خبرگزاری کار ایران

فرمانده ستاد مقابله با کرونا تهران:

دانش آموزان به زودی واکسینه می‌شوند

asdasd
کد خبر : ۱۱۳۱۶۳۶

فرمانده ستاد مقابله با کرونا تهران با بیان اینکه فعالیت ۱۲ مرکز واکسیناسیون در استان بصورت شبانه‌روزی است،‌ گفت: به زودی یک شیوه نامه ای از سوی وزارت بهداشت در این خصوص تدوین خواهد شد و در آستانه بازگشایی مدارس دانش آموزان نیز بزودی واکسینه خواهند شد.

به گزارش ایلنا، علیرضا زالی در جلسه ستاد مدیریت و مقابله با ویروس کرونا استان تهران گفت: هم اکنون شاهد رشد بسیار خوبی در امر واکسیناسیون هستیم و رکورد زنی‌های متوالی نشان دهنده عزم خوبی است که به وجود آمده است.در این مسیر نیروهای بسیج هم در راستای افزایش شیفت‌های واکسیناسیون عملکرد خوبی داشته و با تلاش‌های شبانه روزی به مدد کادر درمانی آمده است.

وی در خصوص آخرین آمار واکسیناسیون در تهران نیز گفت: تا صبح امروز ۶ میلیون و ۵۲۵ هزار دُز واکسن در تهران تزریق شده که از این تعداد ۲ میلیون و ۱۲۵ هزار نفر هر ۲ دُز واکسن را دریافت کرده‌اند و تا انتهای این هفته واکسیناسیون ۱۰ گروه شغلی که در برنامه واکسیناسیون قرار گرفته‌اند پایان خواهد یافت.

وی در خصوص واکسیناسیون دانش آموزان نیز گفت: به زودی یک شیوه نامه ای از سوی وزارت بهداشت در این خصوص تدوین خواهد شد و در آستانه بازگشایی مدارس دانش آموزان نیز بزودی واکسینه خواهند شد.تاکنون واکسیناسیون اساتید دانشگاه ها، معلمان، دانشجویان آغاز شده و در مراحل پایانی است و بزودی طرح واکسیناسیون دانش آموزان نیز با ابلاغ وزارت بهداشت انجام می شود.

زالی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: تزریق واکسن انستیتو پاستور در فاز سوم بالینی در هفت استان کشور در حال انجام است و تحقیقات حاکی از اثر بخشی این واکسن برای گروه‌های زیر ۱۸ سال است.

وی تاکید کرد: واکسن نورا نیز که در مجموعه بقیه الله تهران تولید شده هم برای این گروه سنی مناسب است، در واکسن‌های خارجی مثل سینوفارم که در سبد واکسیناسیون ما هم قرار دارد، این اثر بخشی را برای زیر ۱۸ سال دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز