خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد:

پرواز هواپیماهای آتش‌‌نشان برای مهار تالاب انزلی/ هنوز حریق به طور کامل اطفاء نشده است

asdasd
کد خبر : ۱۱۲۵۰۴۷

مدیرکل مدیریت بحران استان گیلان از پرواز هواپیماهای آتش‌نشان برای مهار کامل آتش در تالاب انزلی خبر داد.

"امیر مرادی" مدیرکل مدیریت بحران استان گیلان در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره آخرین وضعیت آتش‌سوزی در تالاب انزلی گفت: از ابتدای صبح به دلیل شبنم و مه صبحگاهی آتشی وجود ندارد، اما با گرم شدن هوا و وزش باد دوباره مانند روز گذشته آتش شعله خواهد گرفت. روز گذشته نیز ما با این مشکل مواجه بودیم و در ابتدای صبح آتشی در تالاب مشاهده نمی شد، اما با گرم شدن هوا آتش شعله‌ور شد. 

وی با بیان اینکه اطفاء کامل آتش سوزی در تالاب هنوز صورت نگرفته است، ادامه داد: برای اینکه مطمئن شویم که آتش تالاب خاموش شده و با وزش باد شعله ور نمی‌شود باید اطفاء کامل صورت گیرد. 

مدیرکل مدیریت بحران استان گیلان با بیان اینکه امروز سومین روزی است که منطقه درگیر آتش سوزی است، خاطرنشان کرد: طی دو روز گذشته با استفاده از بالگردها سعی کردیم تا آتش را در منطقه خاموش کنیم، اما متاسفانه موفق نشدیم و شب گذشته اینجا کاملا شعله ور بود، از همین رو درخواست امداد هوایی کردیم تا با اعزام هواپیماهای آبپاش بتوانیم آتش را در منطقه به طور کامل مهار کنیم.

مرادی با بیان اینکه براساس گفته‌های کارشناسان اداره محیط زیست استان تخمین زده می‌شود، بین ۷ تا ۱۲ هکتار درگیر آتش شده است، تصریح کرد: برای اینکه بتوانیم آتش را به طور کامل مهار کرده و به دیگر مناطق نیز سرایت نکند از سازمان هوایی اطفای حریق کشور درخواست کمک کرده‌ایم.

وی افزود: از سال گذشته سازمان هوایی اطفای حریق کشور تشکیل شده است و براساس پروتکل این سازمان اگر در منطقه‌ای آتش سوزی رخ دهد که مهار آن از توان استان خارج شود و دستگاه های بحران استان نیز اعلام کنند که امکاناتشان در حد توان مهار کامل آتش در منطقه نیست، این سازمان برای مهار کامل آتش در منطقه مورد نظر ورود می‌کند. ما نیز با توجه به وسعت منطقه عدم مهار کامل آن، به این سازمان اعلام کرده‌ایم و به ما گفته‌اند که هواپیما به سمت استان پرواز کرده است. 

مدیرکل مدیریت بحران استان گیلان خاطرنشان کرد: از ابتدای صبح نیز اکیپ‌های آتش نشانی را در منطقه مستقر کرده ایم تا به محض شعله ور شدن دوباره شعله زنی را انجام دهند. خوشبختانه هماهنگی کامل برای اطفای کامل حریق در منطقه وجود دارد و هواپیماهایی که قرار است برای مهار آتش به منطقه بیایند ظرفیت حمل ۴۰ هزار لیتر آب دارند و با چند پرواز انشالله آتش به طور کامل مهار می شود. 

مرادی همچنین در پاسخ به این سوال که آیا در این رابطه افرادی نیز دستگیر شده‌اند؟ گفت: بله، به گفته دادستان استان دو نفر روز گذشته دستگیر شده‌اند البته ما شنیده ایم که ۴ نفر دیگر نیز دستگیر شده اند که باید خبر دقیق آن را دادستانی استان اعلام کند. خوشبختانه دستگاه قضایی در این خصوص با جدیت ورود کرده و امیدواریم برخورد جدی دادستانی با این افراد درس عبرتی شود. ما نمایندگان حفظ این تالاب هستیم، قطعا آتش سوزی در دیگر نقاط هم اتفاق می افتد اما این که آتش سوزی عمدی باشد بسیار ناپسند و بد است. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز