خبرگزاری کار ایران

پیام وزیر آموزش و پرورش به مناسب عاشورای حسینی

asdasd
کد خبر : ۱۱۱۹۶۳۰

وزیر آموزش و پرورش با صدور پیامی، سالروز شهادت ابا عبدالله الحسین (ع) را تسلیت گفت و از فرهنگیان جامعه خواست، آموزه‌های این مکتب احیابخش را در نهاد فرزندان این سرزمین اسلامی، نهادین کنند.

به گزارش ایلنا، متن پیام تسلیت محسن حاجی میرزایی به شرح زیر است؛ 

بسم رب الشهداء و الصدیقین

در میانه «تابستان» و در دل این «فصل رویش و پویش»، ماهی رخ می‌نماید که اگر نیک بدان بنگریم، بی‌گمان آن را شبیه‌ترین ماه‌ها به «رُستن» و «رَستن» در می‌یابیم. 

سخن از «محرم» است، همان ماهی که در آن، نمادین روزهایی در گاهنامه‌ی ذهن‌ها و ضمیرها نقش می‌بندد که به نور حسین، منوّر است و به زینت زینب، و به عطر عباس، معطر. 

و چندی است که، «ماه تحصیلی محرم» با سرخ‌ترین طلوع هماره تاریخ از راه رسیده است تا بار دیگر با آموزگاری بزرگ آموزگار آگاهی و آزادی، «حضرت اباعبدالله الحسین (علیه السلام)، بیاموزند هر که را خریدار خِرد، خواهان ایمان و خواستار عدالت است. 

و این گونه حسین، این باغبان باغ بینش، بانی مکتبی می‌شود که در طول زمان و در عرض زمین، می‌آموزند هر آن که را مشتاق «رهایی از خود» و محتاج «ره‌یابی به خدا» است. 

این جانب، ضمن پاسداشت ماه حزین محرم و درک عمیق «مصائب» و ادراک دقیق «مسائل» این «ماه تربیت و تزکیه» و ارج نهادن به «سعی و صبر» آسمانی «قافله‌ی عشق»، به ویژه قافله سالار آن «حضرت سیدالشهداء (ع)، مجدّانه از یکایک فرهنگیان جامعه، این «جاهدان عرصه آموزش» و «مجاهدان وادی پرورش» می‌خواهم، آموزگارانه با تدبّر فزون‌تر در فلسفه اصلاح آن مصلح سترگ که عبارتش عبرت‌انگیز و اشاراتش ارشادگر است، آموزه‌های زنده و ارزنده این مکتب احیابخش را در نهاد مخاطبان خاص خود، یعنی فرزندان این سرزمین اسلامی، نه نمادین، که نهادین کنند. 

به گونه‌ای که قیام آن «قائد قائم»، در سوگ و سوز، محصور و در عزا و رثا، محدود نشود؛ که در آن صورت، ناخواسته از اهداف غایی قیامش، غافل و در درک اهداف عالیش، جاهل خواهیم گشت. 

و دیگر آنکه با تعمّق افزون‌تر در چیستی، چرایی و چگونگی شاه بیت سروده سعادت آفرین محرم، یعنی «عاشورا»، از ظرف و ظرفیت هدایتگر آن، نه به عنوان یک جنگ که در سپیدی صبح آغاز می‌شود و در سیاهی شب پایان می‌پذیرد، بلکه به مثابه یک «فرهنگ» که جاری در تمام زمان‌ها و ساری در تمام زمین‌ها است، جامع‌ترین و جذاب‌ترین بهره‌ها را ببریم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز