خبرگزاری کار ایران

لزوم وضع قوانین جدید بازدارنده و افزایش دهنده هزینه جرم

asdasd
کد خبر : ۱۱۳۱۱۲۷

فرمانده ناجا با تاکید بر اینکه هوشمندسازی با استفاده از تجهیزات نوین پلیس را در اجرای موفقیت آمیز ماموریت ها یاری می دهد، گفت: نمایندگان مجلس با تصویب قوانین جدید بازدارنده نسبت به افزایش هزینه جرم در پیشگیری یا کاهش آسیب های اجتماعی سهم حیاتی دارند.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه خبری پلیس، سردار "حسین اشتری" در نشست مجمع نمایندگان استان اصفهان که با حضور جمعی از معاونان و روسای پلیس های تخصصی و سردار "محمدرضا میرحیدری" فرمانده انتظامی این استان در ستاد ناجا برگزار شد، ضمن عرض تسلیت به مناسبت ایام سوگواری ابا عبدالله الحسین (ع) و به روایتی شهادت امام حسن مجتبی(ع) اظهار داشت: نیروی انتظامی از نظر پراکندگی و تنوع مأموریت گسترده‌ترین نیرو در سراسر کشور محسوب می‌شود که تقریباً به صورت شبانه روزی و بدون تعطیلی در حال خدمت رسانی به مردم عزیز است.

تقویت نیروی انتظامی؛ ارتقاء نظم، امنیت و اقتدار کشور است

وی با اشاره به اینکه پلیس در بطن و نهاد جامعه قرار دارد و هر فردی به هر حال از طریقی با خدمات ناجا در ارتباط است، خاطرنشان کرد: به هر میزانی که نیروی انتظامی را تقویت کنیم در اصل به ارتقاء نظم و امنیت و اقتدار کشور کمک کرده ایم.

عدالت ترمیمی جامعه با پیشگیری از وقوع جرم و کاهش آسیب های اجتماعی/ ضرورت تخصیص بودجه و اعتبارات اجتماعی به پلیس

سردار اشتری با تصریح اینکه نیروی انتظامی در پیشگیری از وقوع جرم و کاهش آسیب های اجتماعی با اجرای فعالیت‌های ایجابی مانند راه اندازی دوایر مشاوره و مددکاری در کلانتری های سراسر کشور توانسته گام مهمی در راستای عدالت ترمیمی جامعه بردارد، یادآور شد: در تخصیص بودجه و اعتبارات اجتماعی اما قدر و سهم مجزایی برای پلیس لحاظ نشده است.

آرامش و امنیت مضاعف با احداث کلانتری ها و افزایش امکانات

فرمانده نیروی انتظامی با اشاره به اینکه اگر در محدوده ای یک کلانتری با تجهیزات امکانات و نیروی انسانی مناسب اضافه شود در حقیقت یک آرامش و امنیت مضاعف به آن منطقه افزوده می شود، گفت: در حقیقت همه به این موضوع واقف هستند که پلیس مظهر اقتدار و آرامش در جامعه است.

ارشدترین مقام انتظامی کشور یادآور شد: فرمانده معظم کل قوا (مدظله العالی) بر اقتدار توام با رافت و مهربانی پلیس تاکید دارند که البته این امر معظم له همواره در نیروی انتظامی مد نظر و در سرلوحه امورات قرار دارد.

سردار اشتری با ابراز خوشحالی و رضایت از عملکرد و اقدامات فرماندهی انتظامی استان اصفهان در راستای ماموریت های محوله تصریح کرد: با توجه به وسعت و گستردگی این استان باید اقداماتی در خور و شان مردم عزیز آن انجام شود.

تجهیزات ساختمان و ابنیه جلوه‌هایی از اقتدار

عالی ترین مقام انتظامی کشور با بیان اینکه تجهیزات ساختمان و ابنیه جلوه‌هایی از اقتدار محسوب می‌شود، یادآور شد: خوشبختانه همان طور که اشاره شد طی چند سال اخیر با لطف و عنایت الهی و هدایت های داهیانه مقام معظم مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در این خصوص شاهد رشد مناسبی بودیم اما در این زمینه با خلا ها و کمبودهایی نیز روبه رو هستیم که باید برطرف شود.

 فرمانده نیروی انتظامی با تصریح اینکه هوشمندسازی پلیس با بهره گیری از تجهیزات نوین و به روزرسانی امکانات از جمله اهدافی است که همواره در این نیرو مورد تاکید است، افزود: الحمدالله ناجا در حرکتی رو به جلو در این مسیر قرار دارد.

پیشگیری از وقوع جرم و کاهش آسیب های اجتماعی با وضع قوانین جدید بازدارنده

 وی با تاکید بر اینکه هوشمندی با بهره مندی از فناوری نوین در اجرای موفقیت آمیز ماموریت‌های پلیس تاثیر به سزایی دارد، عنوان داشت: نمایندگان مجلس شورای اسلامی با تصویب و وضع قوانین جدید بازدارنده و افزایش دهنده هزینه جرم در پیشگیری از وقوع آن و کاهش آسیب های اجتماعی سهم بسیار مهم و حیاتی دارند.

عدم تناسب جرم و مجازات با یکدیگر

 ارشدترین مقام انتظامی کشور با بیان اینکه جرم و مجازات تعیین شده با یکدیگر تناسب ندارد، افزود: در هر صورت هزینه جرم پایین است باید مجازات تعیین شده به حدی باشد که مجرم جرات نکند مرتکب جرم شود.

 فرمانده ناجا با تاکید بر اینکه مواردی را که ممکن است موجب نگرانی شود با برنامه‌ریزی و جدیت پیگیری و مرتفع می شود، عنوان داشت: با همت و تعامل نمایندگان مجلس شورای اسلامی و دولت جدید ان شاءالله یک بخش بزرگی از مشکلات به زودی حل خواهد شد.

اقدامات شایسته و مثال زدنی پلیس در کنترل بیماری منحوس کرونا

اعضای مجمع نمایندگان استان نیز در این نشست ضمن تشکر و قدردانی از زحمات و تلاش های شبانه روزی کارکنان نیروی انتظامی در جهت ارتقای امنیت به خصوص از اقدامات شایسته، تاثیرگذار و مثال زدنی پلیس که در کنار کادر بهداشت و درمان با تمام توان در کنترل بیماری منحوس کرونا خوش درخشیدند گفتند: این عمل نیروی انتظامی مایه افتخار است.

نیروی انتظامی، مظهر جنود و اقتدار در جامعه

 این اعضا از نیروی انتظامی به عنوان مظهر جنود و اقتدار در جامعه یاد کردند و ضمن قدردانی و تشکر از اقدامات مناسب و مثمرثمر فرمانده ناجا به خصوص در برگزاری نشست و جلسات مشترک اینچنینی نیرو با مجمع نمایندگان مجلس شورای اسلامی در راستای افزایش تعامل دو سویه با استفاده از ظرفیت های موجود برای برطرف کردن موانع و گامی بسیار مهم در آشنایی با مشکلات امنیتی عنوان کردند.

تقویت ساختار سازمانی امکانات و تجهیزات پلیسی

 در این نشست اعضای مجمع نمایندگان استان اصفهان به بیان برخی مشکلات در حوزه انتخابی خود نظیر کمبود نیروی انسانی اشاره و درخواست ارتقاء ساختار سازمانی امکانات و تجهیزات پلیسی در این حوزه‌ها را با استفاده از ظرفیت مجلس داشتند.

اعلام آمادگی و حمایت نمایندگان مجلس از طرح های ارتقای امنیت در جامعه

 این اعضا با اعلام آمادگی از اینکه هر فعالیتی که باید در راستای ارتقای امنیت جامعه شکل بگیرد به طور قطع مورد حمایت نمایندگان خواهد بود، تاکید کردند که از تمامی طرح هایی که در جهت تقویت معیشت و رفاه کارکنان نیروی انتظامی باشد استقبال می کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز