خبرگزاری کار ایران

اولین دیدار مدیرکل جدید زندان‌های استان تهران از کانون اصلاح و تربیت

asdasd
کد خبر : ۱۱۱۶۹۹۱

مدیر کل زندان های استان تهران اظهار داشت: کار اصلاحی و تربیتی با همه سختی ها و پیچیدگی ها، در این مرکز آسان تر از مراکز بزرگسالان است، زیرا تربیت ثانویه نوجوانان به دلیل شکل نگرفتن شخصیت، راحت تر از تربیت ثانویه بزرگسالان است و انشاء اله تلاش بیشتری در حوزه بزهکاران نوجوان صورت خواهد گرفت.

 

به گزارش ایلنا، علی رستمی در بازدید از کانون اصلاح و تربیت در میان استقبال مددجویان گفت: همه افراد جامعه ممکن است راه اشتباه را طی کنند، دلایل این امر را در خانواده باید جستجو کرد. هیچ کس دوست ندارد نوجوانش مرتکب رفتارهای معارض قانون و اجتماع شود ولی وقتی این اتفاق افتاد، باید راهی برای بازگشت به  مسیر درست پیدا کرد. 

مدیر کل زندان های استان تهران با بیان این که در سالیان گذشته، مدت ۱۲ سال در کانون اصلاح و تربیت خدمت نموده، تصریح کرد: با تجارب گذشته، به طور کامل در خصوص موضوع نوجوانان و نیازهای شخصیتی آنان اشرافیت دارم و معتقد هستم کار اصلاحی و تربیتی با همه سختی ها و پیچیدگی ها، در این مرکز آسان تر از مراکز بزرگسالان است.

وی افزود: تربیت اولیه در خانواده شکل می گیرد ولی ممکن است به دلیل برخی مسائل مانند جدایی والدین یا بدسرپرستی که خود نوجوان هیچ نقشی در این آسیب ها ندارد، به دلیل نبود الگوی مناسب و در سن کسب تجربه های تلخ و شیرین، دچار کج روی های اجتماعی شود ولی خوشبختانه برای اغلب قریب به اتفاق این گروه از نوجوان هنوز دیر نیست. 

رستمی خاطرنشان کرد: تربیت ثانویه نوجوانان به دلیل شکل نگرفتن شخصیت، راحت تر از تربیت ثانویه بزرگسالان است و انشاء اله تلاش بیشتری در حوزه بزهکاران نوجوان صورت خواهد گرفت. این موضوع از اهم برنامه های اداره کل زندان های استان تهران می باشد و با جدیت دنبال خواهد شد. 

مدیر کل زندان های استان تهران همچنین خطاب به مسئولان و کارکنان کانون اصلاح و تربیت گفت: اصل محوری نگهداری کودکان زیر ۱۸ سال معارض قانون، تنها با هدف اصلاح و تربیت و همچنین تأمین مصلحت آنان سامان‌دهی شده و بنیان این نظام بر پایه پیشگیری رشدمدار استوار است.

وی با تأکید بر ارتقای رفتار محبت آمیز با نوجوانان این مرکز اظهار داشت: بنا بر اقتضای سن نوجوانی، این گروه از مددجویان که در مکانی جداگانه و به دور از عناوین و مقررات خاص زندان نگهداری می شوند، نیاز به رفتارهای محبت آمیز و شبه خانواده از سوی کارکنان و مدیر مجموعه را دارند. 

بنا به این خبر طی بازدید صورت گرفته، مدیر کل زندان های استان تهران با تک تک مددجویان کانون اصلاح و تربیت گفتگو نموده و دردل ها، مشکلات و حرفهایشان را شنید و در خصوص ارتقای خدمات رفاهی آنان دستورات لازم را صادر کرد.

همچنین با بررسی پرونده ها و درخواست های قضایی مددجویان و هماهنگی با معاون دادستان در امور زندان ها، مقرر است مقدمات آزادی ده نفر از مددجویان فراهم شود که طی روزهای آینده آزاد گردند که خبر تکمیلی آن اعلام خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز