خبرگزاری کار ایران

درخشان در موافقت با وزیر پیشنهادی علوم؛

"زلفی‌گل" تمام وجودش با نظام جمهوری اسلامی عجین شده است

asdasd
کد خبر : ۱۱۲۱۷۱۲

نماینده مجلس شورای اسلامی درباره وزیر پیشنهادی علوم گفت: امروز مجلس انقلابی خردمند ما با حمایت از یک اندیشمند فرهیخته اعلام می‌کند که مسیر جامعه در مسیر اقتدار است.

به گزارش خبرنگار ایلنا،‌ «عبدالناصر درخشان» نماینده مجلس شورای اسلامی به عنوان موافق وزیر پیشنهادی علوم، تحقیقات و فناوری اظهار داشت: مجلس امروز در برهه‌‌ای حساس برای انتخاب و تصمیم گیری قرار دارد و می‌طلبد در موضع گیری‌ها و تصمیم‌گیری‌ها گرفتار احساسات نشویم و با منطق و عقلانیت در مورد آینده کشور و کسانی که قرار است سکان وزارتخانه‌های کشور را در اختیار داشته باشند درست تصمیم‌گیری کنیم.

وی در واکنش به انتخاب وزیر پیشنهادی علوم گفت: آقای زلفی گل شخصی با تجربه در مدیریت دانشگاهی کلان است. وی صاحب نام بوده و کسی است که آموزش عالی، نیازهای دانشگاهی و مفهوم علم و برتری یک ملت را درک می‌کند. امروز  اقتدار مردم در توانمندی علمی و فناورانه است که منظور آن را آقای زلفی گل درک می‌کند.

درخشان گفت: امروز مجلس انقلابی خردمند ما با حمایت از یک اندیشمند فرهیخته اعلام می‌کند که مسیر جامعه در مسیر اقتدار است. وی برای برون رفت از چالش‌های کشور برنامه دارد. امروز بزرگترین چالش و مصالح کشور و دانشگاه‌ها، تولید علم است. البته تولید علمی که موجب خلاقیت و کارآفرینی می‌شود که آقای زلفی‌گل به خوبی این را در برنامه‌های خود تدوین کرده بودند.

این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: مقالات علمی وی که در مورد آن صحبت کردیم و مقالاتی که در سرتاسر دنیا محققان و پژوهشگران از ظرفیت آن استفاده کردند، همچنین مقالاتی که تبدیل به اختراع شده است نشان دهنده این است که این ظرفیت نخبه علمی کشور می‌تواند سکان دار وزارت علوم باشد.

وی افزود:‌ جامعه علمی وی را به عنوان نخبه علمی و در جامعه فرهنگی کشور ایشان را به عنوان یک فرهنگ مدار وزین می‌شناسد. پس مشخص است که ایشان جایگاه خاصی در امور علمی کشور دارد. آقای زلفی گل چالش‌های عمده تولید علم،دانشگاهی و ساختار دانشگاه‌های کشور و همچنین وزارت علوم را به خوبی می‌شناسد.

درخشان خاطر نشان کرد:‌ زمانی که موجی از شادی در کل جامعه دانشگاهی کشور برای انتخاب این فرد به وجود آمده این نشانه خوبی از انتخاب وی است. زلفی گل فردی میهن‌دوست و انقلاب دوست است که تمام وجودش با نظام جمهوری اسلامی عجین شده است.

وی افزود: مگر مقام معظم رهبری نگفتند که نیروی انسانی توانمند، نخبه و مستعد کشور  سرمایه مملکت است. مگر وزرای گذشته سابقه وزارت داشتند، کافی است که کارنامه مدیریتی‌شان را با سایر وزرای قبلی مقایسه کنیم. مگر ایشان سرباز بسیجی نبودند؟ مگر استاد نمونه بسیجی کشور نبودند؟ وی در کشور تنها شخصیتی است که جوایز بین‌المللی متعددی دارد و باید به آن افتخار کنیم. من زبانم قاصر است که درباره وی صحبت کنم و امیدوارم در زمان انتخاب او تغییر و تحولات را در زمان مدیریت ببینیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز