خبرگزاری کار ایران

کیت ژنتیک و هموژنایرز تولید سازمان مطابق با استانداردهای بین‌المللی است

asdasd
کد خبر : ۱۱۲۳۴۹۳

رییس سازمان پزشکی قانونی کشور، با تأکید بر ادامه حرکت علمی و پژوهشی در سازمان گفت: کیت ژنتیک و دستگاه هموژنایزر تولید شده در سازمان پزشکی قانونی کشور با استانداردهای جهانی مطابقت دارد.

به گزارش ایلنا به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان پزشکی قانونی کشور، عباس مسجدی صبح امروز شنبه ششم شهریور ماه در مراسم تقدیر از سازندگان کیت ژنتیک و دستگاه هموژنایزر گفت: در سند گام دوم انقلاب اسلامی که از سوی مقام معظم رهبری ابلاغ شده، مدیریت جهادی و اعتقاد به اصل "ما می توانیم" به عنوان عامل عزت و پیشرفت کشور مطرح شده است و این موضوع اصلی ترین نکته در سند گام دوم انقلاب است.

وی با تأکید بر اینکه رهبر سیاسی نظام همواره برای مباحث علمی و پژوهشی احترام قائلند و مسیر ارتقای کشور را نیز حرکت در این راه می دانند، افزود: بر اساس همین سند، باری که بر دوش جوانان عالم و دانشمند کشور گذاشته شده بیش از سایر بخش ها است و آنچه در سازمان پزشکی قانونی کشور در مدتی طولانی برای ساخت دو محصول دانش بنیان صورت گرفت، گامی در جهت تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری بوده است.

رییس سازمان پزشکی قانونی کشور، همچنین با اشاره به قدردانی رییس قوه قضاییه از اقدام علمی سازمان و تلاش محققین جوان این حوزه اظهار داشت: در مراسمی که هفته گذشته به بهانه رونمایی از این دو محصول برگزار شد، رییس قوه قضاییه نیز بر اصل خودباوری و پذیرفتن این موضوع که می توانیم تجهیزات و مواد مورد نیاز را خودمان تولید کنیم، تأکید کردند.

مسجدی در ادامه به تلاش تیمی و کار جمعی در به ثمر رساندن این محصولات اشاره و تصریح کرد: هر حرکت و اقدامی در ابتدای راه با سختی ها و موانعی همراه است. همکاران من نیز در مسیر تولید این دو محصول با مشکلات زیادی مواجه بودند اما خوشبختانه با اتکای بر کار تیمی و تلاش جمعی، ساخت کیت ژنتیک و دستگاه هموژنایزر به نتیجه رسید.

وی اظهار داشت: آنچه بیش از تولید این دو محصول مایه خرسندی و مباهات است، اتکا به کار جمعی و استفاده بهینه از ظرفیت های علمی سازمان است که توانست ما را در این مسیر موفق کند و قطعاً حرکت در این جهت در سازمان پزشکی قانونی کشور ادامه دار خواهد بود.

مسجدی با تأکید بر اینکه سازمان تلاش می کند آنچه را نیاز دارد، خود تولید کند، یادآور شد: امروز مرکز تحقیقات پزشکی قانونی و معاونت های مرتبط در مسیر درست قرار گرفته اند و آنچه از این مجموعه علمی انتظار می رفت در حال محقق شدن است.

وی همچنین خواستار فراهم کردن تسهیلات و شرایط راحت تر برای کار اندیشمندان و مبتکران توسط مرکز تحقیقات شد و گفت: هدف ما تولید تجهیزات و مواد مصرفی مورد نیازمان با اتکا به توان داخلی و کاهش وابستگی هاست و در این مسیر از همه ظرفیت های علمی درون و بیرون سازمان بهره‌مند خواهیم شد.

رییس سازمان پزشکی قانونی کشور تأکید کرد: این سازمان آماده همکاری با مراکز و مجموعه های علمی خارج سازمان است که می توانند در مسیر تولید و ساخت نیازهای پزشکی قانونی این سازمان را یاری کنند.

وی با اشاره به اینکه حرکت در مسیر های علمی همواره با سختی هایی همراه است و بسیاری از علما عمدتاً در رسیدن به اهدافشان با مشکلات بسیاری مواجه بوده اند، ادامه داد: آنچه در پیمودن این مسیر از اهمیت بالایی برخوردار است آن است که دچار تعارض منافع نشویم و باید مراقبت کنیم که یک ایده پاک و درست برای خدمت رسانی به مردم به دلیل گرفتار شدن در تعارض منافع به تعویق نیافتد.

 مسجدی همچنین با بیان اینکه سازمان با ساخت و تولید این دو محصول در ابتدای مسیر قرار دارد، افزود: مسیری طولانی پیش روی مرکز تحقیقات و معاونت های مرتبط قرار دارد و در آینده شاهد دستاوردهای علمی بیشتری از این ناحیه خواهیم بود که از آن جمله می توان به لزوم دسترسی سازمان به دانش فرآوری بافت اشاره کرد.

رییس سازمان پزشکی قانونی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه تا نفس دارم در دفاع از جامعه نخبگان و از حرکت علمی ذره ای کوتاه نخواهم آمد، خاطرنشان کرد: بار اصلی در این مسیر بر دوش دانشمندان و محققین جوان سازمان است اما بنده نیز تا زمانی که در این سازمان حضور داشته باشم با تمام قوا از این حرکت علمی و کار ارزشمند و بزرگ حمایت خواهم کرد.

وی در پایان به بحث تبلیغات دستاوردهای سازمان نیز اشاره کرد و گفت: باید دستاوردها و اقدامات علمی سازمان به نحوی شایسته تبلیغ و اطلاع رسانی شود تا با این عمل خودباوری و ایمان به توان داخلی را در نسل های آینده تقویت کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز