خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد:

مدت زمان دوره آموزشی خدمت سربازی ۶ هفته شد/توضیح درباره واکسیناسیون سربازان

asdasd
کد خبر : ۱۱۳۵۰۸۸

رییس اداره سرمایه انسانی سرباز ستادکل نیروهای مسلح با بیان اینکه مدت زمان دوره آموزشی به 6 هفته تغییر کرد، توضیحاتی درباره واکسیناسیون سربازان ارائه کرد.

امیر «غلامرضا رحیمی پور» رییس اداره سرمایه انسانی سرباز ستادکل نیروهای مسلح درباره تزریق واکسن کرونا به سربازان به خبرنگار ایلنا گفت: تمام سربازان در یگان های مختلف دوز اول واکسن را دریافت کرده و در حال حاضر تزریق دوز دوم واکسن در حال انجام است. و مشکلی در این زمینه وحود ندارد.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه تزریق واکسن برای افراد بیش از ۱۷ سال در دستور کار وزارت بهداشت قرار گرفته است اگر مشمولان از این به بعد بخواهند وارد دوره های سربازی شوند باید قبل از اعزام واکسن کرونا را دریافت کنند. در صورتی هم که مشمولی در بدو ورود واکسن کرونا دریافت نکرده باشد در هنگام اعزام برای او تزریق می شود.

رییس اداره سرمایه انسانی سرباز ستادکل نیروهای مسلح درباره تغییر مدت زمان دوره آموزشی تصریح کرد:  از ابتدای آبان ماه مدت زمان دوره آموزش مجددا شش هفته شد. از ابتدای شیوع کرونا و به دنبال پروتکل هایی که اعلام شده بود مدت زمان دوره آموزشی به ۴ هفته کاهش پیدا کرده بود و مابقی این آموزش در یگان های خدمتی انجام می شد. مجددا با شرایطی که در حال حاضر داریم و مشکلی از نظر بهداشتی نداریم مدت زمان آموزش دوباره به روال گذشته برگشته است. 

امیر رحیمی پور خاطرنشان کرد: در این مدت فراگیری ویروس کرونا و یا هر نوع بیماری دیگری در یگان های آموزشی نداشتیم. اجرای این پروتکلها تمهیدی برای پیشگیری از بیماری بوده است در حال حاضر نیز پروتکلهای بهداشتی به شدت قبل ادامه دارد و قطع نخواهد شد. 

وی ادامه داد: صرفا باتوجه به اینکه شرایط بهتر شده است بخشی از آموزش که در یگان ها ارائه می شد مانند قبل در همان دوره آموزشی ارائه می شود. اما پروتکل ها کماکان مانند قبل ادامه دارد.

رییس اداره سرمایه انسانی سرباز ستادکل نیروهای مسلح در بخش دیگری از صحبت های خود درباره طرح های مطرح شده در مجلس در خصوص تعیین تکلیف مشمولان غائب خاطرنشان کرد: طرح های متعددی در حوزه سربازی ممکن است از سوی نمایندگان مجلس مطرح شود اما باید به این توجه داشته باشیم که طرح هایی که ارائه می شود عادلانه باشد و موجب افزایش غیبت یا تخلفات نشود. 

امیر رحیمی پور گفت: براساس این طرح کسی که تمکن مالی دارد می تواند از آن استفاده کند که این موضوع عادلانه نیست. ستاد کل نیروهای مسلح به همین دلیل با این طرح مخالف است. در این طرح که در سال ۹۴، ۹۵ و ۹۶ اجرا شد قرار بود تعداد غیبت ها را کم کرده و مشمولان غایب را تعیین تکلیف کند اما موجب افزایش غیبت شد و نه تنها مشکلی با اجرای این طرح حل نشد بلکه مشکل هم اضافه شد و برخی از مشمولان به دلیل اینکه فکر می کردند می توانند در سال های بعد از این طرح استفاده کنند به سربازی نرفتند و دچار مشکل شدند. 

وی ادامه داد: ستاد کل نیروهای مسلح نیز در این خصوص طرح هایی دارد که تا زمانی که به نتیجه نرسد اعلام نخواهد شد. هر زمان که این طرح ها بررسی شده و به نتیجه رسید اعلام خواهد شد. این طرح ها در کمیسیون امنیت ملی مجلس در حال بررسی است. مطرح کردن این موضوعات باعث می شود مشمولان سربازی خود را به تاخیر بیاندازند و در نتیجه با بالا رفتن سن دچار مشکل می شوند. بنابراین ما تا به نتیجه قطعی نرسیم در این زمینه اطلاع رسانی نخواهیم کرد. 

رییس اداره سرمایه انسانی سرباز ستادکل نیروهای مسلح تصریح کرد: براساس ماده ۱۰ قانون خدمت وظیفه عمومی محرومیت هایی از قبیل محدودیت در استخدام، منع خروج از کشور و ... در خصوص مشمولان  غایب اعلام شده است مطابق قانون نیز مشمولان غایب از این خدمات محروم می شوند. مشمولان غائب بهتر است هرچه زودتر برای تعیین تکلیف سربازی خود اقدام کرده و آن را به تاخیر نیندازند. 

امیر رحیمی پور خاطرنشان کرد: شرایط امروز سربازی با گذشته متفاوت است وضع نگهداشت و حقوق سربازان نسبت به گذشته بهتر شده است و بهتر نیز خواهد شد. 

وی درباره افزایش حقوق سربازان گفت: از ابتدای سال حقوق سربازان برابر آنچه در قانون بودجه مشخص شده، پرداخت شده است و پیگیر هستیم تا در سال آینده صددرصد قانون اعمال شود. در حال حاضر حقوق سربازان از حداقل یک میلیون و ۵۰۰ تا سه میلیون و ۵۰۰ هزار تومان با توجه به مدرک تحصیلی و شرایط خدمت به مشمولان پرداخت می شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز