خبرگزاری کار ایران

پیام سرپرست وزارت آموزش و پرورش به مناسبت «روز جهانی سوادآموزی»

asdasd
کد خبر : ۱۱۲۸۵۴۱

سرپرست وزارت آموزش و پرورش، با صدور پیامی «روز جهانی سوادآموزی» را به همکاران و آموزش دهندگان سازمان نهضت سوادآموزی تبریک گفت و از تلاش مسئولانه آنان برای بهبود و ارتقای شاخص باسوادی کشور تشکر و قدردانی کرد.

به گزارش ایلنا، متن پیام علیرضا کاظمی؛ به شرح زیر است:

در تقویم آموزشی – فرهنگی جامعه جهانی، ۱۷ شهریور مصادف با ۸ سپتامبر، روز جهانی سوادآموزی نامگذاری شده است. این روز فرصتی مغتنم برای جلب توجه از طریق گفتمان سازی، هم افزایی به منظور مقابله با پیامدهای‌عدم برخورداری از مهارت سواد در آسیب‌پذیری و آسیب‌رسانی افراد را فراهم آورده است. برآیند این مهم را باید در آگاه سازی، توانمندسازی، کمک به اصلاح رفتار و بهبود ایفای نقش و مسئولیت‌های افراد محروم از نعمت و مهارت سواد، به عنوان یک موضوع اجتماعی مشاهده و جست و جو کرد. بدون تردید هر نوع اقدام و تلاش در این زمینه ضمن صدقه جاریه، ادای یک مسئولیت مهم اجتماعی است که بدون اجماع و تشریک مساعی همه بخش‌ها و نهادهای جامعه در دسترس نخواهد بود. امسال این روز از سوی سازمان علمی – تربیتی ملل متحد با عنوان «سوادآموزی برای بهبود شرایط با محوریت انسان و کاهش فاصله دیجیتالی» نامگذاری شده است. این نامگذاری پاسخی در خور توجه و هوشمندانه به شرایط و اقتضائات زیست بوم ناشی از همه گیری ویروس کروناست که در آن تعاملات حضوری، محدود و ارتباطات نیمه حضوری و غیرحضوری مبتنی بر فناوری دیجیتال و شبکه‌های مجازی، گسترش یافته و به یک ضرورت تبدیل شده است.

توفیق وافتخارات کشور در سوادآموزی در تراز افق ترسیمی از سوی بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی «ره» و در راستای مطالبه مقام معظم رهبری (مدظله العالی) با طراحی و اجرای طرح و برنامه‌هایی از جمله؛ آموزش مقدمات رایانه ویژه سوادآموزان دوره انتقال، سازمان دهی و تقویت پویش‌های آموزش مجازی از سوی آموزش دهنده ها، تهیه و تولید ۱۵۰ قسمت فیلم آموزش ویژه دوره سوادآموزی و ۴۵۰۰ دقیقه ویژه دوره انتقال، طراحی نرم‌افزار و توجه به ارائه خدمات سوادآموزی از طریق تبلت، بسترسازی برای ارائه خدمات آموزشی از سامانه تحت وب سوادآموزی، شبکه شاد و شادنمای آموزش و پرورش و مراکز یادگیری محلی و… چنان برجسته و متعالی است که سازمان نهضت سوادآموزی را به عنوان یک سازمان پیشرو و در مواجهه اقتضایی و نقش آفرینی اثربخش در زیست بوم جدید معرفی کرده است. بااغتنام فرصت، ضمن گرامی داشت روز جهانی سوادآموزی، از اهتمام همکاران سازمان نهضت سوادآموزی، معاونان سوادآموزی ادارات کل و کارشناسان و آموزش دهندگان و تلاش مسئولانه آنان برای بهبود و ارتقای شاخص باسوادی کشور تشکر و قدردانی می‌کنم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز