خبرگزاری کار ایران

آمادگی تمام مراکز و هسته‌های مشاوره برای ارائه خدمات روانشناختی رایگان به دانش‌آموزان

asdasd
کد خبر : ۱۱۳۳۶۲۳

مدیر کل امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی گفت: تمامی مراکز و هسته‌های مشاوره در سراسر کشور، با بهره گیری از نیروهای متخصص، به صورت رایگان، به ارائه خدمات راهنمایی، مشاوره و روانشناختی به دانش آموزان خواهند پرداخت.

به گزارش ایلنا، مسعود شکوهی، با تشریح برنامه‌های اداره کل امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی، درخصوص بازگشایی مدارس در سال تحصیلی جدید، اظهار کرد: امسال بیش از ۷۵۰مرکز و هسته مشاوره در سراسر کشور با بهره گیری از نیروهای متخصص مشاور و روانشناس، به ارائه خدمات راهنمایی، مشاوره و روانشناختی، به صورت رایگان، برای دانش آموزان، خواهند پرداخت.

شکوهی افزود: در همین راستا به ارائه خدمات مشاوره‌ای و روانشناختی خواهند پرداخت.

وی با اشاره به این که تمام تلاش خود را برای حضور توأم با آرامش دانش‌آموزان در مدارس، انجام خواهیم داد؛ گفت: حضور دانش آموزان و خانواده ها، در این مراکز با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی جهت دریافت خدمات، بلامانع خواهد بود.

مدیر کل امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی تصریح کرد: هر دانش آموز به هر دلیلی که احساس می‌کند دچار اضطراب، افسردگی، ترس و استرس شده، ضروری است؛ برای رفع مشکل، به مراکز مشاوره مراجعه کند.

شکوهی با اشاره به راه اندازی «خط ملی نماد» گفت: خط ملی نماد یا همان خط چهار رقمی ۱۵۷۰، اورژانس اجتماعی دانش آموزان است و یکی از بخش‌ها و زیرساخت‌های مهم نظام مراقبت اجتماعی دانش آموزان بوده که در کنار ابزارهای دیگر در برنامه ملی نماد به ما کمک می‌کند موارد مختلف فوریت‌های روانی و اجتماعی دانش آموزان در سراسر کشور در قالب یک سامانه و سیستم یکپارچه شناسایی وارانه خدمت صورت پذیرد.

مدیر کل امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی گفت: «دسترسی آسان به مراکز مشاوره»، «یکپارچه‌سازی خدمات مشاوره» و «به روزآوری روش‌های جدید و مؤثر واکنش سریع در فوریت‌های روانی-اجتماعی دانش آموزان» از اهداف این طرح است.

وی با تأکید بر این که با ارائه خدمات راهنمایی و مشاوره، بستر لازم برای ایجاد شادی و نشاط در فرایند یاددهی-یادگیری فراهم خواهیم کرد؛ بیان کرد: خط چهار رقمی ۱۵۷۰، از ساعت ۸ صبح تا ۸ شب، آماده ارائه خدمات به دانش آموزان، فرهنگیان و اولیا دانش آموزان است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز