خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد؛

اتمام واکسیناسیون جمعیت دانشجویی تا اواخر مهر/ امکان تزریق واکسن دانشجویان در محل سکونت‌شان/ فوت سه دانشجوی دانشگاه علامه بر اثر کرونا

asdasd
کد خبر : ۱۱۲۹۵۶۹

معاون دانشجویی دانشگاه علامه طباطبایی گفت: در ابتدای سال ۹۹ دو دانشجوی دانشگاه ما بر اثر کرونا جان باختند. هفته گذشته نیز یک دانشجوی دیگر از دانشگاه علوم اجتماعی به علت مبتلا به کووید ۱۹ جان خود را از دست داد.

"غلامرضا لطیفی" معاون دانشجویی دانشگاه علامه طباطبایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، با اشاره به روند واکسیناسیون دانشجویان این دانشگاه اظهار داشت: دانشگاه علامه طباطبایی با همکاری دانشگاه علوم پزشکی ایران یک پایگاه تجمیعی برای واکسیناسیون دانشجویان و اعضا در محل این دانشگاه ایجاد کرده است. ما در این فاصله توانسته‌ایم اعضای هیات علمی ثابت و مدعو، کارکنان، کارمندان و دانشجویان خارجی خود را واکسینه کنیم.

وی افزود: با توجه به دستوری که ستاد ملی مقابله با کرونا و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کردند و سامانه‌ای که اکنون برای واکسیناسیون دانشجویان باز شده است، دانشجویان از شنبه ۲۰ شهریور در فرآیند واکسینه شدن قرار گرفته‌اند.

معاون دانشجویی دانشگاه علامه طباطبایی گفت: دانشجویان ما از امروز می‌توانند واکسینه شوند، که البته اولویت با دانشجویان خوابگاهی است. دانشجویان می‌توانند با ثبت نام در سامانه در مراکز محل سکونت و زندگی خود واکسن  دریافت کنند. آنهایی هم که تهران هستند می‌توانند به نزدیک‌ترین مراکز واکسیناسیون مراجعه کنند اما به دلیل اینکه شروع واکسیناسیون دانشجویان ما از شنبه ۲۰ شهریور بوده هنوز آمار آن استخراج نشده است.

لطیفی اشاره کرد: واکسیناسیون دانشجویان تحصیلات تکمیلی از پیش، صرفا در برخی از دانشگاه‌ها انجام شده، زیرا دانشگاه‌های تهران زیر نظر دانشگاه‌های علوم پزشکی تهران، ایران و شهید بهشتی هستند و مدیریت واکسن دانشگاه‌ها با این سه دانشگاه است. آنهایی که زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی تهران و شهید بهشتی بودند یک مقدار زودتر واکسیناسیون دانشجویان تحصیلات تکمیلی را آغاز کردند اما بعد از مدتی از سوی معاونت بهداشت جلوگیری شد تا در همه دانشگاه‌ها به صورت هماهنگ انجام شود.

معاون دانشجویی دانشگاه علامه طباطبایی  افزود: من با معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایران جلسه‌ای داشتم که در این جلسه هماهنگی لازم برای شروع واکسیناسیون دانشجویان صورت گرفت. ما یک مزیتی در دانشگاه علامه طباطبایی داریم، به این صورت که پایگاه تجمیعی واکسن در اختیار خود دانشگاه است و  دانشجویان می‌توانند برای واکسیناسیون به پایگاه همین دانشگاه مراجعه کنند.

وی درباره گزارش از مشکلات ثبت نام دانشجویان در سامانه سلامت وزارت بهداشت گفت: اطلاعیه واکسیناسیون دانشجویان روز چهارشنبه ۱۷ شهریور اعلام شد و تا زمانی که سامانه برای گروه دانشجویان فعال شود کمی زمانی برد، شاید دلیل مشکل برخی از دانشجویان همین موضوع بوده باشد اما اکنون مشکلی از جهت سامانه در این زمینه وجود ندارد.

لطیفی بیان کرد: ما در دانشگاه علامه طباطبایی نزدیک به ۱۵ هزار دانشجو داریم که در کنار آنها کارکنان و اساتید هم هستند. وقتی روز اول این سامانه برای دانشجویان باز شد امکان دارد که پهنای باند به علت مراجعه زیاد متقاضیان خیلی جوابگو نباشد. اما اگر در ساعات پایانی شب مراجعه کنند به راحتی می‌توانند ثبت نام کنند.

وی در پاسخ به این سوال که دانشگاه علامه در پایگاه تجمیعی خود روزانه چه  تعداد دانشجو را واکسینه خواهد کرد؟ گفت: دانشگاه ما این ظرفیت را دارد که روزانه واکسیناسیون بین هزار تا هزار و ۵۰۰ نفر را انجام دهد. با توجه به اینکه قرار است ساعت واکسیناسیون افزایش یابد و پایگاه ما در بعد از ظهر هم فعال باشد، میزان ظرفیت واکسیناسیون به حدود دو هزار نفر خواهد رسید.

معاون دانشجویی دانشگاه علامه طباطبایی درباره نوع واکسن‌هایی که مورد استفاده قرار می‌گیرد گفت: تا روز چهارشنبه ما سه نوع واکسن آسترزنکا، برکت و سینوفارم داشتیم اما از روز چهارشنبه اعلام شد که آسترزنکا فقط برای افرادی است که در مرحله دز دوم هستند. البته توصیه می‌شود جوانان و خانم‌ها برکت و سینوفارم بزنند.

وی در پاسخ به این سوال که پیش‌بینی می‌کنید دز دوم واکسیناسیون دانشجویان چه زمانی به اتمام برسد؟ گفت: اگر غالب واکسن‌ها سینوفارم باشد، با توجه به فاصله چهار هفته‌ای بین دز اول و دوم در واکسن سینوفارم، اگر همین هفته واکسیناسیون آغاز شود، حداکثر تا اواخر مهر ماه ما فرآیند واکسیناسیون را به اتمام می‌رسانیم.

لطیفی در پاسخ به این سوال که تا کنون چند نفر از اعضای هیات علمی دانشگاه یا دانشجویان بر اثر ابتلا به کرونا جان باختند؟ گفت: سال گذشته چند تن از اساتید بازنشسته ما به علت کرونا فوت کردند اما اخیرا یک نفر از اساتید شاغل به نام آقای دکتر گل محمدی از اساتید مطرح دانشگاه علوم سیاسی و محقق برجسته کشور بودند که متاسفانه بر اثر کرونا جان باختند.

معاون دانشجویی دانشگاه علامه طباطبایی در پایان گفت: در ابتدای سال ۹۹ دو دانشجوی دانشگاه ما بر اثر کرونا جان باختند. هفته گذشته نیز یک دانشجوی دیگر از دانشگاه علوم اجتماعی به علت مبتلا به کووید جان خود را از دست داد. آمار جدید دیگری در دست نیست و اکثر دانشجویان در شهرهای خود هستند اما امیدواریم که  دانشجویان در صحت و سلامت باشند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز