خبرگزاری کار ایران

خط و نشان قاطع پلیس برای اخلالگران بازار اقلام دارویی و بهداشتی

asdasd
کد خبر : ۱۱۲۴۷۱۵

معاون اجتماعی و سخنگوی ناجا، ضمن اعلام راه اندازی قرارگاه مقابله با محتکران دارویی و بهداشتی در نیروی انتظامی گفت: با توجه به وضعیت پاندمی ویروس کرونا، این نیرو در راستای ماموریت های ذاتی خود، علاوه بر تامین امنیت شهروندان ، ضمن مبارزه با سوداگران و اخلالگران نظام سلامت، تامین امنیت سلامت جامعه را نیز در اولویت امور خود قرار داده است.

به گزارش ایلنا، سردار "مهدی حاجیان"  اظهار داشت: عده ای سودجو و فرصت طلب، با احتکار اقلام دارویی و بهداشتی و راه اندازی بازار سیاه، سلامت جامعه  و شهروندان را هدف قرار داده اند که اقدامات مجرمانه این قبیل افراد در رصد نیروی انتظامی قرار دارد.

سخنگوی ناجا ضمن اشاره به راه اندازی قرارگاه مبارزه با احتکار و قاچاق اقلام دارویی و بهداشتی در ناجا افزود: از زمان راه اندازی این قرارگاه، با تشکیل بیش از ۲۰ هزار تیم مشترک با نهادهای ذیربط، بالغ بر ۲۰۰ هزار بازدید از اماکن مرتبط اعم از انبارهای دارو و تجهیزات پزشکی و داروخانه ها انجام شده که در این زمینه ضمن شناسایی بیش از ۱۲هزار اماکن دارای تخلف، حدود ۲۳۰۰ فقره پرونده قضائی تشکیل و نزدیک به ۲۵۰۰ متهم به اخلال در بازار دارو و تجهیزات پزشکی تحویل مراجع قضائی شده اند.

وی  ادامه داد: نیروی انتظامی علاوه اقدامات میدانی مقابله با سودجویان نظام دارویی و بهداشتی کشور، حوزه بهداشت و درمان خود را برای ارائه خدمات درمانی به عموم مردم بسیج نموده و مشارکت و همکاری تنگاتنگی با نظام سلامت کشور در امر مبارزه با ویروس منحوس کرونا دارد.

 واکسینه نمودن بیش از ۳۰۰ هزار نفر نفر در دو هفته گذشته در شهرهای یزد، قم و تهران

معاون اجتماعی و سخنگوی ناجا ضمن اشاره به تدابیر فرمانده محترم ناجا مبنی بر بسیج تمام امکانات اجرایی، بهداشتی و درمانی ناجا برای اجرای فرمان فرماندهی معظم کل قوا( مدظله العالی) در امر مبارزه با ویروس کرونا بیان کرد: حوزه بهداشت و درمان ناجا آمادگی خود را برای مشارکت در امر واکسیناسیون عمومی در بیش از ۱۰۰ شهرستان کشور اعلام نموده و هم اکنون پایگاه های واکسیناسیون ناجا در شهرستانهای قم، یزد و تهران فعال بوده و تاکنون بیش از ۳۰۰ هزار نفر در این مراکز واکسینه شده اند.

سردار حاجیان با اشاره به فعالیت مراکز واکسیناسیون خودرویی ناجا در تهران نیز خاطر نشان کرد: در این کلان شهر دو مرکز خودرویی واکسیناسیون ناجا در بوستان ولایت و حرم حضرت عبدالعظیم حسنی در تمام ایام هفته مشغول خدمات رسانی به مردم بوده و در هریک از این مراکز روزانه حدود ۲۵۰۰ دوز واکسن کرونا تزریق می شود.

 کنترل ۱۰۰ درصدی مرزها توسط مرزبانان ناجا

 وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به  صیانت و حراست مرزبانی جمهوری اسلامی ایران از ۸ هزار و ۷۵۵ کیلومتر از مرزهای کشور تصریح کرد : به همت مرزبانان غیور نیروی انتظامی، کنترل و اشرف مطلوبی بر مرزهای کشور حاکم است و در بحث تردد اتباع بیگانه به نظر می رسد  ورازت بهداشت باید حضور نیروهایش را در مرزها به ویژه (مبادی ورودی  تقویت کند تا کنترل های بهداشتی  بیشتری صورت بگیرد.

سخنگوی ناجا در خاتمه ضمن درخواست از مردم برای گزارش اخبار مربوط به قاچاق،احتکار و هرگونه اخلال در نظام سلامت ازطریق سامانه تلفنی ۱۱۰، گفت: از آنجا که یکی از ماموریت های مهم نیروی انتظامی حفظ جان مردم می باشد لذا با هرگونه اقدام غیرقانونی از قبیل احتکار و قاچاق اقلام دارویی،بهداشتی و هرگونه اقدام دیگری که با تهدید سلامت جامعه، جان شهروندان را به خطر بیاندازد قاطعانه و بدون اغماض برخورد جدی خواهد کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز