خبرگزاری کار ایران

زاکانی:

هویت دینی و ایرانی در تهران نمایان نیست

asdasd
کد خبر : ۱۱۲۶۷۰۳

شهردار تهران گفت: امروز با شهروندانی مواجه هستیم که از ما ناراحتند که آنها را به رسمیت نمی شناسیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علیرضا زاکانی، شهردار تهران در جریان جلسه امروز شورای شهر تهران در صحن شورای شهر حضور پیدا کرد.

او در ابتدای صحبت های خود گفت: از اعضای شورای شهر تشکر می کنم که به بنده حقیر اعتماد کردند و با همه وجودم از آقای جاوید تشکر می کنم که در این دوره گذار، مسئولیت را برعهده گرفتند.

زاکانی ادامه داد: ما امروز به عنوان خادمین شهرداری که بیش از ۹۰ هزارنفر در آن به صورت مستقیم و غیرمستقیم به ارائه خدمت می پردازند عمل می کنیم. ما تعهد ویژه ای نسبت به شهروندان داریم و باید دقت ویژه ای در آبادانی و پیشرفت معنوی و کالبد شهر در نظر بگیرم و  باید شرایط را به سویی ببریم که از کلانشهر تهران یک الگو و نمونه برای جهان اسلام بسازیم.

شهردار تهران با بیان اینکه خود را متعهد به خانواده بزرگ شهرداری می دانیم، گفت: مفتخریم که انقلابی و پیرو امام و شهدا هستیم و در سایه رهبری و انقلاب اسلامی نوکری مردم را می‌کنیم.

زاکانی گفت: باید نیم نگاهی به شهروندان، توجه به شهر و دقت به شهرداری و خانواده شهرداری داشته باشیم و بدانیم کجا ایستاده ایم و باید به کدام سو حرکت کنیم.

او افزود: مشارکت با همگان و دقت در این مسیر هدف ما است. در این مدت سعی کردم در خدمت اعضای شورای شهر باشم و جلساتی برگزار و سعی کردم از دانش و تجربه معاونین محترم شهرداری استفاده کنم و با همه عزیزان جلسه گذاشتم و از ۲۲ منطقه و مسئولین مناطق نیز کسب نظر کردم.

او در ادامه صحبت های خود با اشاره به ناراحتی شهروندان از شرایط شهر گفت: امروز با شهروندانی مواجه هستیم که از ما ناراحتند که آنها را به رسمیت نمی شناسیم. امروز با شهروندانی مواجه هستیم که دلگیرند چرا در مسیر مواجه با فقر و فساد و تبعیض، ایستادگی و جدیت لازم را نداریم. با شهروندانی مواجه هستیم که از ارائه خدمات به رغم زحمات دوستان، سطح خدمات را درخور و شایسته خود نمی دانند.گویا شهروندان ما مسیر دیگری را می روند و ما در شهرداری مسیر خود را انتخاب کردیم. در نتیجه باید مبتنی بر نیاز تحولی و دقت در نیاز شهروندان و مردم عزیز راه نوینی را برای خود انتخاب کنیم.

او ادامه داد: در این مسیر ضرورت دارد تمام نیازهای نرم افزاری و سخت افزاری جامعه را خوب بشناسیم و برای همه آنها پاسخ متقن داشته باشیم.

زاکانی گفت: با شهری مواجه هستیم که راه طی شده در آن توجه به کالبد را نداشته و اگر به کالبد هم توجه جدی شده، در مسیر رشد متوازن حرکت نکردیم.

او ادامه داد: وقتی از پنجره اتاق شهردار به هر سمت شهر می نگریم بی هویتی را از شهر می بینیم و هویت دینی و ایرانی ما در آن نمایان نیست. فاصله شمال و جنوب در شهر معنادار است و بی دقتی در توسعه امکان استفاده یکسان از شرایط و امکانات را برای شهروندان فراهم نکرده است.

زاکانی گفت: گسل های خطرناکی تهران را تهدید می کند، از بافت های ناپایدار گرفته تا توسعه زیرساختی و ایجاد فضای سبز با دشواری مواجه هستیم.

او تاکید کرد: شهروندان محور تحول هستند و با آنها همراه خواهیم شد و در خدمت آنها می توانیم آینده مطلوب را بسازیم.امروز تلاشمان بر این است که این شهر را در یک پیکره واحد ببینیم.

شهردار تهران گفت: نقش شورای شهر در هدایت، حمایت و ایجاد ریل و بستر مناسب در اداره شهر امری ضروری و قطعی است و همبستگی و پیوستگی شهردار و معاونین و مسئولین شهرداری با شورا باید یک امر قطعی باشد و اگر این مسیر طی نشود آفت های جدی خواهیم داشت. لذا تلاش می کنیم شهری به مثابه یک مدرسه بسازیم، به مثابه یک کارخانه داشته باشیم که شالوده آن در جهت تولید و مولد بودن حرکت کند.

او با بیان اینکه نقطه عزیمت ما در این مسیر باید از شهرداری باشد افزود: اگر تحول را پیگیری می کنیم و شهرداری، شهر و شهروند را در یک اکوسیستم واحد مد نظر قرار می دهیم و با محوریت ظرفیت های آنها به سمت رشد، تعالی و پیشرفت تهران و الگو قرار دادن آن در جهان اسلام دنبال می کنیم توجه اساسی به ابعاد مختلف ضرورت دارد.

شهردار تهران ادامه داد: در این ۲۶ روزی که در شهرداری مستقر بودیم، مبتنی بر برنامه ای که از قبل ارائه کردم یک چارچوب منطقی را استخراج کردیم تا ۴ محور اساسی را برای تلاش خود در آینده قرار دهیم.محور اول افق روشن و فکر پیشرو است. لذا خط تلاش اول ما تنظیم یک افق مطلوب و داشتن یک سند مطمئن برای ترسیم یک قله افتخار برای  شهر تهران است.

او ادامه داد: گام دوم این است که در کنار این سند، بتوانیم با یک تغییر نگاه و به میدان آوردن ظرفیت های متنوع سند و اجزا را مشخص کنیم و خود را بسنجیم و نظارت پذیری دیگران بر خود را بپذیریم. باید به توانمندی های خلق شده از گذشته تا کنون تکیه کنیم و به همه اشکالات موجود دقت کنیم و عبرت بگیریم اما نگاه خود را به آینده معطوف کنیم و در گذشته نمانیم و آن را ابزار سرکوب نکنیم.

شهردار تهران افزود: امروز باید دوهزار و پانصد میلیارد تومان تنها بدهی بانکی بدهیم و تقریبا در همین میزان به پرسنل بدهیم. از طرفی طلب هایی داریم و باید در این موارد انصاف داشته باشیم. لازم است یک هم داستانی با کلیت کشور داشته باشیم. تا مردم به میدان نیایند تحولات بزرگ رقم نمی خورد.

زاکانی با بیان اینکه نیاز به بازسازی سرمایه های اجتماعی داریم و راه اعتماد مردم دیدن خاک خدمت صادقانه است گفت:اگر بتوانیم از طریق خدمت به مردم شرایط را به سمتی ببریم که امید را در جامعه زنده کنیم امکان داریم شهر را بر ظرفیت بی نهایت بسازیم. دست خیری که از جامعه بیرون می آید بخش عمده ای از آن به حضور مردم است.

او ادامه داد: تلاش می کنیم از ظرفیت نخبگان و متخصصان استفاده کنیم. بزرگترین ظرفیت نخبگی کشور در تهران استفاده کنیم و باید این ظرفیت برای تحول شهر تهران مورد استفاده قرار گیرد و بدانند به آنها نیاز داریم و دست نیاز خود را به سمت آنها دراز کردیم.در شهرداری این ظرفیت را داریم که کشور بر مبنای نخبگی و شایستگی پیش برود و موضوع مردم بر محور نخبگی خط سوم تلاشی است که باید به آن تکیه کنیم و آن را دنبال کنیم.‌این ظرفیت باید در محلات متجلی باشد و بتوانیم با یک همفکری محلات را در کسب نیکی ها به رقابت واداریم.

او در ادامه با اشاره به گام چهارم گفت: هوشمندسازی و سرعت بخشی در راه رسیدن به افق های پیش رو گام چهارم است. همه ظرفیت ها باید در مدار فناوری ترکیب شوند و برای این منظور نقطه آغاز ما از درون شهرداری خواهد بود.

زاکانی گفت: برای این مقصود باید افکار عمومی را در معرض اطلاعات قرار دهیم و خودمان را شفاف و شیشه ای کنیم تا مورد نظارت آنها قرار گیریم.

او در ادامه درخصوص اقداماتی که در پیش خواهد  گرفت گفت: اقدامات خود را در سه سرفصل یک ساله، دو و نیم ساله، چهار ساله و بیشتر دسته بندی کردیم. در یک سال در دو مقطع فوری و فوتی و یک مقطع قطعی  بنا داریم اقدامات خود را دنبال کنیم.  در دو سال و نیم فعالیت های میان مدت خود را داشته باشیم و در چهار سال و بیشتر بتوانیم کارهای اساسی خود را انجام دهیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز