خبرگزاری کار ایران

رییس مرکز بهداشت دانشگاه امیرکبیر در گفت‌وگو با ایلنا:

فعلا خبری از واکسیناسیون دانشجویان کارشناسی نیست/ زمان آغاز آموزش حضوری در دانشگاه اصلا قابل پیش‌بینی نیست

asdasd
کد خبر : ۱۱۲۳۴۳۴

رییس مرکز بهداشت دانشگاه صنعتی امیرکبیر درباره واکسیناسیون دانشجویان کارشناسی که قرار بود از شهریور ماه آغاز شود، گفت: هنوز مجوز برای واکسیناسیون جدید صادر نشده است و درباره دانشجویان کارشناسی نیز فعلا خبری به ما اعلام نشده است.

"حمید کشوری" رییس مرکز بهداشت دانشگاه صنعتی امیرکبیر در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره روند واکسیناسیون اعضای هیات علمی و دانشجویان این دانشگاه بیان کرد: اساتید و کارمندان دانشگاه امیرکبیر دو هفته قبل به شکل کامل واکسینه شدند. همچنین تاکنون تعداد ۳۰۰ نفر از دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشگاه نیز واکسینه شده‌اند.

وی درباره واکسیناسیون دانشجویان کارشناسی که قرار بود از شهریور ماه آغاز شود، گفت: هنوز مجوز برای واکسیناسیون جدید صادر نشده و برای دانشجویان کارشناسی نیز فعلا خبری به ما اعلام نشده است.

کشوری درباره آمار هیات علمی که واکسن دریافت کرده‌اند، گفت: در حال حاضر عددی در خصوص تعداد واکسیناسیون اعضای هیات علمی در دست نیست، زیرا برخی از آن‌ها خارج از دانشگاه امیرکبیر واکسن زده‌اند. برخی از اعضای هیات علمی پیش از اینکه واکسیناسیون در دانشگاه ما شروع شود طبق اولویت سنی که از سوی وزارت بهداشت اعلام شده بود، واکسن خود را دریافت کرده بودند.

رییس مرکز بهداشت دانشگاه امیرکبیر تاکید کرد: بنابراین تمام اعضا واکسینه شده‌اند، اما همه آن‌ها توسط دانشگاه واکسن دریافت نکرده‌اند. این اطلاعات در خصوص دُز اول است، درخصوص دُز دوم هم برخی‌ها واکسن دریافت کرده‌اند. دز دوم واکسن سینوفارم هم به زودی توزیع خواهد شد و اعضای هیات علمی می‌توانند آن را دریافت کنند.

وی درباره آغاز تزریق دُز دوم واکسن به اعضای هیات علمی گفت: به ما قول داده شده است که به زودی تزریق دُز دوم واکسیناسیون اعضای هیات علمی انجام خواهد شد، اما اینکه مجوز این کار را به ما بدهند دست ما نیست و به عهده دانشگاه علوم پزشکی ایران است.

کشوری در واکنش به اینکه فاصله دز اول و دوم ۲۸ روز است در حالی که دانشجویان هنوز دز اول را هم دریافت نکرده‌اید و این در صورتی است که شروع کلاس‌های حضوری دانشگاه‌ها منوط به واکسیناسیون دانشجویان است، گفت: طبق پیش بینی‌ها باید کار پیش برود، اما مجوز هم ضرورت دارد.

رییس مرکز بهداشت دانشگاه امیرکبیر درباره واکسیناسیون دانشجویان تحصیلات تکمیلی اظهار داشت: سعی شده واکسیناسیون دانشجویان مقطع دکتری که در خوابگاه‌ها بودند، انجام شود اما برای سایر دانشجویان تحصیلات تکمیلی، خوابگاهی و… در حال پیگیری دریافت مجوز واکسیناسیون هستیم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا تاخیر در انجام واکسیناسیون دانشجویان و همچنین وجود یک فاصله ۲۸ روزه برای دریافت دُز دوم، مشکلی برای آغاز سال تحصیلی دانشگاه‌ها به شکل حضوری ایجاد نخواهد کرد؟ گفت: بله، قطعا مشکل ایجاد خواهد شد، حتی اگر تمام اساتید و دانشجویان هم واکسینه شوند و دز دوم را دریافت کنند با توجه به اینکه هنوز خانواده‌هایشان واکسینه نشده‎اند این خطر وجود خواهد داشت که خانواده‌های دانشجویان دچار مشکل شوند.

کشوری در ادامه تاکید کرد: ما سعی می‌کنیم از طریق مراکز بهداشت و درمان دانشگاه این موضوع را به تصمیم گیرندگان تفهیم کنیم که تعویق بین دریافت دُزهای واکسن از نظر علمی توجیحی ندارد.

وی در پاسخ به این سوال که واکسن‌هایی که در اختیار شما قرار گرفته از چه نوعی بوده است؟ گفت: ما توانستیم هر نوع واکسنی که اعضای هیات علمی از ما درخواست داشتند را تهیه کنیم، این نوع واکسن‌ها از نوع سینوفارم و آسترزنکا بوده است.ما درخواستی از سوی اعضای هیات علمی برای واکسن برکت دریافت نکرده بودیم. بر اساس درخواستی که خود افرادی که واکسن می‌زدند، واکسن‌ها ارسال می‌‎شد. یعنی اگر شخصی می‌گفت که من واکسن برکت می‌خواهم قطعا برای او ارسال می‌شد، اما درخواستی نداشتیم. اغلب درخواست‌ها سینوفارم و آسترزنکا بوده است.

رییس مرکز بهداشت دانشگاه امیرکبیر در پاسخ به این سوال که چند نفر از اساتید این دانشگاه بر اثر کرونا جان باخته‌اند؟ گفت: من آمار دقیقی از اساتیدی که بر اثر کرونا فوت کرده‌اند و یا مبتلا شده‌اند را ندارم.

کشوری در پاسخ به این سوال که آیا می‌توان پیش بینی کرد که واکسیناسیون دانشجویان دانشگاه امیرکبیر چه زمانی به اتمام خواهد رسید تا بتوانند در دانشگاه حضور یابند؟ گفت: اصلا نمی‌توان پیش بینی در این مورد داشت، ضمن اینکه واکسیناسیون دانشجویان کارشناسی هم انجام نشده است، به طور کلی این مساله بستگی به نوع واکسن‌ها دارد، به طور مثال اگر واکسن آسترزنکا بزنند باید سه ماه بین دریافت دز دوم فاصله باشد. با این تفاسیر نمی‎توان پیش بینی دقیقی داشت، در این باره باید با سیاستگذاران صحبت کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز