خبرگزاری کار ایران

معاون امنیتی و انتظامی استانداری استان تهران:

برای رفع مشکلات زندان‌های استان تهران تمام دستگاه‌های اجرایی مسئول هستند

asdasd
کد خبر : ۱۱۲۷۵۱۶

معاون امنیتی و انتظامی استانداری استان تهران بیان داشت: زندان متولی نگهداری افرادی است که فعلی خلاف قانون مرتکب شده اند اما نباید در مشکلات تنها بماند. موضوعاتی مانند سختی آب شرب ندامتگاه تهران بزرگ، کمبود آب قزلحصار و فرسوده بودن ابنیه مشکلی نیست که آن را فقط متعلق به سازمان زندان ها دانست، بلکه برای رفع مشکلات زندان های استان تهران تمام نهادها و دستگاه ها مسئول هستند.

به گزارش ایلنا، جلسه مشترک استانداری تهران و اداره کل زندان های این استان با هدف بررسی بودجه و ساختار کلی زندان ها با توجه به جمعیت کیفری و وسعت استان، با تلاوت آیاتی از قرآن کریم در محل سالن کنفرانس بازداشتگاه اوین برگزار شد.

معاون امنیتی و انتظامی استانداری استان تهران گفت: بحث زندان به عنوان مرکزی جهت نگهداری زندانیان به خصوص مجرمینی که امنیت شهروندان را تهدید می کنند، بایستی مورد توجه ویژه قرار گرفته و اصولاً مسائل استان تهران به دلیل پایتخت بودن و جمعیت کیفری بایستی در سطح کلان و کشوری تدوین شود.

حمیدرضا گودرزی تأکید کرد: زندان متولی نگهداری افرادی است که فعلی خلاف قانون مرتکب شده اند اما نباید در مشکلات تنها بماند. موضوعاتی مانند سختی آب شرب ندامتگاه تهران بزرگ، دوری راه ندامتگاه قزلحصار و فرسوده بودن ابنیه مشکلی نیست که آن را فقط متعلق به سازمان زندان ها دانست، تمام نهادها و دستگاه ها مسئول هستند.

وی تصریح کرد: جلسات مشترک بین دستگاه های اجرایی و اداره کل زندان های استان تهران، به منظور رفع مشکلاتی مانند سختی آب ندامتگاه تهران بزرگ که منجر به هزینه های بالای تعمیر و نوسازی تاسیسات می شود، به طور مرتب و در فواصل کوتاه برگزار گردد.

گودرزی بیان داشت: دو مرکز ندامتگاه قزلحصار و زندان رجایی شهر که متعلق به استان تهران است، در حوزه استان البرز قرار دارد و جلسات مشترکی نیز بایستی با استانداری البرز تشکیل گردد و مصوبات شورای تأمین نیز در این بحث جهت کمک به رفع مشکلات ساختار ابنیه و رفت و آمد خانواده ها تدوین و به اجراء درآید.

وی همچنین با بررسی گزارش مصور اقدامات صورت گرفته در بهسازی و ارتقای خدمات رفاهی زندانیان و تقدیر از این تلاش ها بر لزوم همکاری و تعامل تمام دستگاه های اجرایی استان تهران در کمک به رفع موانع و مشکلات زندان ها تأکید کرد.

در ادامه این جلسه علی رستمی ضمن تأکید بر لزوم نوسازی زیرساختی زندان های استان تهران اظهار داشت: با بسیج تمام امکانات و تلاش شبانه روزی کارکنان زندان ها تحولات عمیقی در بحث نوسازی و تجهیزات پذیرفته، اما لازم است زیرساخت های فیزیکی زندان ها به طور کامل دوباره بازسازی شود.

مدیر کل زندانهای استان تهران ادامه داد: علیرغم تمام تلاش های شبانه روزی صورت گرفته، تأسیسات سرمایشی، گرمایشی و آب شرب باید به صورت اساسی بازسازی شود.

وی تصریح کرد: زندان جزیی ناگزیر از جامعه است و برای حفظ امنیت آن و  تأمین آرامش شهروندان، لازم است وجود داشته باشد اما خود نهاد های متولی هم باید بیشتر از گذشته خود را در کمک به تجهیز زندان ها و  ایجاد فضای مناسب برای بازپروری زندانیان و به دنبال آن بازگشت سالم زندانی به جامعه سهیم بداند.

مقام عالی زندان های استان تهران ابراز داشت: در شرایطی که جامعه با شیوع کرونا و عواقب اقتصادی، معیشتی، بهداشتی و درمانی ناشی از آن درگیر است، با بسیج تمام امکانات و تلاش شبانه روزی و ایثارگرانه کارکنان زندان ها تحولات عمیقی در بحث نوسازی و تجهیز زندان ها، حفظ سلامتی زندانیان، پیشگیری از ورود  و شیوع ویروس کرونا به زندان ها ارتقای رفاه و بهداشت آنان صورت پذیرفته، اما لازم است زیرساخت های زیربنایی زندان ها به طور کامل دوباره بازسازی شود.

وی همچنین گفت: مشکلاتی مانند موضوع سختی آب ندامتگاه تهران بزرگ، قدمت ابنیه، تاسیسات و دوری راه قزلحصار مشکلی نیست که آن را فقط متعلق به سازمان زندان ها دانست نهادهای استانی برای تأمین بودجه کافی در بحث رفع مشکلات زیرساختی زندان ها مانند تردد خانواده ها به ندامتگاه هایی مانند قزلحصار یا تهران بزرگ که بیشترین جمعیت کیفری و ترددها را در پی دارد، کمک کنند.

رستمی خاطرنشان کرد: مساحت فیزیکی استان و دوری راه برخی از زندان ها موجب مشکلات تردد برای خانواده های زندانیان می شود، بارها و بارها نیز پیگیری های زیادی صورت گرفته تا راهکارهایی مانند تعریض و ایمن سازی جاده هایی مانند قزلحصار و تهران بزرگ صورت گیرد یا مسیرهای مترو و اتوبوس بازنگری یا افزایش پیدا کند ولی متاسفانه مشکلات هنوز به طور اساسی برطرف نشده، حتی بازداشتگاه اوین که در داخل بافت شهری تهران قرار دارد به دلیل قدمت و فرسوده بودن بافت و زیر ساخت ها مشکلات خاص خود را دارد که نباید همگی را بر عهده زندان قرار داد.

وی در پایان گفت: برای رفع اکثر مشکلات زندان های استان تهران، لازم است اعتبارات لازم جهت تعمیرات  در اختیار قرار گیرد تا بتوانیم محیط بهتری برای اجرا و توسعه برنامه های تربیتی و بازگشت سالم زندانیان به جامعه ایجاد کنیم و هر گونه هزینه در این امر موجب کاهش جمعیت کیفری خواهد شد.

جلسه بعدی استانداری و اداره کل زندان های استان تهران، هفته آینده برگزار خواهد گردید که طی آن مسئولان استانداری البرز نیز دعوت می شوند تا در خصوص راه های تعامل دو استانداری جهت ندامتگاه قزلحصار و زندان رجایی شهر مذاکره گردد.

در این جلسه که از ساعت ۷ صبح روز جاری در بازداشتگاه اوین برگزار شده بود، حضار گزارش مصور اقدامات انجام شده بر اساس بودجه سال گذشته را نیز بررسی کردند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز