خبرگزاری کار ایران

معاون حقوقی آموزش و پرورش:

بیش از ۵۰ درصد املاک آموزش و پرورش فاقد سند هستند/ کنکور یک روند اشتباه در کشور است

asdasd
کد خبر : ۱۱۳۲۳۳۸

معاون حقوقی آموزش و پرورش گفت: ​استان بوشهر با سنددار کردن ۸۵ درصد از املاک و زمین‌های آموزش و پرورش جزء بهترین استان‌ها در این بخش است و این نشان از قدمت فرهنگی این استان است که توانستند با همراهی و همکاری همدیگر این کار بزرگ را رقم بزنند. همه ما موظف و مسئول هستیم تا با مستندسازی از این املاک حراست و نگهبانی کنیم.

به گزارش ایلنا، احمدی لاشکی در سفر به بوشهر عنوان کرد : در زمان حاضر از مجموع ۱۰۰ هزار و ۵۶۶ ملک و زمین آموزش و پرورش، ۵۰.۲۹ درصد فاقد سند هستند. وی ادامه داد: با تلاش انجام شده تنها ۴۹.۷۱ درصد املاک آموزش و پرورش دارای سند هستند و با برنامه‌ریزی و هماهنگی انجام شده با دستگاه‌های مسئول از جمله سازمان ثبت اسناد و املاک و بنیاد مسکن تلاش می‌شود این عدد افزایش یابد. 

قاسم احمدی لاشکی در نشست با مدیران و روسای آموزش و پرورش استان بوشهر با بیان اینکه شش مولفه در اعتلای دستگاه تعلیم و تربیت موثر است، اظهار کرد: معلم و نیروی انسانی کارآمد مهمترین نقش در این مسیر و فرایند مهم دارد به همین دلیل باید انسان‌های شایسته و در تراز جمهوری اسلامی به عنوان معلم گزینش شوند. 

وی با انتقاد از تغییر سالیانه کتب درسی، عنوان کرد: محتوای برنامه درسی به عنوان مولفه دوم باید پاسخگوی نیاز جامعه باشد. 

احمدی لاشکی ادامه داد: مدیران سومین مولفه اعتلای آموزش و پرورش هستند و انتخاب آن‌ها باید بر اساس شایستگی، اعتقاد، تخصص و تعهد باشد. 

معاون وزیر آموزش و پرورش توجه به فعالیت‌های پرورشی چهارمین مولفه توسعه و ترقی دستگاه تعلیم و تربیت دانست و تاکید کرد: مدارس ما باید محل آموزش آداب اجتماعی و پرورش دهنده انسان‌های شایسته باشد. 

وی افزود: فضاهای آموزشی و سنجش آزمون دو رکن پایانی هستند که باید مورد تاکید قرار گیرند. 

احمدی لاشکی با بیان اینکه کنکور یک روند اشتباه در کشور است، بیان کرد: باید برای حذف کنکور بر اساس قانون مصوب مجلس شورای اسلامی، امتحانات پایه‌های دهم و یازدهم نیز نهایی، هماهنگ و استاندارد برگزار شود. 

معاون وزیر آموزش و پرورش یادآور شد: در حالی که بر اساس برنامه ششم توسعه باید ۵۰ درصد دانش آموران در مدارس فنی حرفه‌ای و مهارتی تحصیل کنند، برای تحقق این هدف باید رشته‌های هنرستانی به روز شوند. 

وی اظهار کرد: برای توسعه هنرستان‌ها نیاز به اعتبار ویژای است که تاکنون اعتبار تخصیص پیدا نکرده است. 

معاون وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه معلمان مورد اعتماد جامعه هستند، گفت: در حالی حدود یک میلیون معلم در سراسر کشور فعالیت می‌کنند، فقط ۳۶ صدم درصد پرونده تخلف در ۴۶ هیات‌بررسی تخلف ثبت شده است. 

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه بعد از وزارت جهاد کشاورزی، آموزش و پرورش بیشترین ملک را در اختیار دارد، عنوان کرد: همه ما موظف و مسئول هستیم تا با مستندسازی از این املاک حراست و نگهبانی کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز