خبرگزاری کار ایران

تقدیر محیط زیست از مدرسه شهید حسن باقری منطقه ۲۲ تهران

asdasd
کد خبر : ۱۱۱۶۷۰۸

معاون مدیرکل و رییس اداره حفاظت محیط زیست شهر تهران ضمن بازدید از مدرسه سبز شهید حسن باقری منطقه ۲۲ تهران از عملکرد مناسب زیست محیطی این مجموعه قدردانی کرد.

به گزارش ایلنا و به نقل از روابط عمومی حفاظت محیط زیست استان تهران، فاطمه برنا در این بازدید گفت: این مدرسه توانسته است با بکار گیری از امکانات و ظرفیت های موجود و مدیریت مناسب در کاهش هزینه و صرفه جویی در مصرف انرژی با استفاده از روش های جدید و به روز ، عملکرد مناسبی در بحث زیست محیطی ارائه کند.

وی در ادامه و در خصوص اقدامات انجام شده در این مجموعه افزود: با توجه به گزارش مدیریت دبیرستان، موضوع اصلاح الگوی مصرف و استفاده صحیح و بهینه آب و انرژی از سال ۹۸ در دستور کار  پیگیری قرار گرفت است و دراین مدت ضمن نصب پنل های خورشیدی و استاندارد سازی سیستم گرمایشی و سرمایشی و نیز نصب پکیج تصفیه آب و باز چرخانی پساب و استفاده مجدد آن توانسته اند بیش از ۶۰ درصد در مصرف آب ، ۳۳ درصد مصرف گاز و ۳۴ درصد مصرف برق صرفه جویی کنند.

برنا ادامه داد: همچنین با این اقدام توانسته اند آب مورد نیاز برای آبیاری فضای سبز و شستشوی سرویس های بهداشتی و حیاط مدرسه را از طریق باز چرخانی و استفاده مجدد از پساب تامین کنند.

برنا در خصوص حمایت های انجام شده برای هزینه های این طرح گفت: بنا به گزارش ارائه شده این دبیرستان، این طرح با حمایت اداره کل نوسازی مدارس استان تهران صورت گرفته است و در واقع این طرح به صورت تکمیلی، نخستین بار در این مدرسه مورد اجرا و بهره برداری قرار گرفته است.

معاون مدیرکل و رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان تهران در این بازدید با اهدا لوح از مجموعه اقدامات این مدرسه قدردانی کرد و این اقدامات را بسیار مناسب و الگویی برای همه مدارس دانست و اظهار داشت: از آنجایی که فرهنگ صحیح محیط زیستی در بستر مدارس و محیط های آموزشی و پرورشی شکل و توسعه می یابد قطعا بایستی به این امر مهم و اثرگذار توجه ویژه داشت و نیز از امکانات و روش های صحیح برای حفظ محیط زیست استفاده کرد.

وی تصریح کرد: همچنین برای مراکز و اماکن دولتی، رعایت اصول و استانداردهای زیست محیطی و استفاده صحیح از منابع و انرژی های پاک طبیعی توصیه می شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز