خبرگزاری کار ایران

رئیس جمعیت هلال‌احمر در گفت‌وگو با ایلنا:

واردات ۹۰ میلیون دز واکسن به کشور تا پایان آبان/ درخواست وزیر بهداشت جدید از هلال‌احمر برای واکسینه کردن مردم

asdasd
کد خبر : ۱۱۲۷۴۴۶

رئیس جمعیت هلال احمر ایران از واردات ۹۰ میلیون دز واکسن کرونا به کشور تا پایان آبان ماه خبر داد.

«کریم همتی» رئیس جمعیت هلال احمر ایران در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در پاسخ به این سوال که به رغم ورود بیش از ده میلیون دز واکسن به کشور طی چند روز گذشته، اما به دلیل توزیع و ترخیص کند محموله‌ها همچنان مراکز واکسیناسیون با کمبود واکسن مواجه هستند، اظهار کرد: بخشی از واکسن‌هایی که به کشور وارد می‌شود از طریق هلال احمر و بخشی توسط منابع دیگر وارد کشور می‌شوند. واکسن وارد شده است و احتمالا توزیع آن با کندی صورت گرفته است. 

او ادامه داد: یک هفته وقفه‌ای رخ داد، اما از امروز شتاب بیشتری می‌گیرد و هلال احمر نیز پیرو تماس وزیر بهداشت ورود جدی به مساله تزریق واکسن خواهد داشت و این موضوع امروز به کل کشور ابلاغ می‌شود.

همتی گفت: مراکز واکسیناسیون جدیدی تا ۵۰۰ مرکز توسط هلال احمر در کل کشور دایر خواهد شد، چرا که روند واردات واکسن افزایشی است و توزیع واکسن نیز به زودی شتاب خواهد گرفت و ما نیز کنار وزات بهداشت هستیم. 

رئیس جمعیت هلال احمر ایران با تاکید بر تاثیر واکسیناسیون بر کاهش مرگ و میر کرونا گفت: الان مرگ و میر در کادر درمان خیلی کم شده است و مرگ و میر افراد بالای سنین ۵۵ و ۶۰ سال که واکسن را دریافت کردند نیز افت کرده است و این نشان می‌دهد واکسیناسیون موثر بوده است. 

همتی ادامه داد: توصیه من به عنوان یک پزشک این است که مردم هر نوع واکسنی که در دسترس بود را تزریق کنند، چرا که حتما موثر است. 

او درباره برنامه هلال احمر برای واردات واکسن به کشور گفت: تا پایان شهریور ماه ۲۰ میلیون دز و در مجموع از شهریور تا پایان آبان ماه ۹۰ میلیون دز واکسن وارد می‌کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز