خبرگزاری کار ایران

اراک آلوده‌ترین شهر کشور در ۶ ماه نخست سال

asdasd
کد خبر : ۱۱۳۴۴۶۶

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به لزوم استفاده از ظرفیت صنایع برای عمران و آبادی گفت: استان مرکزی به عنوان پایتخت صنعتی کشور شناخته شده است ولی این امر به منزله توسعه آلایندگی نیست چرا که سلامت مردم و محیط زیست با هیچ موضوعی قابل معامله نبوده و نیست.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان مرکزی، «محمد حسن آصفری» و هیات همراه ضمن بازدید از اداره کل حفاظت محیط زیست استان از فعالیت‌ها و اقدامات انجام گرفته در حوزه محیط زیست تشکر و قدردانی کرد و سازمان محیط زیست را دارای جایگاهی مقدس و امانتدار موهبات الهی دانست. 

وی افزود: مسئولیتی که بر عهده مسئولان محیط زیست قرار دارد، امانت بسیار سنگینی محسوب می‌شود چرا که این امانت الهی به نسل‌های بعدی نیز تعلق دارد و باید از آن بدرستی حفاظت و حراست شود. 

آصفری با اشاره باینکه دغدغه اصلی مردم استان علی الخصوص شهروندان اراکی مسئله آلودگی هواست ابراز داشت: جای تاسف دارد که کلانشهر اراک طی ۶ ماه نخست امسال آلوده‌ترین شهر کشور باشد و این موضوع لزوم توجه خاص هیات دولت را می‌طلبد که در این خصوص تصمیم گیری و چاره اندیشی جدی شود. 

وی گفت: در دولت نهم و دهم طرح جامع کاهش آلودگی هوای اراک تصویب شد ولی متاسفانه صددرصد اجرایی نشد و صنایع بزرگ استان که نقشی بزرگ در آلایندگی هوای استان دارند باید سهم آلایندگی خود را بپردازند و به تعهدات خود در خصوص توسعه فضای سبز در استان اقدام کنند. 

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی در ادامه تصریح کرد: محیط زیست استان طبق وظایف قانونی خود باید نقش نظارتی بر کنترل آلایندگی صنایع داشته باشد و کلیه فعالیتهای اقتصادی و صنعتی که با آلودگی محیط زیست یا تخریب غیر قابل جبران آن ملازمه پیدا کند ممنوع و غیرقانونی است و چشم پوشی از آن خیانت به حقوق مردم است. 

در ادامه این دیدار، «رضا میرزایی»، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی با اشاره به چالش‌های محیط زیست در استان مرکزی گزارشی از عملکرد اداره کل محیط زیست در برخورد با عوامل شکار وصید غیر مجاز، نظارت و پایش مستمرصنایع در سطح استان، نظارت بر واحدهای تولیدی از حیث مباحث آلایندگی و سایر شاخص‌های زیست محیطی، آمادگی جهت مبارزه با بیماریهای حیات وحش تعامل و همکاری همه دستگاه‌های اجرایی و مسئولین مربوطه برای حفاظت هر چه بیشتر و بهتر محیط زیست و مقابله با چالش‌ها و مسائل پیش رو لازم دانست.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز