خبرگزاری کار ایران

آزادی ۲۵۴ زندانی از زندان‌های استان خوزستان

asdasd
کد خبر : ۱۱۲۵۵۸۴

رئیس کل دادگستری استان خوزستان از صدور دستور آزادی ۲۵۴ نفر از زندانیانی که در حال حاضر مشمول مرخصی پایان حبس هستند خبر داد.

به گزارش ایلنا، حجت الاسلام والمسلمین صادق مرادی در جلسه کمیته کاهش جمعیت کیفری گفت: باید با راهکارهای علمی و مناسب، پیگیری‌های قانونی و همچنین از تمامی ظرفیت‌های که در جهت کاهش جمعیت زندانیان در استان خوزستان می‌تواند تاثیرگذار باشد استفاده و بهره برد. 

رئیس کل دادگستری استان خوزستان افزود: استفاده از مجازات‌های جایگزین حبس یکی از راهکارهای مناسب دستگاه قضایی برای کاهش جمعیت کیفری در دوره تحول محسوب می‌شود و با ابزارهایی مانند پابند الکترونیکی می‌توان کنترل و نظارت را بر زندانی، باوجود آزاد بودن وی حفظ کرد. همچنین زندانیانی که وفق مقررات مشمول پابند الکترونیکی می‌شوند در اسرع وقت با تمهیدات لازم زمینه آزادی آنان فراهم شود. 

وی ادامه داد: باید زمینه دادرسی الکترونیکی در تمامی شعب دادگاه‌ها و دادسراها فراهم، توسعه و گسترش پیدا کند و این یکی از راهکارهای مناسب در تسریع رسیدگی به پرونده‌ها می‌باشد. 

رئیس کل دادگستری استان خوزستان تاکید کرد: هر چه کار زندان آگاهانه، قانون‌محور و هدفمندتر باشد، آثار اجتماعی آن در ارتقای احساس امنیت اجتماعی و قضایی میان شهروندان در برابر جامعه جرم موثرتر است و لازم است که قضات، زندان را آخرین گزینه مجازات‌ها در نظر بگیرند و روند صدور احکام را مدیریت کنند. 

حجت الاسلام والمسلمین مرادی در ادامه بیان داشت: حوزه‌های قضایی سراسر استان هر ۳ ماه در خصوص اقدامات انجام شده در زمینه کاهش جمعیت کیفری، با استفاده از راهکارهای قانونی و ابلاغی از سوی قوه قضاییه مورد ارزیابی قرار خواهند گرفت و حوزه‌های قضایی که بیشترین آمار کاهش جمعیت زندانی داشته باشند مورد تشویق قرار می‌گیرند و با حوزه قضایی که عملا هیچ اقدامی یا در این خصوص ضعیف باشند برخورد می‌شود. 

رئیس کل دادگستری خوزستان، بازدید مستمر تمامی قضات از بازداشگاه‌ها و زندان‌ها را بصورت دوره‌ای در کاهش جمعیت کیفری بسیار اثر بخش برشمرد و گفت: علاوه بر قاضی ناظر بر زندان‌ها و اجرای احکام، باید همه همکاران قضایی در شعب دادسرا، دادگاه و حتی تجدید نظر با زمان‌بندی شده و بصورت مستمر از زندان‌ها بازدید بعمل آورند که این سرکشی و بازدیدها نتایج بسیار اثرگذاری در کاهش جمعیت کیفری دارد. 

وی از دادستان‌های عمومی و انقلاب سراسر استان خوزستان خواست که بر بازداشت‌های موقت که صورت می‌گیرد نظارت دقیقی داشته باشند و از بازداشت‌های موقت غیر ضروری جلوگیری نمایند و همچنین در روند رسیدگی به پرونده‌های آنان تسریع شود. 

حجت الاسلام و المسلمین مرادی تقویت روحیه جهادی در بین همکاران قضایی را یکی از ضرورت‌ها دانست و افزود: همکاران قضایی باید تلاش‌ها و اقدامات خود را در راستای اجرای دقیق سیاست‌های قوه قضاییه و در چار چوب سند تحول انجام دهند و این کار با روحیه انقلابی و جهادی شدنی است. 

رئیس دستگاه قضایی خوزستان در این جلسه به دادستان‌های عمومی و انقلاب سراسر استان دستور داد که زمینه آزادی ۲۵۴ نفر از زندانیانی که در حال حاضر مشمول مرخصی پایان حبس هستند در اسرع وقت و ظرف ۲۴ ساعت آینده فراهم کنند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز