خبرگزاری کار ایران

عضو شورای شهر تهران در گفت‌وگو با ایلنا:

ضرورت احساس وظیفه نسبت به رعایت پروتکل‌ها در هیات‌های عزاداری/ دین سنگینی بر گردن انتقال دهندگان بیماری کروناست

asdasd
کد خبر : ۱۱۱۸۶۵۸

عضو شورای شهر تهران گفت: اگر کسی بیمار باشد و رعایت نکند و این بیماری را انتقال دهد، شرعا حرام است و دین به گردن دارد.

"سید محمد آقامیری" عضو ششمین دوره شورای شهر تهران در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، درباره عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی در برخی از هیات‌های مذهبی و از طرفی مسافرت عده‌ای در پی اعلام تعطیلات سراسری در کشور اظهار کرد: طبق فرمایش مقام معظم رهبری امروز اولویت اول ما بحث سلامت و مبارزه با بیماری کرونا است و این ضرورت را ایجاد می‌کند که هر کسی احساس وظیفه کند و این مساله را اول برای خود و خانواده خود و بعد نسبت به جامعه رعایت کند. 

او ادامه داد: درباره اینکه گفته می شود بعضی از افراد در مجالس عزاداری پروتکل‌ها را رعایت نمی‌کنند، باید بگویم براساس برآوردی که خودم به دلیل حضور در جلسات مختلف عزاداری در این روزها داشتم، بهترین جایی که اکنون پروتکل‌ها را رعایت می‌کنند، مجالس عزاداری است. 

آقامیری در ادامه گفت: درصد خیلی کمی از افراد هستند که پروتکل‌ها را رعایت نمی‌کنند. مسئولان برگزاری مجالس قصد رعایت پروتکل‌ها و موارد بهداشتی را دارند، اما برخی افراد که شرکت می‌کنند مقداری هیجان زده می‌شوند و این موارد را کمتر رعایت می‌کنند. 

عضو ششمین دوره شورای شهر تهران همچنین درباره حجم گسترده مسافرت در پی اعلام تعطیلات سراسری برای پیشگیری از گسترش هرچه بیشتر کرونا اظهار کرد: مسافرت در این شرایط کار بسیار اشتباهی است و هرکس به هر نیتی از دید و بازدید گرفته تا دیدن پدر و مادر و هر عنوانی که به دلیل آن به مسافرت می‌رود کار بسیار اشتباهی انجام می دهد چرا که هم به خود و خانواده‌اش ضرر می‌رساند و هم به مردم جامعه آسیب می‌زند. 

آقامیری با تاکید بر اینکه مردم باید این مساله را مورد توجه قرار داده و رعایت کنند، ادامه داد: اگر افرادی بخواهند این مسائل را پیش پا افتاده در نظر بگیرند، آثار و تبعات آن همان چیزی می‌شود که در جامعه می‌بینیم و سیر فزاینده شیوع بیماری کرونا در کشور در حال ایجاد شدن است و دامن گیر اکثر خانواده‌ها شده است. 

او اظهار داشت: مراجع عظام سال گذشته فرمودند که اگر کسی بیمار باشد و رعایت نکند و این بیماری را انتقال دهد شرعا حرام است و دین به گردن دارد. اگر کسی این بیماری را بگیرد و فوت کند، دین شرعی سنگینی بر گردن کسی که این بیماری را انتقال داده، می‌افتد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز