خبرگزاری کار ایران

رحیمی در موافقت با وزیر پیشنهادی علوم؛

انتخاب زلفی‌گل برای ما یک امتیاز محسوب می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۱۲۱۷۴۰

نماینده مجلس شورای اسلامی درباره وزیر پیشنهادی علوم بیان کرد: کسی که دانشگاه همدان را به مدت هشت سال مدیریت کرده و در رشته‌های مختلف با اساتید رشته‌های متعدد سال‌ها کارکرده است، حتما توانمندی دارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، «بهزاد رحیمی» نماینده مجلس شورای اسلامی با اعلام نظر موافق خود از انتخاب وزیر پیشنهادی علوم تحقیقات و فناوری گفت: من از جمعی از مخالفان تشکر می‌کنم که دیدگاه‌های خودشان را مطرح کردند. اتفاقا بخشی از این دیدگاه‌ها دغدغه ما نیز هست و انشالله وزیر پیشنهادی علوم برای این انتقادات برنامه داشته باشند که در تقویت کارایی وی تاثیرگذار خواهد بود.

وی اضافه کرد: این ایراد به آقای زلفی گل گرفته شده که وی از دانشگاه همدان معرفی شده و شروع به کار کرده است. این اجحاف در حق دانشگاه مراکز استان‌ها همواره وجود دارد. اما کسی که دانشگاه همدان را به مدت هشت سال مدیریت کرده و در رشته‌های مختلف با اساتید رشته‌های متعدد سال‌ها کارکرده است، حتما توانمندی دارد و مدیریت یک دانشگاه طی هشت سال کمتر از مدیریت یک وزارتخانه نیست. ما انتظار داریم نخبگان همیشه از این مناطق معرفی شوند.

رحیمی گفت:‌ برخی نمایندگان یک سری ایرادات وارد کردند، مانند اینکه آقای زلفی گل فقط در یک رشته خاصی تخصص دارد. این دوستان مرجعیت علمی را چطور تحلیل می‌کنند؟ آیا بیش از این انتظار سبقه علمی دارید؟ برخی اعلام کردند  این مدل از وزارت را نمی‌پسندند؛ شما مگر چه مدلی را می‌پسندید؟ آیا مدلی غیر از اینکه استاد تمام باشد،  با بصیرت، با تجربه، انقلابی و بسیجی باشد می‌خواهید؟ خوشحال می‌شویم در مورد بعدی مدل مورد نظرتان را اعلام کنید.

این نماینده مجلس گفت: نخستین معیار این است که شخصیت و مرام این وزیر در انقلاب شکل گرفته باشد. آقای زلفی‌گل نوجوانی‌اش را در جنگ سپری کرده و در نهایت به مقام جانبازی رسیده است. وی علیرغم همه مشکلات و محرومیت‌ها مراحل تحصیلی خود را داخل ایران طی کرده است. علیرغم همه پیشنهادها از سوی دانشگاه‌های معتبر جهان به او، در این کشور مانده تا در کنار جوانان باشد.

رحیمی گفت: حل کردن مشکلات کشور در گرو نهادهای علمی است. وزارت علوم، دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها و همچنین اساتید می‌توانند در تحلیل دقیق مشکلات و مسائل کشورمان برنامه‌های مخصوص خود را ارائه دهند و قطعاً نقش بی‌بدیلی را ایفا کنند.

وی در پایان اظهار داشت: انتخاب آقای زلفی گل برای ما یک امتیاز محسوب می‌شود، شجاعت ایشان برای روش‌های آموزشی جدید، به کارگیری از نخبگان و انقلابی بودن وی برای ما یک انتخاب عالی است. غفلت از عوامل هدف بین صنعت و دانشگاه در کشور از جمله مسائلی است که آقای زلفی گل طبق برنامه‌های خود بنا دارد آن را تقویت کند. این طرح می‌تواند یک طرح کارآمد باشد و می‌تواند کاملا عینی و قابل اجرا شود. درخواست دارم با یک انتخاب ایده آل، تعالی در وزارت علوم را رقم بزنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز