خبرگزاری کار ایران

استاندار تهران خبر داد:

تشکیل کارگروه برای بررسی نگهداری معتادان متجاهر زیر ۱۸ سال

asdasd
کد خبر : ۱۱۳۴۶۳۵

استاندار تهران از تشکیل کارگروهی برای بررسی نگهداری معتادان متجاهر زیر ۱۸ و بیش از ۶۵ سال و ارائه پیشنهادات به ستاد مبارزه با مواد مخدر خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، انوشیروان محسنی بندپی در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر در استان تهران با اشاره به مشکلات نگهداری معتادان متجاهر گفت: اگر بشود باید در بودجه در نیمه دوم ترمیمی شود و از الان باید برای بودجه سال ۱۴۰۱ پیشنهاد سرانه ۷۰ هزار تومان برای نگهداری هر فرد ارائه دهیم.

وی ادامه داد: کارگروهی متشکل از قوه قضاییه، نیروی انتظامی، بهزیستی و… تشکیل شود تا در خصوص نگهداری افراد زیر ۱۸ سال بررسی‌های لازم انجام شده و پیشنهادات کارشناسی این کارگروه را به ستاد مبارزه با مواد مخدر ارائه دهیم. همچنین نگهداری افراد بیش از ۶۵ سال هم باید بررسی شده و پیشنهادات لازم را به ستاد مبارزه با مواد مخدر بدهیم.

استاندار تهران همچنین درباره تزریق واکسن برای افراد بیش از ۱۸ سال گفت: برای پوشش واکسن همه افراد بیش از ۱۸ سال شهرداری همکاری خوبی داشته است. بنابراین هرجا نیاز به تزریق واکسن خودرویی، ایستگاهی و… است اعلام کنید تا از ظرفیت شهرداری استفاده کنیم.

وی ادامه داد: در این جلسه همچنین بر مصوبات جلسات قبل مروری شد. خداراشکر اقدامات خوبی در جمع آوری و پذیرش و همچنین نگهداری معتادان متجاهر صورت گرفته است. همچنین در مراکز نگهداری موضوعاتی چون آموزش، درمان جسمی ارایه خدمات روانشناسی و حرفه آموزی صورت گرفته است. گزارشات این اقدامات نیز ارائه شد.

استاندار تهران تصریح کرد: همچنین در این جلسه ضرب الاجل پذیرش و نگهداری معتادان متجاهر در دستور کار قرار گرفت. همچنین تکلیف شد با توجه به فراوانی واکسن نسبت به تزریق همه افرادی که در این مراکز نگهداری می‌شود اقدام کنند. خوشبختانه در تمامی مراکزی که بیش از هزار نفر ظرفیت دارند واکسن تزریق شده است.

استاندار تهران با اشاره به زنان معتاد متجاهر گفت: یک مصوبه دیگر هم داشتیم برای راه اندازی یک مرکز نگهداری زنان با ظرفیت ۲۰۰ نفر و بهزیستی استان مکلف شد تا ظرف ۱۵ روز آینده تکلیف این کار را مشخص کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز