خبرگزاری کار ایران

راه‌اندازی شبکه تعاملی و ارتباطی از ستاد تا مدرسه برای مهر باشکوه

asdasd
کد خبر : ۱۱۲۷۶۵۷

‌معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی در جلسه شورای معاونین سازمان از راه اندازی شبکه تعاملی و ارتباطی از ستاد تا مدرسه برای مهر باشکوه خبر داد.

به گزارش ایلنا، سید جواد حسینی در این جلسه گفت: ستاد پروژه مهر و کمیته‌های زیر مجموعه باید برای رقم خوردن مهری باشکوه، آرام و با کیفیت و با حفظ سلامت دانش آموزان به شکل روزانه مسائل مربوط به پروژه مهر را رصد و برنامه ریزی نمایند.

وی در ادامه گفت: سازماندهی نیروی انسانی، ثبت و سفارش و توزیع کتب درسی، ثبت نام دانش آموزان، برنامه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی، آماده‌سازی پروژه‌های نیمه تمام و تجهیز و تعمیر مدارس، انتخاب و انتصاب مدیران، شبکه شاد و مسائل مربوط به آن، پایگاه‌های آموزش مجازی و استودیو تولید محتوا، واکسیناسیون تمام معلمان، طرح هدایت، تهیه وسایل ارتباطی هوشمند آموزشی، آماده‌سازی جامعه و خانواده از جمله مواردی است که به شکل روزانه باید مورد پیگیری قرار گیرد.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استنثایی با بیان اینکه برای رصد و نظارت مستمر «شبکه ارتباطی و تعاملی از ستاد تا مدرسه» در آموزش و پرورش استثنایی تشکیل شده است، گفت: براساس این طرح کل استان‌ها به چهار قطب تقسیم خواهند شد و هریک از معاونت‌ها مسئولیت یکی ازقطب‌ها را به عهده خواهد گرفت و شبکه ارتباطی و تعاملی شکل می‌گیرد.

وی به سه هدف عمده این شبکه ارتباطی اشاره کرد و گفت: اولین هدف اطلاع دقیق از برنامه‌ها و فعالیت‌های استان‌ها در خصوص پروژه مهر است، دومین هدف ابلاغ و آگاهی دادن به استان‌ها در خصوص سیاست‌ها و استراتژی‌ها است و سومین هدف حل مشکلات و معضلات استان‌ها است.

حسینی با بیان اینکه یکی از مسائل مهم موضوع پروژه مهر ساماندهی درست نیروی انسانی است و باید در این زمینه به طور دقیق تراز نیروی انسانی محقق شود، گفت: هم اکنون ۲۱ هزار و ۱۹۷ نیرو در آموزش و پرورش استثنایی مشغول به خدمت هستند، ۱۶۱۷ نفر از همکاران تقاضای بازنشستگی دارند و از طرفی ۳ هزار و ۶۵ نفر تراز منفی نیروی انسانی را شاهد هستیم که تاکنون تلاش‌های همکاران ما موجب آن شده است که ۳۴۲ نفر ماده بیست و هشت، ۵۱ نفر سرباز معلم و ۲۲۵ نفر از دانشگاه فرهنگیان به آموزش و پروش استثنایی اختصاص یابد.

وی افزود: مابقی کمبود نیرو باید از طریق نیروهای حق التدریس، شاغلان و بازنشستگان، استمرار خدمت همکاران در معرض بازنشستگی، طرح معلم تمام وقت، نیرو‌های خرید خدمات، تدریس موظف معاونین و سایر شیوه‌ها جبران شود.

حسینی تصریح کرد: در مجموع خروجی فعالیت‌های ستاد پروژه مهر و نیز طرح شبکه تعاملی و ارتباطی باید به تحقق مهر باشکوه و ماندگار منجر گردد.

وی با بیان اینکه در مهر ماندگار باید سه محور عمده تحقق یابد گفت: محور اول این است که هیچ کلاسی نباید بدون معلم باشد، محور دوم این است که هیچ مدرسه‌ای نباید بدون مدیر و معاون، بدون برنامه عملیاتی و بدون اطلس یادگیری باشد. محور سوم این است که هیچ دانش آموزی نباید بدون ثبت نام، بدون کتاب و برای سال اول ابتدایی بدون شرکت در برنامه سنجش آمادگی تحصیلی باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز