خبرگزاری کار ایران

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران خبر داد:

به فکر تأسیس شعبه دانشگاهی علوم پزشکی در کربلا هستیم

asdasd
کد خبر : ۱۱۲۸۹۶۶

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران از برنامه این دانشگاه برای تاسیس شعبه بین‌الملل در کربلا خبر داد و گفت: این شعبه در حال حاضر آماده پذیرش دانشجو است.

به گزارش ایلنا، عباسعلی کریمی در نشست مشترک با هیئت‌رئیسه دانشگاه علوم پزشکی تهران گزارش کاملی از معاونت‌ها، بیمارستان‌ها، دانشکده‌ها و واحدهای تابعه این دانشگاه ارائه داد و گفت: ظرفیت دانشجویی دانشگاه ۱۱ هزار و ۶۰۵ نفر است که از این تعداد در حدود ۲۲۰۰ نفر رزیدنت و فلوشیپ و فوق‌تخصص هستند و حدود ۱۵۰۰ نفر PhD دارند و ۱۸۳۵ عضو هیئت‌علمی داریم. همچنین تعداد ۱۸۵ نفر هیئت‌علمی پژوهشی و بقیه آموزشی هستند. از این تعداد حدود ۱۰۹۰ نفر در دانشکده پزشکی و بقیه هم در ۱۰ دانشکده دیگر دانشگاه مشغول ارائه خدمت هستند. 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران تصریح کرد «ما در این دانشگاه ۱۰۶ گروه آموزشی داریم که بزرگ‌ترین گروه را گروه داخلی با بیش از ۱۷۳ عضو به خود اختصاص داده است. 

وی افزود: یک پژوهشگاه، ۱۱ پژوهشکده و ۱۰۵ مرکز تحقیقاتی، ۱۱ دانشکده و ۱۴ بیمارستان داریم. ۵۵۰۰ تخت مصوب داریم که از این تعداد ۴۵۰۰ تخت فعال هستند و ۷۸۰ تخت ویژه داریم. ضمن اینکه ۸ بیمارستانمان خدمات جنرال ارائه می‌دهند و دو تا از بیمارستان‌هایمان به دلیل ظرفیت‌هایی که داشتند، از حالت تک تخصصی خارج شدند و اما ۶ تا از بیمارستان‌هایمان نیز خدمات تک تخصصی ارائه می‌دهند. 

کریمی ادامه داد: در این چهارساله مدیریت، سیاستی را که پیگیری کردم، این بود که جلوی ساخت‌وساز بی‌رویه در بیمارستان‌های قدیمی را گرفتم و واقعیتش این است که در دانشگاه بسیاری از بیمارستان‌های ما مثل کارگاه ساختمانی است و برخی از بیمارستان‌ها ده سالی زیر ساخت و ساز هستند، سعی کردیم و جلوی ساخت‌وساز بی‌رویه برخی از بیمارستان‌ها را گرفتیم. 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران در ادامه به معرفی معاونت آموزشی پرداخت و گفت: شعاری در این دوره داشتیم، اینکه مثل گذشته فقط روی تحقیقات کار نکنیم، بلکه آمده‌ایم تا پزشک عمومی، پرستار جنرال باسواد و… تربیت کنیم. تمام فرایندهای آموزش از طریق سامانه سیپاد «الکترونیکی و میز خدمت» بدون هیچ‌گونه رفت‌وآمدی و به‌صورت شبانه‌روزی قابل انجام است. 

کریمی ادامه داد: در آخرین رتبه‌بندی که وزارت بهداشت در چند روز گذشته به ما اعلام کرده است، در حوزه آموزش، پژوهش، بین‌الملل و دانشجویی رتبه نخست را کسب کردیم، البته که من به این اعداد و ارقام خیلی نمی‌خواهم ورود پیدا کرده و تکیه کنم. 

وی با بیان اینکه در بحث پژوهش و معاونت پژوهشی دکتر صحراییان که خودشان رفرنس MS در سطح کشور و منطقه هستند، مسئولیت این معاونت را به عهده دارند؛ گفت: ما در دانشگاه شعار تعداد مقاله و اچ ایندکس را در این سال‌ها واقعاً دورش را خط کشیدیم و دنبال نیازهای جامعه هستیم. در بحث فناوری و کارهای پژوهشی، واکسن و… اعضای هیئت‌علمی ما به‌صورت گمنام فعال هستند و خیلی هم سروصدا در جامعه به پا نمی‌کنیم. 

کریمی با بیان اینکه در معاونت فرهنگی دکتر رستمیان خیلی فعال هستند، ادامه داد: یکی از کارهای ارزشمند این حوزه این است که در دانشگاه را روی اساتید باز کرده‌ایم تا مسئولیت‌های اجتماعی بپذیرند. حوزه فرهنگی دانشگاه کمی وسیع‌تر تعریف شده است و اساتید دانشگاه در حوزه فرهنگی اگر در سطح جامعه کاری را انجام می‌دهند را در این حوزه جای داده‌ایم و برای آن‌ها امتیاز فرهنگی در نظر گرفته‌ایم. 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران ادامه داد: متأسفانه دانشگاه یک عقب‌افتادگی مزمن در حوزه رفاه دانشجویی داشته است و چون خودم دانشجوی این دانشگاه بوده‌ام، حس می‌کنم. در بدو ورودم به دانشگاه برای بازدید به خوابگاه‌ها مراجعه کردم و اتاقی که در سال‌های دانشجویی خودم استفاده می‌کردم را وقتی دیدم، گریه‌ام گرفت. از معاونت توسعه و خیرین دانشگاه کمک گرفته‌ایم تا بتوانیم چهار خوابگاه ایجاد کنیم که در دو خوابگاه در حال حاضر ۶۰۰ دانشجوی دختر و پسر ساکن هستند و دو مرکز دیگر در چندماه آینده به بهره‌برداری می‌رسند. 

به گفته وی، در حال حاضر دو کتابخانه کامل را تجهیز و آماده بهره‌برداری کردیم که هم اکنون در حال استفاده هستند. یک زمین را که ۳۵ سال پیش به مساحت ۳ هزار متر در محوطه خوابگاه در دست دانشگاه تهران بود با تعامل، گفت‌وگو و رفت‌وآمد گرفتیم و الان زمین چمن مصنوعی دانشجویانی شده که در آن ورزش می‌کنند. 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران تاکید کرد: یک آشپزخانه با ظرفیت ۱۰ هزار پرس در هر وعده و زمین ورزشی را در منطقه امیرآباد برای رفاه دانشجویان تجهیز کردیم. باتوجه‌به اینکه در خوابگاه‌ها همیشه دانشجو داشتیم، خوشبختانه در اپیدمی کرونا هیچ‌کدام از دانشجویان ما فوت نکردند یا عارضه جدی نداشتند و در بحث واکسیناسیون دانشجویان هم شرایط خوبی را داشتیم و تجربه خوبی در این دوران کسب کردیم که برای بازگشایی دانشگاه می‌توانیم از آن بهره بگیریم. 

کریمی افزود: هم اکنون ۱۲۰۰ دانشجوی خارجی از ۴۵ کشور و ۵ قاره داریم حتی از کشور آمریکا در دانشگاه خودمان دانشجو داریم. در اپیدمی کرونا که اغلب کشورها دانشجویان خارجی را تعطیل کردند، اما ما حدود ۴۰۰ دانشجوی بین‌المللی جذب کردیم. خوابگاه‌های خوبی هم برای دانشجویان خریداری و تجهیز کردیم. 

وی ادامه داد: بعد از جذب دانشجو به فکر تأسیس شعبه در کشورهای دیگر افتادیم، در کربلا به فکر تأسیس شعبه هستیم، می‌توانیم در آنجا سرمایه‌گذاری کنیم، اما متأسفانه در شرایط کنونی و کووید شرایط کمی متفاوت‌تر شده و کارها به عقب‌افتاده است، اما شعبه کربلا آماده پذیرش دانشجوی مشترک است. هم‌زمان کار مشترک دیگری با دانشکده پزشکی آبادان داشتیم که نزدیک به بصره است، می‌توانیم دانشجو از بصره و عراق جذب کنیم. البته در حال حاضر دانشجو در رشته‌های پرستاری و علوم آزمایشگاهی پذیرش کرده‌ایم. 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران با اشاره به استفاده حداکثری از ظرفیت خیرین و هدایت آنان به جاهایی که نیاز دانشگاه بود، گفت: ما در جایی نیاز داریم که خیر در حوزه پژوهش کمک کند، جایی هم نیاز داریم که در حوزه دانشجویی کمک کند. خیرین علاقه دارند درمانگاه و بیمارستان بسازند، اما ما آن را هدایت کردیم؛ اگر خوابگاه دانشجویی نیاز به تخت، پتو و یخچال دارد، خیرین را به آن سمت هدایت کردیم و موفق هم بودیم. 

دکتر کریمی به مدیریت آینده دانشگاه اشاره کرد و گفت: در چهار سال آینده کسی که می‌خواهد دانشگاه را مدیریت کند، با چند مسئله روبرو است. ما دو پردیس در دانشگاه، یکی در جنوب شهر در منطقه ۱۸ شامل مرکز طبی دو، انبار مرکزی ۱۳ آبان و پارک علم و فناوری را در حال ساخت داریم. احتمالاً دو دانشکده پیراپزشکی و توان‌بخشی هم به آنجا منتقل شوند، بنابراین اداره بیمارستان و مدل اداره و ممزوج بودن با مرکز طبی یک، کاری است که باید در آن پردیس انجام شود. 

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران، وی یادآور شد: پردیس دیگر در منطقه ۲۲ در جاده کرج است که بیمارستان شریعتی دو در حال ساخت است، شریعتی دو، بیمارستانی بین‌المللی خواهد شد. پول آن را بانک توسعه اسلامی داده و باید HIS بین‌المللی داشته باشد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز