خبرگزاری کار ایران

"انگیزه معلمی، انس با قرآن و نماز، حجاب و ساده‌پوشی" از معیارهای گزینش دانشجو معلمان

asdasd
کد خبر : ۱۱۲۴۲۸۵

سرپرست وزارت آموزش و پرورش در بازدید از مراکز مجری گزینش و مصاحبه تخصصی داوطلبان تحصیل در دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی در شهر تهران، اظهار داشتند: از مهم‌ترین معیار‌های گزینش دانشجو معلمان، بررسی میزان «قدرت برنامه ریزی و انگیزه معلمی»، «انس افراد با قرآن و نماز» و «حجاب و ساده پوشی» است.

به گزارش ایلنا، علیرضا کاظمی در بازدید از دو مرکز بررسی صلاحیت‌های عمومی (گزینش) و مصاحبه تخصصی داوطلبان تحصیل در دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی، ضمن آرزوی موفقیت برای داوطلبان مذکور، اظهار کرد: از مهم‌ترین نکات در گزینش دانشجویان جدید الورود به آموزش و پرورش، آشنایی و مأنوس بودن فرد با قرآن و نماز است. 

 کاظمی با اشاره به این که در گزینش دانشجویان، پای‌بندی به حجاب و آراستگی همراه با ساده پوشی معلمانی که وارد آموزش و پرورش می‌شوند و نوع نگاه مخاطبین و ورودی‌ها برای ما حائز اهمیت است، اظهار داشتند: دانش آموزان در اکثر موارد از معلمان خود الگوبرداری می‌کنند؛ بنابراین یکی از راه‌های پرورش دانش آموزانی با تربیت اسلامی، انتخاب معلمانی است که از بعُد نظری و عملی به اسلام و تربیت اسلامی معتقد باشند. 

سرپرست وزارت آموزش و پرورش بر حضور معلمان با انگیزه در کلاس‌های درس، تأکید کرد و گفت: یکی دیگر از معیارهای گزینش دانشجو معلمان، برنامه ریزی و انگیزه فرد، برای ورود به کلاس است و در این مسیر باید معلمان با تجربه با ارائه یافته‌ها و تجربیات خود، معلمان جدیدالورود را راهنمایی کنند. 

در این بازدید طاهر سلطانی از همکاران گزینشگر در سراسرکشور که با وجود شرایط بحرانی حاکم بر سلامت جامعه، با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی مراقب سلامت خود و داوطلبان هستند تقدیر و تشکر نموده و آرزوی موفقیت و سلامتی برای همگان داشتند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز