خبرگزاری کار ایران

بروزرسانی تجهیزات یگان حفاظت محیط‌زیست کهگیلویه و بویراحمد

asdasd
کد خبر : ۱۱۳۴۸۶۶

مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه وبویراحمد گفت: ۷۵ محیط بان یگان به ۱۶ قلم تجهیزات به روز حفاظتی مجهز شدند.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست کهگیلویه وبویراحمد، «سید اسدالله هاشمی» مدیرکل حفاظت محیط زیست استان صبح امروز و در آخرین روز از نخستین نیمه سال جاری از مجهز شدن محیط بانان به وسایل روز حفاظتی خبر داد و گفت: ۱۶قلم تجهیزات حفاظتی بین ۷۵ محیط‌بان سراسر استان توزیع شد. 

وی افزود: با توجه به وسعت استان و وجود توپوگرافی‌های خاص عمدتا کوهستانی و پراکندگی بسیار زیاد مناطق و از طرفی وجود تنوع اقلیم و حیات وحش از شمال تا جنوب برنامه‌های متنوع و سطح‌بندی شده‌ای نظیر گشت، کنترل و مراقبت از حیات وحش و طبیعت را دستور کار خود قرار داده‌ایم. 

به گفته هاشمی: در مسیر ارائه خدمات بهتر تجهیزات بروز و تخصصی از ضروریات محسوب می‌شد که مورد توجه سازمان و این اداره کل قرار گرفت. 

مدیر کل حفاظت محیط زیست تصریح کرد: تجهیزات عمدتا انفرادی و مختص ماموریت‌های روزانه و شبانه است. 

وی گفت: هدف از تجهیز محیط بانان افزایش قدرت دفاعی آنان در زمان رو به رو شدن با افراد سودجو و قانون شکن است. 

هاشمی تصریح کرد: گستردگی مناطق، توپوگرافی‌های خاص کوهستانی و وجود تنوع اقلیم و حیات وحش، به روز شدن تجهیزات محیط بانان را ضروری کرده است. 

استان کهگیلویه و بویراحمد با ۳۱۲ هزار و ۵۰۰ هکتار منطقه حفاظت شده و موقعیت اکولوژیکی و توپوگرافی خاص خود دارای پوشش گیاهی، جانوری و منابع حیاتی متنوعی است به گونه‌ای که افزون بر ۲۰ درصد پوشش جنگلی زاگرس و حدود ۴۰ درصد گونه‌های دارویی کشور را در خود جای داده است. 

هم اینک هفت منطقه حفاظت شده دنا با وسعت ۹۳ هزار و۶۶۰ هکتار، دنای شرقی با وسعت ۲۸ هزار و ۲۰۲ هکتار، خاییز سرخ با مساحت ۳۳ هزار و ۲۳۵هکتار، خامی با وسعت ۲۵هزار و ۶۷۱ هکتار، دیل با ۱۰ هزار و ۳۸۱ هکتار، سولک با ۲ هزار ۴۲۸۷ هکتار و سیوک با ۱۲ هزار ۸۵۸ هکتار در این استان زیبای طبیعی وجود دارد. 

کهگیلویه وبویراحمد همچنین دارای پنج منطقه شکار ممنوع شامل پادنای سمیرم، خرم ناز، لار و ماغر، حاتم و کوه تلرش است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز