خبرگزاری کار ایران

باید از تاریخ عبرت بگیریم تا خودمان عبرت آیندگان نشویم

asdasd
کد خبر : ۱۱۲۴۶۰۱

نائب رئیس شورای شهر تهران گفت: از بانکداری اسلامی یک ظاهر زیبا دیدم اما باطنی که با این ظاهر همراهی کند را هرگز ندیدم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، پرویز سروری، نائب رئس شورای شهر تهران که در غیاب چمران، ریاست شورا را برعهده داشت، در نطق پیش از دستور خود گفت: امروز سالروز بانکداری بدون ربا است و طبیعی است که انتظاری که از بانک‌ها وجود دارد این است که حامی تولید و اقتصاد ملی باشند. از بانکداری اسلامی یک ظاهر زیبا دیدم، اما باطنی که با این ظاهر همراهی کند را هرگز ندیدم و امیدواریم دولت مردمی و وزیر جوان و انقلابی اقتصاد محور اصلی خود را بر اصلاح رویه بانک‌ها قرار دهند.

او تاکید کرد: در اینجا بانک‌ها باید از حالت بنگاه اقتصادی و رغیب سرمایه گذران خارج و بانک‌ها باید حامی تولید باشند. امیدواریم در این دوره شاهد برون رفت بانک‌ها از بناه‌های اقتصادی به سمت ظرفیت‌های حمایتگر باشیم.

سروری در ادامه گفت: ۱۲ شهریور روز مبارزه با استعمار ایران و شهادت رئیس علی دلواری است. در همین ماه اشغال ایران نیز صورت گرفته و فرار رضاخان را داریم. فردی مانند آقای دلواری با دست خالی در مقابل امپراطوری انگلیس می‌ایستد و آنرا به استیصال می‌کشاند و فردی مانند رضا خان با ارتش بزرگ ساخته غرب، با اولین همه دشمن فرار را بر قرار ترجیح داد و ملت را بی‌دفاع و بی‌حامی در مقابل اشغالگران قرار می‌دهد.

او تاکید کرد: اینها تجربه‌های تاریخی گرانبهایی است و باید از تاریخ عبرت بگیریم تا خودمان عبرت آیندگان نشویم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز