خبرگزاری کار ایران

پیام تسلیت وزیر آموزش و پرورش به مناسبت درگذشت «علامه محمدرضا حکیمی»

asdasd
کد خبر : ۱۱۲۱۱۱۹

وزیر آموزش و پرورش، درگذشت «علامه محمدرضا حکیمی»؛ عالم برجسته، فیلسوف و متفکر شهیر کشور را تسلیت گفت.

به گزارش ایلنا، متن پیام تسلیت محسن حاجی میرزایی به شرح زیر است: 

بازگشت همه به سوی اوست

خورشید رخشان، عالم برجسته، فیلسوف عدالت، مرزبان توحید، حکیمی عمیق و متفکری دقیق، چهره‌ای محبوب، دانشمندی فرزانه و معلمی فروتن، اندیشه ورزی ساعی و نورانی، صاحب سبک و سلوکی فاخر، صاحب نظری ارزشمند و وفادار به مکتب اهل بیت علیهم السلام در ایام سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین و زین العابدین علیه السلام، غروب کرد و شاگردان، همکاران، مستفیدان و خیل عظیم دوستداران شخصیت و آثار فاخرش را به سوگ نشاند. 

زنده یاد «علامه محمدرضا حکیمی» نمونه‌ای جامع و کامل ازعالم و استادی در تراز وجهه اسلامیت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بود که با پرتو افشانی پرشعاع، تألیفات ماندگار، ارزنده و اثر بخش خود، همواره راهنما و راهگشای متولیان نظام تعلیم و تربیت، خانواده ها، نسل جوان و سیل مشتاقان دانش عمیقش بود. 

رحلت این عالم برجسته و متفکر بزرگ را به خانواده محترم آن مرحوم و سایر بازماندگان و جامعه علمی و دانشگاهی کشور و عموم مردم عزیز، تسلیت می‌گویم و از درگاه خداوند سبحان برای آن فقید سعید، رضوان الهی و برای بازماندگان ارجمند شکیبایی و سلامتی خواهانم. 

روحش شاد و خدمات خالصانه و دلسوزانه اش، توشه راهش باد. 

شایان ذکر است؛ زنده یاد «علامه محمدرضا حکیمی»، در ۱۴فروردین ۱۳۱۴در مشهد مقدس متولد شد. وی در سال ۱۳۲۶وارد حوزه علمیه خراسان شد و تا ۲۰سال در این حوزه به تحصیل پرداخت. از مهم‌ترین و تأثیرگذارترین استادان وی می‌توان به: «محمدتقی ادیب نیشابوری»، «شیخ مجتبی قزوینی خراسانی»، «سیدمحمدهادی میلانی»، «احمد مدرس یزدی»، «اسماعیل نجومیان»، «حاج سیدابوالحسن حافظیان» و «حاجی‌خان مخیری» اشاره کرد. 

از مرحوم «علامه محمدرضا حکیمی»، آثار ارزشمندی چون: «الحیاة»؛ «خورشید مغرب»؛ «عقل سرخ»؛ «عاشورا: مظلومیتی مضاعف»؛ «شیخ آقا بزرگ تهرانی»؛ «تفسیر آفتاب»؛ «فریاد روزها»؛ «سپیده باوران» و… به یادگار مانده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز