خبرگزاری کار ایران

رییس پلیس تهران بزرگ در گفت‌وگو با ایلنا:

جلوی شکل‌گیری باندهای مجرمانه را گرفته‌ایم/ سازمانِ جرم در تهران را برهم زدیم/ ۸۰ درصد سرقت‌ها، خرد است

asdasd
کد خبر : ۱۱۲۸۲۷۳

رییس پلیس تهران بزرگ با تاکید بر اینکه امروز توانسته‌ایم در تهران سازمان جرم را برهم بزنیم، گفت: بین ۷۰ تا ۸۰ درصد سرقت‌ها در تهران سرقت خرد است.

سردار "حسین رحیمی" رییس پلیس تهران بزرگ در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در پاسخ به این سوال که سارقان در حال حاضر به صورت باندی بیشتر فعالیت می‌کنند یا انفرادی گفت: با همه تلاش‌‌های انجام شده در همه رده‌های پلیس‌های تخصصی توانسته‌ایم جلوی شکل‌گیری باندهای مختلف مجرمان را بگیریم.

وی ادامه داد: وقتی به دستگیری باندها در عملیات‌ها و طرح‌های مختلف نیز اشاره می‌کنیم، منظور باندهایی شامل ۲ الی ۳ نفر است و این موارد طبیعی است و این افراد ممکن است در زندان ممکن است با هم رفیق شده باشند یا در پاتوق‌های‌شان دور هم جمع می‌شوند به این افراد نمی‌توان عنوان باندهای سازمان یافته جرم را اطلاق کرد.

رییس پلیس تهران بزرگ تاکید کرد: امروز توانسته‌ایم سازمان جرم را در تهران بهم بریزیم و اجازه ندادیم مجرمان، باندهای سازمان یافته داشته باشند، در حالی که در بسیاری از پایتخت‌های کشورهای اروپایی که مطرح هم هستند، باندهای تبهکاری و مجرمان فعالیت می‌کنند، اما ما با تلاش‌‌های بسیار توانسته‌ایم جلوی فعالیت این باندها را در تهران بگیریم و با آن‌ها برخورد شده است. البته باندهای دو یا سه نفر داریم که تخلفاتی را ممکن است مرتکب شوند و ما با آن‌ها برخورد می‌کنیم.

سردار رحیمی در پاسخ به این سوال که آیا سرقت‌هایی که در تهران انجام می‌شود خرد است، خاطرنشان کرد: بین ۷۰ تا ۸۰ درصد سرقت‌ها در تهران سرقت خرد است. این موضوع دارای علل مختلفی از جمله بیکاری می‌تواند باشد، اما وجود معتادان متجاهر که در شهر رها هستند نیز یکی از دلایل عمده سرقت‌های خرد است. در پایتخت نیز تعداد این افراد بیشتر از سایر شهرهای کشور است.

وی همچنین درباره واکسن کرونا گفت: ما چندین باند و گروه را در این زمینه در روزها و هفته‌های گذشته شناسایی و دستگیر کرده‌ایم. مجددا پلیس امنیت، آگاهی و فتا در این زمینه اقدامات لازم را در دستور کار قرار داده‌اند.

رییس پلیس تهران بزرگ خاطرنشان کرد: به مردم توصیه می‌کنیم در بحث واکسیناسیون به مراکز مجاز که از سوی وزارت بهداشت اعلام شده است مراجعه کنند. خوشبختانه روز به روز به تعداد این مراکز مجاز در تهران نیز افزوده می‌شود و مردم می‌توانند برای دریافت واکسن به این مراکز مراجعه کنند.

سردار رحیمی تاکید کرد: خوشبختانه سایر دستگاه‌ها نیز در این زمینه با وزارت بهداشت همکاری لازم را دارند و ما به مردم توصیه می‌کنیم به مراکزی که غیرشناخته  شده و غیر مجاز است و افراد سودجو به نام پزشک یا این عناوین مردم را واکسینه می‌کنند، مراجعه نکنند.

وی همچنین در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به شناسایی و انهدام یک باند زمین‌خواری گفت: این باند شامل ۶ نفر به عنوان عناصر اصلی بوده و ۱۴ نفر نیز به عنوان افراد مرتبط با آن‌ها شناسایی و دستگیر شده‌اند. این افراد زمین‌های خالی را در اطراف دماوند و تهران شناسایی کرده و با سندسازی و جعل امهار اقدام به فروش این زمین‌ها می‌کردند.

رییس پلیس تهران بزرگ در پاسخ به این سوال که آیا کارمندان ادارات نیز در این ارتباط دخیل بوده‌اند، گفت: خیر به صورت مستقل و با جعل امهار سازمان‌های مختلف اقدام به جعل‌ سند کرده‌اند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز