خبرگزاری کار ایران

گزارش ایلنا از جلسه امروز شورای شهر تهران:

از برپایی نهضت امید در تهران تا تحویل و تجهیز باغی ۴ هزار متری برای نماینده ادوار مجلس

asdasd
کد خبر : ۱۱۳۴۰۲۸

عضو شورای شهر تهران گفت: قراردادی برای یک پل فلزی بسته شده است که مسیر دوچرخه به طول ۶۰۰ متر و و مبلغ ۲۰ میلیارد تومان احداث شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، در جریان جلسه سیزدهم شورای شهر تهران یک نطق و دو تذکر مطرح شد. علیرضا نادعلی، سخنگوی شورای شهر تهران و عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی در نطق پیش از دستور خود به مسأله رضایت مندی شهروندان اشاره کرد و گفت: امروز نیاز داریم با کار و خدمت و اقدامات مؤثر، هم رضایت را در شهروندان تهرانی ایجاد نماییم و هم با طراحی های درست و به جا به ایجاد حس رضایت‌مندی در آنها مبادرت بورزیم.

او ادامه داد: اینک در آغاز یک دوره پر از فعالیت، نشاط و انگیزه کاری، چه در دولت و دستگاه های اجرایی آن، چه در شورای اسلامی و شهرداری تهران به‌سر می‌بریم، خوب است با یک نگاه انسانی مناسب به حال خوب مردم در ایران اسلامی و همشهری‌ های عزیزمان در تهران بیاندیشیم.

نادعلی با بیان اینکه نخستین چیزی که رضایت و حس رضایت را در شهروندان ایجاد می‌کند، پاسخگویی مناسب در هنگام مراجعه شهروندان به مراکز مختلف مدیریت شهری و شهرداری‌های مناطق  است گفت: توأم با آن عدالت‌ورزی و فساد ستیزی نیز باید رخ دهد. به قول معروف، تکریم ارباب رجوع آن‌هم غیر صوری و واقعی. دوم اینکه برای آن چیزی که نیاز اولیه همشهری ماست، زودتر از چیزهایی که نیازهای ثانویه و بعدی اوست فکر، طراحی و اقدام کنیم.

او به برپایی نهضت امید برای بهبود حال مردم اشاره کرد و گفت: استدعای من از همه نمایندگان ارجمند مردم در شورای اسلامی شهر تهران و کمیسیون های آن این است که نهضت امید به قصد ایجاد حال خوب در همشهریان عزیز تهرانی را در تصمیم گیری ها و سیاست گذاری ها مدنظر و در پیشانی کارها و امورشان قرار دهند.

در ادامه مهدی اقراریان،  در تذکر خود به شهردار تهران  گفت: براساس تبصره بودجه تمامی واحدها، مناطق و شرکت های تابعه موظف هستند کلیه منابع درآمدی را صرفا به حساب درآمدی شهرداری واریز کنند، اما برخی از سازمان ها و شرکت های تابعه از انجام این تکلیف قانونی امتناع و درآمدهای وصول شده را در حساب جداگانه ای واریز می کنند.

اقراریان از شهردار تهران درخواست کرد این سازمان ها را به شورای شهر معرفی و در اسرع وقت نسبت به استقرار خزانه داری الکترونیک اقدام کنند.

دومین تذکر را ناصر امانی مطرح کرد. او در تذکر خود به موضوع یک آگهی مناقصه در روزنامه همشهری اشاره کرد و گفت: شهرداری منطقه ۸ مناقصه ای  را اعلام و۵ مسیر دوچرخه سواری را به مبلغ ۱۸ میلیارد تومان به مناقصه گذاشت.دوچرخه سواری در تهران یک سیاست شکست خورده است که به اهداف خود نرسید و همچنان در دوره ما ادامه پیدا می کند. در حالی که در مناطق جنوبی معطل یک میلیارد تومان برای اجرای پروژه ها هستیم.

او ادامه داد: با اصل مسیرهای دوچرخه نمی توان مخالفت کرد اما این همه هزینه کرد بدون کار کارشناسی جز اینکه خیابان ها تنگ تر شوند و مسیری را به جای دوچرخه سوارها برای موتورسواران ایجاد کنیم عایدی دیگری ندارد.

امانی با اشاره به اینکه عین همین اتفاق در منطقه سه نیز رخ داده است گفت: قراردادی برای یک پل فلزی بسته شده است که مسیر دوچرخه به طول ۶۰۰ متر و و مبلغ ۲۰ میلیارد تومان احداث شود. یکی از دلایلی که در دوره ما هم این مسأله ادامه پیدا می کند اقدامات در شهرداری تهران است. از شهردار می خواهم اگر نمی خواهند مدیران را تغییر دهند حداقل کار کارشناسی انجام دهند.

امانی در ادامه به قرارداد دیگری اشاره کرد و گفت: سازمان فرهنگی و هنری باغی ۴ هزار متری را به شهرداری منطقه ۳ تحویل داده است؛ فارغ از لابی‌های پشت پرده برای تحویل آن، ۲۰ میلیارد تومان تاکنون برای تجهیز باغ هزینه شده است تا به مدت ۱۰ سال به نماینده ادوار مجلس دوره ششم تحویل داده شود.

عضو شورای شهر تهران گفت: آقای زاکانی بخشنامه‌ای ابلاغ کردند که هرگونه واگذاری ممنوع است اما این قرارداد بسته شده آن هم به عرصه ۴ هزار متر و ۶۰۰ متر اعیان با امضای دو عضو قبلی شورا، تحویل گیرنده و شهردار منطقه. این در حالی است که طی دوره گذشته کد پروژه نوسازی مساجد را از بودجه حذف کردند و طی بازدیدی که از منطقه ۱۹ داشتم، سه مسجد قدیمی که در حال نوسازی بودند برای یک میلیارد یا دو میلیارد نیمه‌ تمام باقی مانده‌اند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز