خبرگزاری کار ایران

زالی عنوان کرد:

رکورد تزریق ۲۴۰ هزار دُز واکسن روزانه در تهران

asdasd
کد خبر : ۱۱۳۰۸۳۷

فرمانده ستاد عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلانشهر تهران از رکورد تزریق روزانه ۲۴۰ هزار دُز واکسن در تهران خبر داد و با توجه به کاهش امواج خیز پنجم، این روزها را بهترین زمان و بزنگاه استراتژیک برای بیماریابی، عنوان کرد.

 به گزارش ایلنا به نقل از وبدا، «علیرضا زالی»، فرمانده ستاد عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلانشهر تهران، در مراسم رزمایش حیات بخش مقابله با کرونا که با حضور سردار سلیمانی، رییس سازمان بسیج مستضعفان، سردار حسن زاده، فرمانده سپاه محمد رسول الله (ص) تهران بزرگ و سردار سیف، مسئول معاونت عملیات سازمان بسیج برگزار شد، ضمن تقدیر از زحمات و تلاش های بسیجیان به دستاوردهای بسیار چشمگیر طرح شهید سلیمانی و اجرای برنامه های خلاقانه و ابداعی توسط بسیجیان در محلات مختلف اشاره کرده و در ادامه استفاده از نیروهای بسیجی در اقناع سازی عمومی، ارتقای سطح دانش و آموزش همگانی، طرح همیاران سلامت، سرکشی به خانواده های نیازمند و پیک های موتوری را از جمله برنامه های ابداعی و خلاقانه  بسیجیان در اجرای این طرح عنوان کرد.

فرمانده ستاد مقابله با کرونای پایتخت خاطرنشان کرد: امروز که شاهد افول شاخص های بیماری و کاهش امواج خیز پنجم بیماری در تهران هستیم، مجددا به یک خیزش نوین و رزمایش عملیاتی با بازآرایی حماسی برای اجرای مولفه های طرح شهید سلیمانی در قالب بیماریابی نیاز داریم که بهترین زمان و بزنگاه استراتژیک برای بیماریابی این روزهاست.

زالی از تزریق ۲۴۰ هزار دُز واکسن در روز گذشته در تهران خبر داد و گفت: هدف گذاری ما رسیدن به ۳۶۰ هزار دُز روزانه است که با تلاش و همت شما عزیزان دست یافتنی خواهد بود.  

وی در پایان سخنانش از کادر بهداشت و درمان و بسیجیان و تمامی دست اندرکاران اجرای طرح واکسیناسیون و طرح شهیدسلیمانی، تقدیر کرد.

همچنین، دراین مراسم سردار حسن زاده، فرمانده سپاه محمد رسول الله (ص) تهران بزرگ، ضمن تقدیر از مدافعان سلامت و تمامی دست اندر کاران و دستگاه های اجرایی در اجرای طرح شهید سلیمانی، گفت: در گام پنجم اجرای این طرح محوریت با تسریع واکسیناسیون بود که  نیروهای بسیج علاوه بر فعالیت در قالب تیم های حمایتی و نظارتی  و مراقبتی در فرایند واکسیناسیون نیز مشارکت کردند.

وی به ارائه گزارشی درخصوص اقدامات بسیج در اجرای طرح مذکور پرداخت و به پویش نذر نفس، طرح تهیه و تامین کپسول های اکسیژن و دستگاه های اکسیژن ساز، تامین بیش از ۱۲۰۰کپسول اکسیژن برای بیماران نیازمند به اکسیژن درمانی و ۲۲۰دستگاه اکسیژن ساز، راه اندازی پیک های موتوری بسیجی برای رفع نیازهای خانواده بیماران کرونایی، بیماریابی، اشاره کرد.

سردار حسن زاده در بخش دیگری از سخنانش به دستاوردهای طرح شهید سلیمانی و تاثیر آن در کاهش آمار در پیک چهارم بیماری اشار کرد.

سردار حسن زاده این رزمایش را نود و دومین رزمایش حیات بخش مقابله با کرونا عنوان کرده و یادآور شد که در قالب این رزمایش هم اکنون ۱۹۰۰ بسیجی آموزش دیده در مراکز واکسیناسیون تحت عنوان ثبات و واکسیناتور در حال فعالیت هستند و اعلام آمادگی بسیج را برای تامین نیروی انسانی و سایر نیازهای دیگر مراکز تجمیعی واکسیناسیون اعلام کرد.

وی از راه اندازی شیفت دوم ۶۰ درصد مراکز تجمیعی و همچنین فعالیت ۱۵ مرکز تجمیعی واکسیناسیون در شیفت شبانه خبر داد و آمادگی بسیج را برای تامین امنیت و همکاری با نیروهای تخصصی در این مراکز شبانه، اعلام کرد.

در ادامه، سردار سلیمانی، رییس سازمان بسیج مستضعفان نیز در این رزمایش ضمن گرامیداشت یاد و خاطره امام راحل و شهدا از تلاش و نقش آفرینی تحسین برانگیز بسیجیان و دستگاه های مختلف در راستای مقابله با کرونا در ۲۰ ماه گذشته تقدیر کرد.

وی با بیان این که ملت ایران در نیم قرن اخیر سه بار قله وحدت و انسجام ملی و یکپارچگی را به منصه ظهور رسانده است، این سه قله را شامل پیروزی انقلاب و براندازی رژیم طاغوت، دوران دفاع مقدس و همدلی و همکاری اقشار مختلف کشور برای مقابله با کرونا عنوان کرد.

وی بسیجیان را فرزندان این مملکت ذکر کرد چراکه داوطلبانه و بدون هیچ چشمداشتی به میدان آمده و در مقابله با بیماری کرونا و برای خدمت به مردم در عرصه سلامت نقش آفرینی می کنند.  

سردار سلیمانی همچنین افزود: طرح شهید سلیمانی افتخار ملت ایران است و طرحی کاملا مردم پایه است.

وی خاطرنشان کرد: همه مردم ما بسیجی هستند و در این دوران فداکاری و نقش آفرینی و همراهی کردند که تحسین برانگیز است و در آینده حتما از این دوران به عنوان دورانی همراه با انسجام ملی و همدلی و همکاری یاد خواهد شد.

رییس سازمان بسیج مستضعفان در پایان سخنان خود از تمامی دست اندرکاران اجرای طرح واکسیناسیون و شهید سلیمانی تقدیر کرد که جهادی مقدس را انجام می ‌دهند و تاکید کرد: باید تمرکز بر بیماریابی را در دستور کار قرار دهیم و با حمایت و مراقبت از بیماران زنجیره بیماری را کاهش دهیم و همچنین برای تسریع واکسیناسیون تلاش کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز