خبرگزاری کار ایران

نماینده مجلس در مخالفت با وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش:

آموزش و پرورش محل آزمون و خطا نیست/ «باغگلی» در جای دیگر برای انقلاب مفید باشد

asdasd
کد خبر : ۱۱۲۰۲۶۹

نماینده مجلس شورای اسلامی در مخالف خود با وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش گفت: آموزش و پرورش محل آزمون و خطا نیست که حالا بخواهیم یک نیروی جوان را در آنجا به کار بگیریم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، «جعفر قادری» نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی در مخالفت با وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش اظهار داشت: وزارت آموزش و پرورش گردش مالی‌اش از خیلی از وزارتخانه‌های اقتصادی بیشتر است. با وجود صندوق ذخیره فرهنگیان، کلاس‌های کنکور و تقویتی و... آموزش و پرورش  مدیری را طلب می‌کند که حداقل سابقه کار اقتصادی در حوزه‌های مختلف مدیریتی را داشته باشد.

وی تاکید کرد: وزارت آموزش و پرورش ادعا می‌کند که  برای سازمان‌های دیگر نیروی انسانی تامین می‌کند و یکی از ادعاهای فرهنگیان ما این است که چطور ما نمی‌توانیم برای خود آموزش و پرورش نیروهایی از درون آن به کار بگیریم؟ نیرویی که از بیرون آمده نه تجربیات آنچنانی و مرتبط با آموزش و پرورش را دارد و نه تخصصی برای این زمینه دارد.

قادری گفت: وی حتی نتوانسته چندین سال پایه سنواتی خودش را بگیرد، چطور می‌تواند ادعا کند در تعلیم و تربیت حرف‌هایی برای گفتن دارد؟ وی را در هیئت مدیره مجتمع فرهنگی رضوی نپذیرفتند، اما در آخر با وتو ورود پیدا کرد و حتی با وتو به کار خود ادامه داد.

این نماینده مجلس گفت: اینجا می‌گویند ایشان با آقای رئیسی یک رابطه نزدیک دارد، این شاید شرط موجود باشد، اما شرط لازم نیست. این جایگاه باید حداقل‌هایی داشته و حتما به همه بخش‌های آموزش و پرورش مسلط باشد. ضمن اینکه بحث رتبه‌بندی فرهنگیان، معیشت معلمان، اجرای سند راهبردی آموزش و پرورش و... مسائل و موضوعاتی است که از یک نیرویِ کار کشته بر می‌آید.

قادری افزود: مجموعه فرهنگیان، افراد نکته‌سنجی هستند و از هر کاهی در آموزش و پرورش کوه می‌سازند. به همین خاطر کوچکترین اقدام وزارت آموزش و پرورش می‌تواند برای نظام هزینه ایجاد کند. اینجا محل آزمون و خطا نیست که دوستان به آن اشاره کردند که حالا ما بخواهیم  یک نیروی جوان را به کار بگیریم.

وی اشاره کرد: ما با سایر وزرای جوان مخالفتی نداریم، اینجا محل آزمون خطا نیست بلکه صحنه حساسی است که با معیشت و زندگی ۵۰ میلیون از افراد جامعه سروکار دارد. بنابراین باید حساسیت و دقت زیادی داشته باشیم. بنابراین  اگر بحثی  در این زمینه داریم برای خود آقای باغگلی هم سازنده است.

این نماینده مجلس در پایان تاکید کرد: وی در جاهای دیگر هم می‌توانند سلسله مراتب را طی کنند تا در آنجا نیروی مفیدی برای انقلاب باشند، او در این مدت حاشیه‌های زیادی داشته مانند پیام‌های که برای همه ارسال کرده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز