خبرگزاری کار ایران

کلاهبرداری ۱۰۰۰ میلیارد تومانی در تهران

asdasd
کد خبر : ۱۱۲۶۹۳۹

رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ از دستگیری ۳ کلاهبردار که با همکاری یکدیگر و جعل مدارک و عنوان، هزار میلیارد تومان کلاهبرداری کرده بودند، خبر داد.

به گزارش ایلنا، سرهنگ "جلیل موقوفه‌ای" اظهار کرد: در پی وقوع یک فقره کلاهبرداری از شهروندی در غرب تهران، رسیدگی به موضوع در دستور کار ماموران کلانتری ۱۳۴ شهرک قدس قرار گرفت.

وی عنوان کرد: ماموران کلانتری با رصدهای اطلاعاتی و تلاش های شبانه روزی در نهایت اعضای یک باند ۳ نفره کلاهبرداری را در غرب تهران، شناسایی و متوجه شدند متهمان با جعل مدارک و عنوان و معرفی املاک سایر افراد و زمین های بلاصاحب، از شهروندان در غرب تهران کلاهبرداری می کنند.

رئیس پلیس پیشگیری تهران ادامه داد: ماموران کلانتری شهرک قدس پس از دریافت این اطلاعات مهم و کسب مجوزهای لازم قضائی، مخفیگاه متهمان را شناسایی و موفق شدند پس از هماهنگی های قضائی هر ۳ متهم را در مخفیگاهشان دستگیر کنند.

این مقام انتظامی تصریح کرد: این افراد در تحقیقات اولیه صراحتا به ۳۰ فقره کلاهبرداری در غرب تهران اعتراف و اظهار داشتند در تعدادی از موارد کلاهبرداری شده زمین های بلاصاحب و رها شده را شناسایی و با جعل اسناد و مدارک هویتی خود را مالک این زمین ها به خریداران معرفی می کردند.

وی با اشاره به اینکه متهمان همچنین اعتراف کردند با خرید سندهای مسروقه از سارقان و جعل مدارک هویتی خود را به عنوان مالکان این املاک به خریداران معرفی می کردند، افزود: متهمان با دریافت قسمتی از ثمن مورد معامله از محل متواری و دیگر پاسخگوی مال باختگان نمی شدند.

سرهنگ موقوفه ای در پایان خاطر نشان کرد: کارشناسان  ارزش ریالی اموال کلاهبرداری شده را هزار میلیارد تومان برآورد کرده اند و  متهمان پس از تحقیقات اولیه برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شدند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز