خبرگزاری کار ایران

هوای تهران قابل قبول است/ پیش‌بینی کاهش کیفیت هوا

asdasd
کد خبر : ۱۱۳۳۳۸۳

تا اواخر وقت دوشنبه همراه با افزایش ترافیک شامگاهی کیفیت هوا در مناطق پرتردد در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس قرار خواهد گرفت.

به گزارش ایلنا، بنابر اعلام شرکت کنترل هوای تهران، میانگین غلظت آلاینده‌های هوا پایتخت هم اکنون بر روی عدد ۸۰ قرار دارد و کیفیت هوا در محدوده قابل قبول است. این شاخص در ۲۴ ساعت گذشته بر روی عدد ۸۴ قرار داشت و کیفیت هوا قابل قبول اعلام شد. 

پیش‌بینی‌های انجام‌شده در شرکت کنترل کیفیت هوای شهر تهران نشان می‌دهد که در صبح روز دوشنبه (۲۹ شهریور ۱۴۰۰) کیفیت هوا در بیشتر مناطق در محدوده قابل‌قبول قرار خواهد گرفت که ناشی از ناپایداری جوی و پراکندگی آلاینده‌ها طی ساعات گذشته است. کاهش تندی باد در طول روز پراکندگی آلاینده‌ها را محدود خواهد کرد، همچنین با توجه به تولید و تجمع آلاینده ازن در ساعات بعدازظهر، کاهش کیفیت هوا در برخی نواحی دور از انتظار نخواهد بود. با تداوم این شرایط جوی تا اواخر وقت دوشنبه همراه با افزایش ترافیک شامگاهی کیفیت هوا در مناطق پرتردد در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس قرار خواهد گرفت. 

با وزش باد مؤثر تا صبح روز سه‌شنبه (۳۰ شهریور ۱۴۰۰) انتظار می‌رود کیفیت هوا در محدوده قابل‌قبول قرار بگیرد. حاکمیت جو نسبتاً آرام در طول روز از پراکندگی آلاینده‌ها جلوگیری خواهد کرد. عدم وزش باد مؤثر تا اواخر وقت سه‌شنبه همراه با افزایش تردد خودروها سبب افزایش غلظت ذرات معلق شده و بنابراین کاهش کیفیت هوا در برخی مناطق پایتخت پیش‌بینی می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز