خبرگزاری کار ایران

دبیر کمیته علمی کشوری کووید ۱۹ در گفت‌وگو با ایلنا:

بدترین روزهای کرونایی را می‌گذرانیم/ عوارض واکسیناسیون امروز بررسی می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۱۲۰۰۱۸

دبیر کمیته علمی کشوری کووید ۱۹ گفت: در رابطه با ماجرای عوارض واکسیناسیون امروز جلسه‌ای خواهیم داشت تا ارزیابی درستی ارائه دهیم.

«عاطفه عابدینی» دبیر کمیته علمی کشوری کووید ۱۹ در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، با اشاره به تاثیر تعطیلات شش روزه بر میزان شیوع کرونا، بیان کرد: آن چه در این مدت متوجه شدیم، این بود که عبور و مرور بین استانی واقعا کمتر شده بود و طبق گزارش‌ها رفت و آمد بین استانی ۵۰ درصد کاهش پیدا کرده بود.

وی ادامه داد: در رابطه با مراسم‌های عزاداری هم قطعا آن جاهایی که بزرگ بوده و در چشم بوده، رعایت‌ها صورت گرفته و مشکلی نبوده است، اما آن صحنه‌هایی که از مراسم‌ها در فضای مجازی دیدیم، نمی‌دانم صحت سقمش چقدر بوده است.

عابدینی افزود: این تعطیلات باعث کاهش رفت و آمد بین استانی شد، اما متاسفانه عده‌ای هم به شهرهای شمالی رفتند، در کل کنترل‌ها بهتر بود، ولی فکر نمی‌کنم تعطیلات تمدید شود، چون باید شرایط اقتصادی و مسائل دیگر را هم در نظر گرفت و به احتمال زیاد تعطیلات تا همین روز شنبه باقی می‌ماند. 

وی در مورد بازگشایی کلاس‌های دانشگاه گفت: قرار است تا همه چیز فراهم نشده باشد، برای کلاس‌های حضوری فعلا تصمیمی گرفته نشود، چرا که همه تمهیداتی برای این امر باید در نظر گرفته شود.

عابدینی در واکنش به انتشار گزارشی مبنی بر عوارض بالای واکسیناسیون در کشور افزود: یک نامه دکتر شریفی مسئول آمار و اطلاعات وزارت بهداشت جمع آوری کردند که مربوط به عوارض واکسن است، البته ما امروز در کمیته درمان جلسه داریم تا بررسی کنیم که این آمارها چگونه جمع شده است، چون هیچ نظارت بالینی کمیته واکسن یا کمیته عوارض واکسن در آن نیست و نظردهی ما در آن وجود ندارد و  آن چیزی که دکتر از سامانه‌ها جمع‌آوری کرده باید تحلیل شود.

وی ادامه داد: امروز جلسه‌ای برای این موضوع داریم تا ارزیابی کنیم و تحلیل درستی از این مسئله به دست بیاوریم.

عابدینی گفت: در حال حاضر همه‌ی مراکز درمان پر از بیمار کرونایی است و هنوز یک سری از استان‌ها به پیک نرسیدند، فکر می‌کنم فقط استان سیستان بلوچستان وضعیت کنترل شونده دارد و بقیه استان‌ها اینطور نیستند، بیشترین ابتلا را در این برهه داشتیم.

وی افزود: دلیل این موضوع هم تغییر نوع ویروس است که واقعا با ویروس ووهان اسفند ۹۸ زمین تا آسمان فرق دارد، از نظر سرعت سرایت، سرعت عفونت پذیری و ... متفاوت است و ما بدترین روزها را می‌گذرانیم، کشورهای دیگر هم نگاه کنید آنهایی که درصد واکسیناسیون قابل توجه داشتند هم ابتلا در آنها زیاد شد، اما مرگ و میرشان به دلیل واکسیناسیون کنترل شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز