خبرگزاری کار ایران

فساد مالی و رانت را به هیچ وجه نمی‌پذیرم

asdasd
کد خبر : ۱۱۳۰۰۹۸

سرپرست جدید دانشگاه علوم پزشکی تهران با بیان اینکه واکسیناسیون به عنوان اصلی‌ترین پایه‌های پیشگیری باید مورد توجه قرار گیرد، گفت: به دو مقوله «عدالت» و «خدمت رسانی» که سبک و سیاق رییس دولت جدید است، پایبند خواهم بود.

به گزارش ایلنا، حسین قناعتی سرپرست دانشگاه علوم پزشکی تهران در اولین نشست خود با مسئولان دانشگاه که امروز در سالن دارالفنون برگزار شد، گفت: در تاریخ دانشگاه ما انسان‌های بزرگی هم به عنوان هیات علمی و هم به عنوان مسئول بوده اند که قرعه این مسئولیت در این دوره به من واگذار شد البته من خودم را در حد و اندازه این مسئولیت مهم نمی‌بینم اما امیدوارم بتوانم در این دوره جدید در مقابل خداوند، مردم و همکارانم در دانشگاه شرمنده نباشم.

وی با اشاره به تغییر و تحولات مدیریتی گفت: به هر حال این رفت و آمدها یک امر طبیعی است و شاید خوب باشد که هر از چندگاهی در سازمان تغییر ایجاد شود؛ این بدین معنی نیست که در شان، منزلت و اعتبار و توانمندی مسئولان قبلی شبهه وجود داشته بلکه خاصیت چرخه کار است و هر گروه اجرایی برنامه‌های خاص خودشان را دارند که باید منطقی و قانونی باشد.

همه ما در یک کشتی سوار هستیم

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی تهران با قدردانی از مسئولان دانشگاه و به ویژه دکتر کریمی گفت: در چندساعتی که امروز با دکتر کریمی بودم ایشان به عنوان برادر بزرگتر نصیحت‌هایی به من کردند که حتما به صحبت‌های ارزشمند ایشان توجه خواهم کرد.

وی با بیان اینکه مدل مدیریتی من در دانشگاه به صورت مشارکتی است و به نوعی همه ما در یک کشتی سوار هستیم، افزود: ذات کار علمی و آکادمیک به ما یاد داده است که هر روز دینامیک و پویا باشیم زیرا هر روز تغییراتی علمی و مدیریتی رخ می‌دهد که باید استفاده کنیم که این موضوع در سیره ما هم است.

دکتر قناعتی با اشاره به ماموریت‌های انجام شده در دانشگاه گفت: در سال‌های گذشته بخشی از کارها خوب انجام شده و در برخی کارها نواقصی بوده که طبیعی هم است بنابراین باید خوبی‌ها را ببینیم؛ تقویت و ضعف‌ها را برطرف کنیم و همان طور که آموزش دیده‌ایم مراحل طراحی، ارزشیابی و اجرا را طی کنیم.

فساد مالی و رانت را به هیچ وجه از هیچ کسی نمی‌پذیرم

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی تهران با تاکید بر اینکه قرار نیست تغییر تند و جدی در مسئولیت‌ها داشته باشیم، گفت: البته رییس محترم دولت، برنامه‌ها و سبک و سیاقی دارند و براساس آن بنده متعهد هستم که آن سبک و سیاق را در مدیریت خودم داشته باشم به جهت اینکه باید رعایت امانت را کرده باشم و آن سبک و سیاق «عدالت» و «خدمت رسانی» است که من حتما به این دو مقوله پایبند خواهم بود.

قناعتی افزود: بنده با صدای بلند اعلام می‌کنم که فساد مالی و رانت را به هیچ وجه از هیچ کسی نمی پذیرم و با آن تقابل جدی خواهم داشت. روی این مسائل حساس و جدی هستم اما در موارد دیگر منعطف هستم و نظرات را گوش می‌کنم.

وی از همه خواست به شایعاتی که در هر تغییر مسئولیت هست توجه نکنند زیرا انرژی روانی خودشان و سازمان را بیهوده تلف کرده‌اند.

قناعتی با اشاره به قبول مسئولیتش در دانشگاه گفت: چند نفر به عنوان نامزد ریاست مطرح بودند و من هفته گذشته «سی وی» خودم را دادم. تا هفته گذشته معلوم نبود که من رییس دانشگاه شوم و ته دل خودم نیز به لحاظ شخصی راضی نبودم اما به لحاظ تکلیف اجتماعی آن را پذیرفتم.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی تهران با اشاره به دیدار دیشب خود با وزیر بهداشت گفت: با توجه به اینکه مهمترین معضل و مانع جامعه ما کرونا است و واکسیناسیون به عنوان اصلی ترین پایه های پیشگیری باید مورد توجه قرار گیرد برآورد کردم که تا یک ماه آینده به صورت قابل توجهی محدوده دانشگاه را که محدوده فقیر و پرتراکم است پوشش دهی  بنابراین درخواست من این است که دکتر دلاوری، معاون بهداشت دانشگاه برنامه واکسیناسیون را خیلی جدی پیگیری کنند. عمده تمرکز من هم در یک ماه آینده بر مسئله مراکز واکسیناسیون خواهد بود.

در ادامه نشست دکتر علیرضا دلاوری معاون بهداشت هم از آخرین وضع واکسیناسیون در محدوده تحت پوشش دانشگاه گزارش ارائه کرد.

بنابر گزارش سایت روابط عمومی وزارت بهداشت (وبدا)، در پایان، حجت الاسلام و المسلمین میرمجید سید قریشی مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه، بیگلر معاون توسعه، ناطقی رییس بیمارستان بهارلو، صحرائیان معاون پژوهشی، علیزاده و نیکبخت، روسای دانشکده پیراپزشکی و پرستاری و مامایی، حاج محمودی معاون غذا و دارو، نفیسی رییس دانشکده پزشکی، وسکویی، مشاور رییس دانشگاه در امور زنان، بدو رییس مرکز طبی کودکان،کردی، معاون بین الملل دانشگاه و علامه معاون درمان دانشگاه نقطه نظرات خود را بیان کردند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز