خبرگزاری کار ایران

رییس سازمان جنگل‌ها:

احیای زاگرس به یک مطالبه عمومی تبدیل شود

asdasd
کد خبر : ۱۱۳۳۸۰۲

رییس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور گفت: اگر چند کار اولویت‌دار و پراهمیت در سازمان جنگل‌ها وجود داشته باشد، یکی از مهمترین آن‌ها نجات جنگل‌های زاگرس است.

به گزارش ایلنا، مسعود منصور، پیش از ظهر امروز در نشست هماهنگی مباحث مرتبط با ستاد ملی راهبری حمایت از جنگل‌های زاگرس افزود: زاگرس یکی از قدیمی‌ترین زیستگاه‌های بشری در ایران به شمار می‌رود و احیای آن باید به یک مطالبه عمومی تبدیل شود.

وی در ادامه گفت: جنگل و طبیعت زاگرس تنها مختص ۱۱ استان کشور نیست بلکه به دلیل اهمیت حیاتی جنگل‌های زاگرس در زندگی انسان‌ها، حفاظت از این منبع ارزشمند که نقش بسزایی در حیات منطقه و نسل‌های آینده دارد، باید دغدغه و وظیفه همه دستگاه‌های حاکمیتی و مردم باشد.

رییس سازمان جنگل‌ها تاکید کرد: راه نجات جنگل‌های زاگرس هم افزایی همه بخش‌های کشور است.

وی با اشاره به دو جلسه ستاد ملی راهبری حمایت از جنگل‌های زاگرس به ریاست معاون اول رییس جمهوری و مصوبات ابلاغی این نشست، به  چالش‌ها و مشکلات جنگل‌های زاگرس اشاره کرد و گفت: جنگل‌های زاگرس به دلیل کارکردهای مختلف در زمینه توسعه پایدار، تولید آب و حفظ خاک و تامین امنیت غذایی از اهمیت بالایی برخوردار هستند و نباید تاخیر و یا وقفه‌ای در فرآیند اجرای مصوبات ستاد به وجود آید.

منصور تصریح کرد: سازمان جنگل‌ها شیوه‌نامه و دستورالعمل‌های اجرای مصوب مرتبط با سازمان در خصوص جنگل‌های زاگرسی را به مدیران منابع‌ طبیعی زاگرس‌نشین اعلام کرده است و از مدیران خواسته نسبت به جنگل‌های زاگرس حساسیت‌های لازم را داشته باشند.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی سازمان جنگل‌ها، رییس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور در پایان اقدامات شاخص این سازمان برای ناحیه رویشی زاگرس را تهیه نقشه ‌منابع‌جنگلی، هدف‌گذاری برای اتمام کاداستر اراضی تا پایان سال ۱۴۰۰، افزایش سطح ذخیره‌گاه‌های جنگلی، اجرای عملیات ‌آبخیزداری، جلب مشارکت مردم، استفاده از ظرفیت‌های بین‌المللی، تشدید اقدامات حفاظتی، پایش مستمر و کنترل آفات و ‌بیماری‌های جنگلی و تغییر الگو و تامین سوخت خانوارهای ساکن در این منطقه ذکر کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز