خبرگزاری کار ایران

در گفت و گو با ایلنا اعلام شد؛

توضیح درباره چرایی کاهش روشنایی ایستگاه‌های متروی تهران/ پیش‌بینی افزایش ۳۵ درصدی مسافران با بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها

asdasd
کد خبر : ۱۱۲۸۲۰۳

مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران توضیحاتی درباره کاهش روشنایی ایستگاه‌های مترو ارائه کرد.

"علی عبدالله‌پور" مدیر عامل شرکت بهره برداری مترو تهران در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره کاهش روشنایی در ایستگاه‌های مترو اظهار کرد: در راستای اعمال صرفه جویی و استفاده بهینه از روشنایی ایستگاه‌ها همکاران ما این مساله را در دستور کار قرار دادند. 

مدیر عامل شرکت بهره برداری مترو تهران ادامه داد: بخشی مربوط به روشنایی اضافی و یا روشنایی‌هایی است که در ساعات روز مورد استفاده قرار نمی گرفت، برای مثال کاهش روشنایی در سکوهای ایستگاه‌های روباز در خط ۵ و انتهای خط یک که روشن بودن چراغ‌ها در روز تاثیر چندانی بر مساله روشنایی نداشت، اعمال می‌شود. 

او در واکشن به اینکه این اقدام در راستای درخواست نهادی بوده است؟ گفت: از همان اول بحث صرفه جویی و استفاده بهینه از انرژی در روزهایی که فشار زیادی به نیروگاه‌های ما وارد می‌شد اعمال شد و از همان زمان این مساله در دستور کار قرار گرفت و یک کار مهندسی انجام شد و الان به نتیجه رسید. 

عبدالله‌پور در پاسخ به اینکه هزینه برق ایستگاه‌های مترو چقدر است؟ گفت: کمترین تعرفه مصرف برق برای مترو اعمال می‌شود که تعرفه کشاورزی است اما لازم است همگام با صنایع پرمصرف به صرفه جویی در مصرف برق و استفاده بهینه از آن کمک کنیم. هزینه برق در فصول مختلف متغیر است، اما الان رقم دقیق را ندارم. 

او درباره آمار مسافران مترو گفت: تعداد مسافران ما حدود ۸۰۰ هزار نفر در روز است و امیدواریم با بازگشایی مدارس این تعداد افزایش پیدا کند و به تعداد آمار قبل از کرونا برسد. 

مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه وزارت بهداشت قرار است سفرها را در آینده به صورت هوشمند و به شرط واکسیناسیون تعریف کند تا از سفر کسانی که از دریافت واکسن ممانعت می‌کنند جلوگیری کند، آیا چنین طرحی در مترو نیز پیشنهاد شده است و یا مترو اجرای آن را پیشنهاد می‌دهد؟ نه گفت: چیزی به ما ابلاغ نشده است. اقدام خوبی است اما سازوکار اینکه چطور باید در ایستگاه‌ها برگزار شود، مشخص نیست.

عبدالله‌پور در واکنش به اینکه سازوکار را وزارت بهداشت تعیین می‌کند، گفت: وزارت بهداشت یک دستورالعمل می‌دهد و کنترل را برعهده خود ما می‌گذارد. مگر می‌شود این همه جمعیت را کنترل کرد؟ 

او در پاسخ به اینکه آیا مترو برای جلوگیری از ورود افراد کرونایی به مترو طرحی را اجرا می‌کند؟ گفت: یک طرحی است که بیشتر در اماکن عمومی دنیا انجام شد و مترو بهترین جایی است که این طرح می‌تواند در آن اجرا شود. ما نیز اعلام آمادگی کردیم که این طرح می‌تواند در مترو اجرا شود، به این صورت که با ورود یک نفر به جمع به بقیه افراد اطلاع‌رسانی می‌شود که یک نفر کرونایی و یا مشکوک به کرونا در جمعیت حضور دارد و از آن جمع خواسته می‌شود محل را ترک و یا نسبت به انجام آزمایش اقدام کنند. 

عبدالله‌پور در واکنش به اینکه پیش بینی و تمهیدات مترو همزمان با بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها چگونه است گفت: ۳۰ تا ۳۵ درصد از مسافران ما را گروه‌های آموزشی شامل می‌شوند و به همین میزان پیش بینی اضافه شدن مسافران را داریم. قطعا لازم است تمهیداتی را در نظر بگیریم و در این زمینه ضدعفونی مترو، توزیع بروشورهای آموزشی و رعایت فاصله اجتماعی و پروتکل‌های بهداشتی در دستور کار خواهد بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز