خبرگزاری کار ایران

کلینیک مغز و اعصاب هلال‌احمر افتتاح شد

asdasd
کد خبر : ۱۱۲۷۸۳۴

کلینیک مغز و اعصاب هلال‌احمر صبح امروز با حضور رئیس، دبیرکل و سایر مسئولان هلال‌احمر و همچنین خیرین نیک‌اندیش و همکار با این جمعیت در معاونت بهداشت، درمان و توانبخشی هلال افتتاح شد.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی جمعیت هلال‌احمر؛ کریم همتی در آیین افتتاح کلینیک مغز و اعصاب جمعیت با مشارکت خیرین و نیک اندیشان و در معاونت بهداشت، درمان و توانبخشی جمعیت گفت: هلال‌احمر از سال ۱۳۰۱ تاکنون همواره در کنار مردم شریف و گرانقدر کشور بوده است. در حدود ۱۹ ماهی که در هلال‌احمر در حال خدمت هستیم، فعالیت‌ها و خدمات خوبی با محوریت خدمت‌رسانی به مردم انجام شده اما بخش برجسته خدمات هلال‌احمر؛ در حوزه داوطلبان بوده که به ما انرژی و توان می‌دهد تا همچنان در کنار مردم باشیم و خدمت کنیم.

هلال‌احمر در خط مقدم خدمت به مردم در شرایط بحرانی

همتی با تاکید بر اینکه جمعیت هلال‌احمر همیشه برای کمک به مردم در شرایط بحرانی آماده بوده است، افزود: امروز و بخصوص در دوران شیوع ویروس کرونا، بخش فعالیت‌های اجتماعی هلال‌احمر بسیار برجسته شده که علت اصلی آن، حضور خیرین، داوطلبان و همراهان هلال‌احمر است که زمان و مکان نمی‌شناسند و آنچه در توان دارند در خدمت مردم قرار می‌دهند.

وی ادامه داد: تمام تلاش معاونت بهداشت، درمان و توانبخشی جمعیت هلال‌احمر در ۲ سال گذشته این بوده که محل‌های خدمت به هموطنان را به کل کشور و تمام استان‌ها گسترش دهد. در برخی استان‌ها بعد از ۴۰ سال داروخانه هلال‌احمر مجوز گرفت و راه اندازی شد. در این مدت، راه‌اندازی مراکز توانبخشی ارتز و پروتز هلال‌احمر هم با تمرکز بر مناطق محروم در دستور کار قرار گرفت. در کرمان، سیستان، ایلام و ...؛ گیرندگان خدمات هلال‌احمر در محیط، افراد نیازمند و بی‌بضاعت هستند و مراکز توانبخشی جمعیت به کل کشور تسری پیدا کرده است.

رشد ۳۰ برابری اعتبارات هلال‌احمر در زمینه کمک‌هزینه درمان نیازمندان

رئیس جمعیت هلال‌احمر همچنین با اشاره به رشد اعتبارات این جمعیت در زمینه تامین هزینه درمان نیازمندان نیز گفت: هلال‌احمر در سال ۱۴۰۰ کار بزرگی با کمک نمایندگان مجلس شورای اسلامی انجام داد. امسال اعتبار کمک‌های درمانی و معیشتی به محرومین، ۳۰ برابر رشد کرد و از ۱۰ میلیارد تومان به ۳۰۰ میلیارد تومان افزایش یافت. قبلا بخش‌های حمایتی هلال‌احمر، منحصرا در مراکز استان‌ها بوده و تعداد شعب بسیار محدود بود اما امروز در حدود ۵۰۰ شعبه هلال‌احمر در سراسر کشور، خودمان سراغ مردم می‌رویم تا خدمات و هزینه‌های درمان رایگان را به نیازمندان ارائه دهیم.

همتی اظهار کرد: حساب دولت‌ها، حساب محدودی است و در چنین شرایطی نیاز داریم تا خیرین و افراد نیک اندیش برای کمک به نیازمندان در کنار هلال‌احمر باشند. بسیاری از امکانات جمعیت در برهه‌هایی چند ساله، دچار مشکلاتی شده و به‌روزرسانی نیاز دارد. ما مراکز درمانی‌مان را هر جا که توانستیم گسترش دادیم و هزینه‌هایی را هم برای مراجعه‌کنندگان در نظر گرفتیم که وسایل مورد نیاز برای تامین ارتز و پروتز را خریداری کنیم تا هزینه و قیمت خدمات ارائه شده برای مردم، ارزان تر تمام شود‌.

وی با تاکید بر اینکه بهترین خیرین و مردمان دنیا را داریم، افزود: ابتدای شیوع کرونا یک میلیون ماسک به چین فرستادیم و امروز افاغنه را در مرزها پذیرایی می‌کنیم؛ این ظرفیت مردم ما است که در خدمت و پذیرای مهاجرین و پناهندگان هستند و در زمان نیاز به کمک همنوعان می‌روند.

واردات واکسن؛ تکلیف اجتماعی هلال‌احمر

رئیس جمعیت هلال‌احمر با اشاره به واردات واکسن از سوی هلال‌احمر به عنوان اصلی‌ترین ارگان وارد کننده، تاکید کرد: واردات واکسن به عنوان یک تکلیف اجتماعی به جمعیت هلال‌احمر واگذار شد. این کار، به شکل گروهی و تیمی و با مدیریت رئیس جمهور و معاون رئیس جمهوری در حال انجام است.

نیاز به حمایت خیرین برای تسریع در راه‌اندازی مراکز واکسیناسیون

همتی گفت: در شهریورماه، واردات واکسن شتاب بیشتری گرفته، در مهر و آبان هم با واردات حجم بیشتری از واکسن، نیازمند توسعه مراکز تزریق واکسن‌ها هستیم. هلال‌احمر اعلام آمادگی کرده که تا ۵۰۰ مرکز واکسیناسیون برای هموطنان آماده کند اما این مراکز به امکانات اولیه برای تجهیز و راه‌اندازی و هزینه‌های روزانه برای فعالیت نیاز دارند که با کمک خیرین می‌توانیم در سریع‌ترین زمان ممکن، مراکز را راه‌اندازی کنیم تا دیگر، هموطنی را به دلیل ابتلا به کرونا از دست ندهیم.

۲۶ میلیارد ریال کمک خیرین برای راه‌اندازی کلینیک مغز و اعصاب

وی گفت: بیش از ۲۶ میلیارد ریال با کمک خیرین برای راه‌اندازی این کلینیک هزینه شده است که امیدواریم این هزینه‌‎ها، منشاء خیر در دنیا و آخرت برای خیرین و خانواده‌های آنان باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز