خبرگزاری کار ایران

رستمی:

​خدمات بهداشتی و درمانی برای تمام مددجویان یکسان است

asdasd
کد خبر : ۱۱۱۷۴۲۷

​مدیر کل زندان های استان تهران با بررسی خدمات بهداشتی و درمانی ویژه مددجویان بازداشتگاه اوین گفت: در شرایطی که جامعه دچار شرایط بحرانی کروناست، کادر درمان این مرکز با تمام توان از سلامتی مددجویان و کارکنان مراقبت می نماید و اجازه نمی دهیم هیچ مشکلی برایشان به وجود آید.

به گزارش ایلنا، علی رستمی روز گذشته با حضور در بازداشتگاه اوین از تمام قسمتهای این مرکز بازدید کرده و در جلسه ای که برگزار شد، اظهار داشت: اعتقاد کلی بر این است زندان، محصول و بخش جدایی ناپذیر جامعه است، هر جا جامعه کم کاری کرده، جرمی اتفاق افتاده و مجرمی روانه زندان شده است، این کم کاری در زمینه تحصیل، معیشت، آموزش، درمان و هر زمینه دیگر می تواند باشد.

مدیر کل زندان های استان تهران تصریح کرد: بنابراین با اقدامات تحولی سازمان زندان ها، درِ زندان به روی اندیشمندان، پزشکان، متخصصین، نیکوکاران و طلاب باز شده تا با حضورشان ما را در امر اصلاح و تربیت و ارائه خدمات رفاهی، درمانی و آموزشی کمک کنند. این برنامه که در تحولات سازمان زندان ها گنجانده شده، راهکار مناسبی برای یک زندگی سالم به مددجویان ارائه می دهد.

وی با اشاره با توجه به تأکیدات رییس سازمان  زندان ها مبنی بر امر ارتقای بهداشت و درمان و ارائه چهره جدید زندانبانی اسلامی در این استان گفت: عوامل محیطی و اجرای برنامه های پیشگیری از بیماری در زندانها اهمیت بالایی دارد، بنابراین باید به مقوله بهداشت و حفظ سلامتی زندانیان اهتمام ویژه‌ای داشت.

مقام عالی زندان های استان تهران افزود: از سوی دیگر در شرایطی که جامعه دچار شرایط بحرانی کروناست، کادر درمان این مرکز با تمام توان از سلامتی مددجویان و کارکنان مراقبت می نماید و اجازه نمی دهیم هیچ مشکلی برایشان به وجود آید، یکی از مهمترین اقدامات واکسیناسیون مددجویان سراسر کشور بود که اخیراً در بازداشتگاه اوین آغاز شد.

رستمی با اشاره به عدم تبعیض در خدمات ارائه شده در زندان ها گفت: خدمات بهداشتی، درمانی، رفاهی، آموزشی و تربیتی برای تمام مددجویان یکسان است و هیچ تبعیضی بین مددجویان با هر نوع جرم ارتکابی وجود ندارد و با شرایط دوران کرونا، تا حد امکان بیشترین خدمات بهداشتی ارائه می گردد.   

مدیر کل زندان های استان تهران که طی بازدید از تمام اندرزگاه ها، کلاسها و کارگاه های بازداشتگاه با مددجویان و کارکنان نیز گفتگو کرده بود، عمده مشکلات مطرح شده توسط مددجویان این مرکز را صدور سریع تر احکام قضایی، تعیین تکلیف و استفاده از پابندهای الکترونیکی دانسته و اظهار امیدواری کرد به زودی با توسعه همکاری های اداره کل و مراجع قضایی روند دادرسی ها شتاب بیشتری به خود گیرد.

وی در پایان گفت: برخی از زندانیان جرمی مرتکب شده اند که شاکی خصوصی دارد و آزادی وی نیز موجب تضییع حقوق آن شاکی می شود ولی تلاش می شود در چهارچوب قانون، درخواست های زندانیان واجد شرایط جهت استفاده از پابند الکترونیکی در کمترین زمان به مراجع قضایی ارسال شده، پیگیری های لازم صورت گیرد.

بر اساس این گزارش، بازداشتگاه اوین ویژه نگهداری مددجویان متهم شهر تهران است و بعد از تعیین تکلیف بر اساس جرم به ندامتگاه های استان اعزام می شوند

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز