خبرگزاری کار ایران

حاج محمدی:

نباید به علت کم‌کاری برخی افراد به چهره نظام خدشه وارد شود/ با هرگونه تخلف اداری برخورد می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۱۳۳۵۷۲

نشست ماهانه مدیران زندان های سراسر کشور با حضور رئیس مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضائیه و رئیس سازمان زندان ها برگزار شد.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور، محمد مهدی حاج محمدی در نشست ماهانه با مدیران کل ستادی و استانی که با حضور رئیس مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضائیه برگزار شد با اشاره به وقایع اخیر گفت: هر چند برخی از رخدادها در محیط زندان به سبب حضور بعضی از افراد طبیعی است اما به واسطه اینکه ما در یک نظام اسلامی هستیم این مسائل حتی در کمترین شکل خود هم قابل قبول نیست و نباید رخ بدهد.

وی با اشاره به اینکه دشمن تلاش زیادی را شروع کرده تا بواسطه اتفاقات زندان کارکرد نظام اسلامی را زیر سوال ببرد گفت: دشمن سعی می کند با بزرگ نمایی، سیاه نمایی و دروغ پراکنی دستاورد های حقوق بشری واقعی در زندان ها را زیر سوال ببرد تا از این طریق نظام اسلامی را مورد حمله قرار دهد.

حاج محمدی با بیان اینکه بازپروری و بازاجتماعی نمودن زندانیان مهمترین هدف ماست گفت: در ماده ۲ آیین نامه اجرایی جدید سازمان زندان ها، بنا نهادن امور بر پایه احترام و ادب به عنوان اولین زنجیره فعالیت های اصلاحی و تربیتی تعیین شده است.

رئیس سازمان زندان ها اظهار داشت: از آغاز مسئولیت در سازمان زندان ها همه جهت گیری ها، سیاست گذاری ها، اولویت بندی ها، سفرهای مکرر استانی، همنشینی با زندانیان و به تصویر کشیدن اقدامات و فعالیت های زندان ها، بخاطر تغییر نگاه جامعه و مسئولین نسبت به زندان، زندانی و خانواده او بوده و نباید اجازه دهیم یک اتفاق کوچک همه آن دستاوردها را زیر سوال ببرد.

وی با بیان اینکه همه باید برای تحقق سیاست های سازمانی همدل و همراه باشند گفت: قابل قبول نخواهد بود به بخاطر ضعف و کم کاری ما، آسیبی به وجه نظام وارد شود.

عضو شورای عالی قوه قضائیه با تاکید مجدد بر اهتمام جدی سازمان بر اجرای دقیق برنامه های اصلاحی و تربیتی اظهار داشت، همه مدیران و کارکنان در زندان های سراسر کشور باید تلاش کنند تا چنین اتفاقاتی تکرار نشود و حتماً با هرگونه تخلف اداری برخورد می گردد.

حاج محمدی در ادامه به موضوع اشتغال زندانیان و حمایت از خانواده های آنان نیز اشاره کرد و گفت: خوشبختانه برخی از استان ها توانسته اند به نقطه هدف گذاری اشتغال ۸۰درصدی محکومان واجدشرایط برسند که جا دارد از همت و زحمات آنان تشکر کنیم.

وی با تاکید بر لزوم مراقبت کامل از خانواده زندانیان گفت: سرکشی از خانواده زندانیان آغاز راه حمایت و مراقبت از آنان است همه باید دغدغه مند باشیم و نباید فقط به اقداماتی مانند توزیع بسته های معیشتی بسنده کرد.

حاج محمدی در پایان خطاب به مدیران زندان های سراسر کشور عنوان داشت: در دور دوم سفرهای استانی، اشکالات مشاهده شده در سفرهای قبلی بررسی می شود.

امروز دشمن با ابزار رسانه به جنگ با انقلاب مردمی ایران آمده است

در ابتدای این جلسه حجت الاسلام و المسلمین عبدالهی رئیس مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضائیه نیز طی سخنانی با اشاره به لزوم رعایت موارد امنیتی در زندان ها گفت: تصور نکنیم که منافقان تغییر رویه داده‌اند و یا سرویس های اطلاعاتی جهان دست از دشمنی با ما برداشته اند.

عبدالهی اظهار داشت: اتفاقاتی که اخیراٌ افتاد یک خسارت بزرگ بود که خیلی از زحمات چندین ساله را تحت الشعاع قرار داد و البته ما را نیز متوجه برخی از آسیب ها در حوزه زندان کرد.

وی افزود: امروز استکبار جهانی با ابزار رسانه به جنگ با انقلاب مردمی ما آمده و اگر از اصول و اعتقادات خودمان دور شویم آسیب خواهیم دید.

رئیس مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضائیه در ادامه با تشریح برخی از آسیب های موجود در زندان ها به تبیین نکات لازم در این زمینه پرداخت.

در این جلسه که از طریق ویدئو کنفرانس کشوری برگزار می شد معاونین سازمان در خصوص مسائل مربوط به امور کارکنان، ضرورت آموزش آیین نامه جدید سازمان و همچنین بحث لزوم رسیدگی به خانواده های زندانیان سخنانی ایراد نمودند.

همچنین تعدادی از مدیران کل استانی نیز به بیان نظرات خود پرداختند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز