام گرفته است

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز