خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا اعلام شد:

نامه‌نگاری با رئیس‌جمهور بمنظور تامین منابع مالی ۶۳۰ واگن مترو/ واکنش به درخواست توقف توسعه خط ۱۰ مترو

asdasd
کد خبر : ۱۱۲۹۵۵۰

مدیر عامل شرکت مترو تهران گفت: به رئیس جمهور درخصوص تامین سهم ایران از منابع مالی ۶۳۰ واگن مترو نامه زدیم و شهردار جدید را در جریان آن قرار دادیم.

"علی امام" مدیر عامل شرکت مترو تهران در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در واکنش به اظهارات رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل مبنی بر اینکه توسعه خط ۱۰ در اولویت نیست و احتمال توقف توسعه این خط وجود دارد تا بقیه خط‌ها به سرانجام برسند، اظهار کرد: هنوز جلسه‌ای با کمیسیون حمل و نقل نداشتیم و آنچه که جمع‌بندی شورای شهر باشد به عنوان مرجع بالادستی برای ما لازم الاجرا است. 

او ادامه داد: تاکنون جلسه‌ای برگزار نشده است و باید جمع‌بندی شود و اگر قرار است چنین اتفاقی رخ دهد باید به شهرداری ابلاغ شود. 

امام درباره مراحل توسعه خط ده مترو گفت: از اردیبهشت امسال عملیات اجرائی این خط آغاز و از دو ماه پیش تاکنون دومین کارگاه نیز کار خود را شروع کرده است. فعلا براساس مصوبات قبلی کار می‌کنیم و اگر جمع‌بندی شورای ششم این باشد که توسعه خط ده ادامه پیدا نکند، آن را متوقف خواهیم کرد. 

او باتاکید بر اینکه اولویت تکمیل خط ۶ و ۷ است، ادامه داد: دو ایستگاه را برای ماه آینده در دست افتتاح داریم که شامل ایستگاه توحید در خط ۷ و ایستگاه شهید رضایی در بخش جنوبی خط ۶ است. در ماه‌های آینده ورودی دوم برج میلاد، ورودی دو ایستگاه رودکی و ورودی سوم ایستگاه مهدیه طی دو ماه آینده به بهره برداری خواهند رسید. 

او درباره توسعه مجتمع‌های ایستگاهی گفت: به جد پیگیر هستیم و با توجه به منابع محدود شهرداری اینها پشتوانه خوبی هستند و باید بتوانیم برای پیشبرد کارها به عنوان یک منبع کمکی از آنها استفاده کنیم.

امام گفت: ۷۰ درصد پایانه خط سه با توجه به اینکه تامین بودجه آن غیر نقد است از مجتمع‌های ایستگاهی برای تامین منابع استفاده می‌شود. فاز اول دولت آباد در خط ۶ نیز با مجتمع‌های ایستگاهی پیش خواهد رفت. 

مدیر عامل شرکت مترو تهران در واکنش به اینکه ایستگاه‌ها در حال تکمیل هستند اما واگنی به چرخه وارد نمی‌شود، اظهار کرد: ۶۳۰ واگن با کارفرمایی سازمان شهرداری‌ها در حال پیش روی است. اقدامات ادارای مربوط به داخل کشور انجام شد و فرایند اداری آن شاید ۶ ماه طول بکشد. 

او ادامه داد: تامین ۱۵ درصد سهم ایران با توجه به اینکه در بودجه ۱۴۰۰ پیش بینی نشده محل بحث است و در دولت جدید با رئیس جمهور جدید نامه نگاری شده است و منتظریم منبع مالی برای آن تامین شود تا آن را به نتیجه برسانیم. هر وقت فرایند اداری در چین انجام شود، ایران باید ۱۵ درصد را تامین کند. 

او در پاسخ به این سوال که قرارداد مترو با واگن‌سازی تهران در چه مرحله‌ای است؟ گفت: این قرارداد در قالب ۱۱۳ واگن است و پیش پرداخت آن در حال تامین است تا به واگن‌سازی داده شود. اولین قراردادی که در زمینه انبوه‌سازی واگن در حال عملیاتی شدن است مربوط به این ۱۱۳ واگن است. 

مدیر عامل شرکت مترو تهران درباره مراحل تست واگن ملی رونمایی شده است، گفت: تست واگن ملی نیز با مشاور خارجی بسته شد تا کنترل مدارک و انجام تست‌های عملکردی و ایمنی را در دستور قرار دهند و امیدواریم در سه ماه آینده بتوانیم مجوز سیر اولیه قطار ملی در شبکه مترو تهران را بگیریم. 

او در واکنش به اینکه قرار بود تست‌های فنی سه ماهه انجام شود اما ۶ ماه از این زمان می‌گذرد و تازه شروع شده است، گفت: قرارداد مشاور خارجی تازه بسته شده و با توجه به اینکه تهیه پیوست‌های فنی برای اولین بار بود رخ می‌داد زمان برد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز