خبرگزاری کار ایران

در صحن شورای شهر تهران مطرح شد؛

کاهش تعداد مراکز فرهنگی و اجتماعی در تهران/ واکنش چمران به انتقادات اعضای شورا

asdasd
کد خبر : ۱۱۲۰۷۸۷

عضو شورای شهر تهران گفت: چرا خانه شهریاران جوان، مشاورین بانوان ۲۲ منطقه و شورای توانمندسازی زنان آنهم در کمتر از شش ماه از شروع دوره جدید مدیریت شهری در دوره پنجم منحل شد؟

به گزارش خبرنگار ایلنا، جعفربندی شربیانی پس از استماع گزارش معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران گفت: در دوره مدیریتی ۱۲ساله دکتر قالیباف آنچنان فاصله پرداختن به موضوعات اجتماعی، مشارکت‌های مردمی و مسائل فرهنگی و اجتماعی متفاوت بود که آن را مردم تهران درک می‌کنند و هم سوالات متعددی که امروز مطرح می‌شود برگرفته از این فاصله است. 

او ادامه داد: در حوزه فرهنگی و اجتماعی آقای جوادی یگانه را نماینده تفکری می‌دانیم که قبلی‌ها را نفی می‌کرد و برای اثبات خود نیز هیچ کاری نکرد. 

شربیانی با اشاره به مجموعه فرهنگی طغرل گفت: از همه معاونین شهردار درباره این موضوع سوال کردیم و دوستان نیز افتتاحیه نمادین انجام دادند اما مردم جنوب تهران نمی‌توانند از این پروژه استفاده کنند چرا که به نتیجه نرسیده است. در مورد شورایاری‌ها نیز ضعیف‌ترین ا نتخابات شورایاری در دوره پنجم انجام شد. 

عضو شورای شهر تهران گفت: آمار مشارکت ۵۰۰ هزارنفری در پستوها انجام شد نه در پایگاه‌های اخذ رای.

در ادامه نرگس معدنی‌پور درباره این گزارش گفت: شاخص‌های کلان اجتماعی و فرهنگی شهر تهران، در ۴ سال گذشته چه تغییری کرده است، آیا برای بهبود استحکام بنیاد خانواده بهبود نرخ مشارکت شهروندان اقدامی صورت گرفته است؟ 

او ادامه داد: آیا گزارشی از اثربخشی برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی تهیه شده است؟ توقع ما در حوزه فرهنگی اجتماعی ارائه گزارشی در این زمینه بود. 

معدنی‌پور با اشاره به خروج نیروهای زبده حوزه فرهنگی و اجتماعی از این معاونت گفت: درباره دلیل خروج نیروهای با تخصص در سطح ستاد، مناطق و نواحی توضیح دهید. بعلاوه توضیح دهید که چرا خانه شهریاران جوان، مشاورین بانوان ۲۲ منطقه و شورای توانمندسازی زنان آنهم در کمتر از شش ماه از شروع دوره جدید مدیریت شهری در دوره پنجم منحل شد؟

او ادامه داد: تعداد مراکز فرهنگی و اجتماعی در تهران نه تنها افزایش نداشته بلکه کاهش نیز داشته است در حالی که در دوره گذشته رقمی بالاتر بود. 

در ادامه مهدی چمران، رئیس شورای شهر با اشاره به تذکرهای داده شده به معاونت فرهنگی و اجتماعی گفت: ما نمی خواهیم به نقد همه مسائل گذشته بنشینیم و قرار ما نیز بر این نیست که همه مسائل را مورد نقد قرار دهیم و اشکال بگیریم و از اعضا خواهش می کنم به گونه ای برنامه ریزی کنیم که زمان پاسخگویی برسد و مشکلاتی است که همه می دانیم و متوجه یک شخص و معاون نبوده است و سیستم به گونه دیگری شهر را پیش می برده که به اینجا رسیده است. 

او گفت: بنابراین سعی کنیم میزان نقادی در حد متعادلی حفظ شود. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز