خبرگزاری کار ایران

مدیر گروه شبکه شاد:

نسخه جدید شبکه شاد فردا رونمایی می‌شود/ عدم حضور ۱۳ درصد دانش‌آموزان در شاد به علت نداشتن تبلت/ مدارس دولتی حق دریافت هزینه بابت استفاده از پلتفرم‌های غیربومی را ندارند

asdasd
کد خبر : ۱۱۳۳۶۸۹

مدیر گروه شبکه شاد گفت: تاکنون یک ریال تراکنش مالی بین همراه اول و آموزش و پرورش برای استفاده از شاد صورت نگرفته است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، جلسه پرسش و پاسخ شبکه شاد با حضور "علی باقرزاده" مدیر گروه شبکه شاد، "محمود حبیبی" مدیرکل دفتر فناوری آموزش و پرورش و "صادقی" سخنگوی شبکه شاد برگزار شد.

باقرزاده در این نشست اظهار داشت: اولین اقدام بعد از تعطیلی آموزش حضوری توسعه آموزش تلویزیونی بود، با اینکه این بستر ارزان و فراگیر بود اما بازخوردهایی که ما از دانش آموزان و خانواده‌ها گرفتیم دانش آموزان بیش از حمایت‌های درسی نیازمند حمایت عاطفی بودند، لاجرم در صدد آموزش‌های برخط برای تعامل هم زمان بر آمدیم.

وی افرود: برای این کار استفاده از شبکه‌های اجتماعی بهتر بود زیرا زیرساخت‌های آنها فراهم بود، ما در اسفند ۹۸ نشستی با حضور صاحبان شبکه‌های پیام رسان داخلی داشتیم ولی در نهایت آنها به چند دلیل آماده همکاری با ما نشدند. اول اینکه ما یک فضای اختصاصی برای دانش آموزان می‌خواستیم. دوم اینکه یک قرارداد منع افشای اطلاعات وجود داشت که باید آن را امضا می‌کردند اما هیچ کدام از صاحبان پیام رسان‌ها، آن زمان این را امضا نکردند.

مدیرگروه شبکه شاد گفت: به هر حال تقریبا یک ماه زمان از دست ما رفت تا اینکه طبق پیشنهاد همراه اول یک اپلیشن به شکل رایگان در اختیار آموزش و پرورش قرار گرفت که تا ۱۵ سال هم مورد استفاده آموزش و پرورش باشد.

وی افزود: دلیل این بیزنس برای همراه اول این بود که برای مصرف داخلی و پلتفرم های بومی ناگزیریم برخی پلتفرم ها را تولید کنیم و در اختیار کاربران بدهیم.

باقرزاده گفت: تا کنون یک ریال تراکنش مالی بین همراه اول و آموزش و پرورش برای استفاده از شاد صورت نگرفته است. شورای عالی فضای مجازی شاد را به عنوان پلتفرم رسمی رایگان و آموزشی تصویب کرد.

وی بیان کرد: حداقل کارکردهای شاد اتصال اجزای مختلف نظام آموزشی با هم بود و یک محیط اختصاصی برای دانش آموزان و مدیران ایجاد کرد. در سال اول شاد در ایجاد کلاس و گروه خلاصه شده بود و سال بعد سرویس‌های آن افزایش پیدا کرده و سرویس اجرای آزمون، پخش زنده و پیام صوتی به آن اضافه شد‌. اکنون شاد ۱۰ میلیون و ۳۰۰ هزار مخاطب دارد که می‌تواند توسط آن اطلاع رسانی کند.وی گفت: نسخه جدید شبکه شاد فردا ساعت ۱۱ رونمایی می‌شود.

۷۰ درصد معلمان برای اولین بار از آموزش‌های برخط استفاده کردند

وی اضافه کرد: حتی اگر همه چیز مهیا باشد ما با آموزش مجازی ۵۰ درصد آموزش را انجام داده‌ایم. ۷۰ درصد معلمان برای اولین بار از آموزش‌های برخط استفاده کردند، این کار روند آموزش را پیچیده می‌کرد. در خصوص دانش آموزان ابتدایی نکته ای که وجود دارد این است که اغلب مادران دانش آموزان ابتدایی به کمک معلمان و دانش‌آموزان آمدند از این رو در مقطع دانش آموزان ابتدایی با افت کمتری در تحصیل مواجه بوده‌ایم.

مدیرگروه شبکه شاد گفت: ۹۳ درصد از مراکز فنی و حرفه‌ای در دنیا با توجه به شیوع کرونا تعطیل شدند و کشور ما هم همین وضع را داشت و فکر می‌کنیم در اینجا با افت تحصیلی مواجه شدیم‌.  آموزش مجازی نمی تواند منجر به شکل گیری مهارت شود.

نصب ۲۴ میلیون مرتبه شبکه شاد

وی اظهار داشت: شبکه شاد کمبود عدم وجود تعامل دانش آموزان با معلمان را تا حدی کم کرد و بعد به مرور به قابلیت های آن اضافه شد. در حال حاضر بیش از ۳۰۰هزار کانال در شاد ایجاد شده که بزرگترین کانال اطلاع رسانی است. همچنین شبکه شاد ۲۴ میلیون و ۶۳۴ هزار مرتبه نصب شده است که حدود ۲۲ میلیون مورد منحصر به فرد است و تکرار نصب در این آمار نیست.

باقر زاده گفت: همچنین ۱۸ میلیون و ۱۰۵ هزار کاربر در شبکه شاد حضور دارند و شاد ۱۳ میلیون کاربر هفتگی و ۱۰ میلیون و ۲۳۷ هزار نفر کاربر روزانه دارد. علاوه احراز هویت برای ۱۲ میلیون و ۷۹۳ هزار دانش آموز معادل ۸۶ درصد انجام شده است.

وی یادآور شد:  ۱۱۶ هزار مدیر مدرسه معادل۹۹.۸ درصد در شاد احراز هویت شده‌اند. شمار معلمان احراز هویت شده در شاد نیز ۷۳۱ هزار و ۸۹۳ نفر معادل ۹۸ درصد است. همچنین ۴۷ میلیارد پیام در سال گذشته در شبکه شاد مبادله شده که اگر به تعداد دانش آموزان و معلمان تقسیم کنیم می‌توان گفت تقریبا هر شخص ۴۰۰۰ پیام ارسال کرده است.همچنین تا کنون ۱۶ میلیارد فایل مبادله شده که معادل آن هر فرد ۱۲۰۰ فایل ارسال و دریافت کرده است.

۱۲ تا ۱۳ درصد از دانش آموزان صرفا به خاطر نداشتن تبلت در شبکه شاد نیستند

باقرزاده بیان کرد: ۹۶ درصد از گوشی‌هایی که کاربران برای شاد استفاده می‌کردند سیستم عامل اندروید بوده و بیش از سه درصد گوشی افراد دارای سیستم عامل ios بوده است. به هر حال این سیستم عامل و گوشی در کشور تحریم است و فعلا کاری برای آن صورت نگرفته است.

وی افزود: ۱۲ تا ۱۳ درصد از دانش آموزان صرفا به خاطر نداشتن تبلت در شبکه شاد نیستند.

باقر زاده گفت: نزدیک سه هزار کیوآر در کتب درسی درج شده که به روند آموزش مجازی کمک خواهد کرد. همچنین سرویس دیگری در حال مطالعه است که به عنوان یک مرورگر بومی برای دانش آموزان بوده و اواخر مهر ماه رونمایی می‌شود.

وی درباره بازگشایی مدارس گفت: از اول مهر  مدارس کم جمعیت عشایری و روستایی به صورت حضوری و مدارس بزرگتر با جمعیت بالاتر بتدریج از آبان ماه به صورت بلوک بندی شده حضور خواهند یافت.

مدیر گروه شبکه شاد تاکید کرد: ما این اختیار را به شورای مدارس داده‌ایم که متناسب با شرایط و فضای مدرسه گروه بندی کنند. اگر واکسیناسیون عمومی تکمیل شود بازگشایی هم انجام و شاد به عنوان مکمل فعالیت خواهد کرد.

باقر زاده در پاسخ به سوال خبرنگار ایلنا مبنی بر اخذ هزینه ۷۵۰ هزار تومانی برخی مدارس برای استفاده از اسکای روم گفت: به جز مدارس غیردولتی، مدارس دولتی حق ندارند برای استفاده از پلتفرم های غیربومی از خانواده ها هزینه‌ای دریافت کنند.

او با اشاره به سرنوشت سیم کارت دانش آموزی گفت: توافقی با همراه اول انجام و سیم کارت های دیتا با ماهیت حقوقی دریافت کردیم که بین واحدهای سازمانی توزیع شد تا امکان مدیریت و کنترل امور مربوط فراهم شود اما سیم کارت دانش آموزی موافقان و مخالفانی دارد. پیش نویس تفاهم نامه ای آماده شده و به محض مبادله آن، امکان تخصیص سیم کارت و اینترنت پاک فراهم می‌شود که بستگی به استقبال کاربران دارد. این آمادگی برای تهیه سیم کارت دانش آموزی به تعداد دانش آموزان وجود دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز