خبرگزاری کار ایران

رییس دانشگاه الزهرا در گفت‌وگو با ایلنا:

حضور دانشجو در دانشگاه منوط به تزریق دو دُز واکسن است/ ارسال اسامی دانشجویان خارجی برای واکسیناسیون به وزارت علوم/ آموزش مجازی در نیمسال اول

asdasd
کد خبر : ۱۱۲۴۸۹۵

رییس دانشگاه الزهرا درباره شرایط حضور دانشجویان در دانشگاه گفت: حضور دانشجویان در دانشگاه در هر یک از مقاطع کارشناسی یا تحصیلات تکمیلی منوط به انجام هر دو دوره تزریق واکسن است و باید آن ایمنی لازم فراهم شود.

"مهناز ملانظری" رییس دانشگاه الزهرا در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، درباره برنامه ریزی‌های سال تحصیلی پیش رو در این دانشگاه گفت: ما برنامه و تقویم آموزشی سال تحصیلی جدید را تنظیم کرده‌ایم، طبق این برنامه از ۲۷ شهریور ماه نیمسال اول تحصیلی سال ۱۴۰۰-۱۴۰۱ دانشگاه الزهرا آغاز خواهد شد.

وی با بیان اینکه کلاس‌ها در نیمسال اول مجازی خواهد بود، گفت: با توجه به شرایط حاضر و برنامه ریزی‌هایی که برای واکسیناسیون دانشجویان تا به الان دنبال شده است، با اطلاعاتی که تا این لحظه داریم، مجموعه توصیه‌های ستاد مقابله با کرونا و پروتکل‌هایی که دانشگاه الزهرا مد نظر داشته است؛ کلاس‌های نیم سال اول هم به صورت مجازی برگزار خواهیم کرد.

ملانظری گفت: در عین حال با پیگیری جدیِ روند واکسیناسیون شرایط و زمینه را برای نیم سال دوم مهیا می‌کنیم. به هر حال تزریق دز دوم واکسن و مدت زمان حداقل دو هفته‌ای است که ایمنی‌های لازم برای حضور در کلاس درس را ایجاد می‌کند، لذا اینگونه برنامه ریزی شده تا دانشجویان بعد از دریافت دز دوم و گذراندن زمان تعیین شده بتوانند به دانشگاه برگردند.

رییس دانشگاه الزهرا گفت: ما مقدمات واکسیناسیون را از ۱۷ مرداد شروع کرده‌ایم. تا ۱۷ مرداد برخی از اساتید ما به تناسب سن خود واکسن دریافت کرده بودند، اما اساتید جوانتر ما که هنوز در بازه زمانی تعیین شده قرار نگرفته بودند، با هماهنگی دانشگاه و برنامه ریزی که برای واکسیناسیون در داخل دانشگاه صورت گرفته بود، واکسینه شدند.

وی افزود: در فاز اول همه اساتید تمام وقت ما و تعداد بسیار زیادی از اساتید مدعو که در برنامه ریزی نیم سال اول در دانشگاه حضور خواهند داشت، دز اول واکسن را دریافت کردند. با برنامه ریزی واکسینه کردن اساتید برای پژوهشگران پسا دکتری، کارکنان دانشگاه و دانشجویان تحصیلات تکمیلی هم برنامه ریزی شده است. در میان دانشجویان تحصیلات تکمیلی اولویت با دانشجویانی است که در خوابگاه حضور داشتند یا دانشجویانی که بنا به نوع کار و پروژه تحقیقاتی نیاز به حضور در آزمایشگاه‌ها و کارگاه‌ها داشتند که واکسیناسیون این افراد هم انجام شده است.

رییس دانشگاه الزهرا گفت: اعضا دانشگاه بر اساس بخشنامه ابلاغی وزارت بهداشت، برنامه‌ریزی و زمانبندی در نظر گرفته شده توسط مدیریت اداری این دانشگاه، به ترتیب حروف الفبای نام خانوادگی، دوز اول واکسن کووید-۱۹ خود را دریافت کردند. محل واکسیناسیون این افراد نیز در دانشگاه بود و فرآیند تزریق، طبق روز و ساعت پیامک ارسالی از سوی روابط عمومی دانشگاه الزهرا انجام شد.

ملانظری درباره واکسیناسیون دانشجویان بین‌المللی گفت: بر اساس لیست‌هایی که وزارت علوم از دانشگاه‌ها خواسته، اسامی تمامی دانشجویان کارشناسی ایرانی و بین الملل ما، ارسال شده است و امیدواریم طبق برنامه‌ریزی‌ها در شهریور ماه، بتوانیم فرصت واکسینه کردن دانشجویان کارشناسی را هم داشته باشیم.

وی اضافه کرد: طبیعی است که حضور دانشجویان در دانشگاه در هر یک از مقاطع کارشناسی یا تحصیلات تکمیلی منوط به انجام هر دو دوره واکسیناسیون است و باید آن ایمنی لازم فراهم شود.

ملانظری در پاسخ به این سوال که آیا دانشجویان به آموزش حضوری بیشتر تمایل دارند یا حضوری؟ گفت: براساس نظرسنجی‌هایی که صورت گرفته، طبیعتا دانشجو به حضور در دانشگاه علاقه‌مند است، همچنین ما خودمان هم به حضور دانشجویان در دانشگاه علاقه‌مند هستیم، ولی دانشجویان، خانواده‌های آنان و همه مسئولان به دنبال حضور دانشجویان در شرایط اطمینان و سلامت هستند.

وی افزود: لذا علی رغم علاقه همه ما به حضور دانشجویان در فضای دانشگاه، طبیعتا استفاده از آموزش‌های مجازی در این شرایط خاص بهتر است. ما امیدواریم با واکسینه شدن همه دانشجویان و فراهم شدن زیرساخت لازم برای حضور در کلاس‌های کم تعداد و همه ملاحظاتی که پروتکل‌های بهداشتی به ما توصیه می‌‎کنند، بتوانیم این حضور را برای ترم دوم نیم سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۴۰۱ داشته باشیم.

رییس دانشگاه الزهرا در پایان گفت: امیدواریم هرچه زودتر این ویروس مهار شود و ما بتوانیم دانشگاه را باحضور اساتید، دانشجویان و برگزاری حضوری کلاس‌‎های درس داشته باشیم. تمام تلاش ما این است اما تا مهیا شدن این فرصت قطعا ما ملزم به بهبود شرایط آموزش مجازی در هر ترم هستیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز