خبرگزاری کار ایران

احداث بیمارستان‌ صحرایی در ۷ استان

asdasd
کد خبر : ۱۱۱۹۸۶۴

​دبیرکل و سخنگوی جمعیت هلال‌احمر از احداث بیمارستان‌های صحرایی در هفت استان خبر داد.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی جمعیت هلال‌احمر ، محمدحسن قوسیان مقدم در بازدید از بیمارستان صحرایی جمعیت هلال‌احمر در شهرستان بهارستان،  گفت: جمعیت هلال‌احمر بلافاصله بعد از فرمایشات مقام معظم رهبری و دستور ۱۹ ماده‌ای رئیس جمعیت برای به‌کارگیری تمام ظرفیت برای کنترل بیماری کرونا در کشور، در هفته گذشته اقدام به احداث بیمارستان‌های صحرایی در ۶ استان کشور کرد.

دبیرکل جمعیت با اشاره به اینکه بیمارستان‌های سریع‌الاستقرار جمعیت هلال‌احمر با در خواست دانشگاه‌های علوم پزشکی استان‌ها صورت می‌گیرد گفت: در استان‌های اصفهان، خراسان شمالی، خراسان رضوی و همدان، چهارمحال‌وبختیاری و مرکزی بیمارستان‌های صحرایی برپاشده است و امروز هم در استان تهران و شهرستان بهارستان مستقرشده است.

بیمارستان شهرستان بهارستان با جمعیتی در حدود ۷۰۰ هزار نفر عملاً نمی‌تواند پاسخگوی نیاز بیماران باشد به همین دلیل جمعیت هلال‌احمر، چادرهای بیمارستان صحرایی را در کنار بیمارستان برپا کرد، همه این تلاش‌ها برای این است که از بار بیماران در بیمارستان‌ها کم کند تا کادر درمان بتوانند راحت‌تر و با کیفیت مناسبی به بیماران خدمات ارائه کنند.

سخنگوی جمعیت هلال‌احمر در ادامه افزود: در این بیمارستان‌ها بستری‌های موقت انجام می‌شود و در کنار این‌ها در برخی استان‌ها مراکزی را با کمک چادرهای بزرگ راپال برای انجام امور تزریقات آماده کردیم که بیمار پس از دریافت دارو به این بیمارستان‌ها مراجعه می‌کند تا در محیط بهداشتی به او رسیدگی شود.

بیمارستان صحرایی جمعیت هلال‌احمر با ۳۰ تختخواب مجهز به کپسول اکسیژن و اکسیژن ساز در شهرستان بهارستان استان تهران؛ در محوطه بیرونی بیمارستان حضرت امام حسین (ع) این شهر مستقر شده است تا پاسخگوی نیاز بیماران در این شهرستان باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز